Nordic konkurssissa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Coltti kirjoitti:Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
Harmittaahan se melkein, että Stage 1 + myöhemmin päivitys => Stage 4 kustansi softien osalta yhteensä 1150e. Softapuljusta (ei Nordic) olen kyllä saanut asiantuntevaa tukea ongelmatilanteissa, joita on onneksi ollut kiitettävän vähän :)

Projektisofta tuntuu olevan nyt harrastajille puoli-ilmaista, mutta mullapa onkin toimiva T7 motti vakiomännillä. Heiluttelen kuittia ikkunasta, kun kaikenmaailman Suitetit pyyhkii ohi sininen käry pakarista pursuten :twisted:

Edit: Kop kop kop :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Coltti kirjoitti:Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
pitäskö vuodattaa kyynel kun kaikkien ei tarvikkaan enää kantaa säkkikaupalla rahaa ruottalaisille virifirmoille?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Termos »

JouniCSE kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
pitäskö vuodattaa kyynel kun kaikkien ei tarvikkaan enää kantaa säkkikaupalla rahaa ruottalaisille virifirmoille?
Ei kait siinä, ennemmin ne ruåttalaiset nettoaa rautamyynnillä, kun kaikki persaukiset lataa steg ysin netistä :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Termos kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
pitäskö vuodattaa kyynel kun kaikkien ei tarvikkaan enää kantaa säkkikaupalla rahaa ruottalaisille virifirmoille?
Ei kait siinä, ennemmin ne ruåttalaiset nettoaa rautamyynnillä, kun kaikki persaukiset lataa steg ysin netistä :mrgreen:
Je, toisilla se köyhyys on jossain muualla kun rahapussissa, kuten sulla, ja siihen ei auta edes lottovoitto.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Termos »

JouniCSE kirjoitti:
Termos kirjoitti: Ei kait siinä, ennemmin ne ruåttalaiset nettoaa rautamyynnillä, kun kaikki persaukiset lataa steg ysin netistä :mrgreen:
Je, toisilla se köyhyys on jossain muualla kun rahapussissa, kuten sulla, ja siihen ei auta edes lottovoitto.
Huomenta sinullekin, tosikko.

Lohdutukseksi voin kertoa, että harkitsin tosissani T7 Suitea, kun kesällä tuli tarve softapäivitykselle ahtimen vaihdon takia.
Ynnäsin kustannuksia ja tulin siihen tulokseen, ettei mun kannata hankkia CAN-USB adapteria yms. kilkkeitä, kun en pelkästään harrastuksen vuoksi tai huvikseni tule sorkkimaan tuon käyttöauton softaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

:lol:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Termos kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
Termos kirjoitti: Ei kait siinä, ennemmin ne ruåttalaiset nettoaa rautamyynnillä, kun kaikki persaukiset lataa steg ysin netistä :mrgreen:
Je, toisilla se köyhyys on jossain muualla kun rahapussissa, kuten sulla, ja siihen ei auta edes lottovoitto.
Huomenta sinullekin, tosikko.

Lohdutukseksi voin kertoa, että harkitsin tosissani T7 Suitea, kun kesällä tuli tarve softapäivitykselle ahtimen vaihdon takia.
Ynnäsin kustannuksia ja tulin siihen tulokseen, ettei mun kannata hankkia CAN-USB adapteria yms. kilkkeitä, kun en pelkästään harrastuksen vuoksi tai huvikseni tule sorkkimaan tuon käyttöauton softaa.

Eiköhän sitä joku olisi voinut lainata? Toisaalta olisiko se mitään muuttanut...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Termos kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
pitäskö vuodattaa kyynel kun kaikkien ei tarvikkaan enää kantaa säkkikaupalla rahaa ruottalaisille virifirmoille?
Ei kait siinä, ennemmin ne ruåttalaiset nettoaa rautamyynnillä, kun kaikki persaukiset lataa steg ysin netistä :mrgreen:
Miks sitä pitäis ylihintaista ruåttalaista viripuljurautaa tilailla, ei ymmärrä? Eiköhän sitä rautaa saa jostain aivan muualta ihan ok hintaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Ei ole vielä kyyneleet valuneet, vaikka laitatin uusimman aeron orkkis softan ja oli käytännössä melkein ilmaista. Riittää mun tarpeisiin oikein hyvin ja ei pitäisi olla luotettavuus ongelmia ainakaan huonon softan takia. :D

Ennemmin tässä moottorinohjaus asiassa tuen kotipaikkakuntalaisen harrastajan hyvää toimintaa, kuin kannan rahani kymmenkertaisena ruotsalaiselle virityspajalle.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Termos »

SonmH kirjoitti:
Termos kirjoitti:
Huomenta sinullekin, tosikko.

Lohdutukseksi voin kertoa, että harkitsin tosissani T7 Suitea, kun kesällä tuli tarve softapäivitykselle ahtimen vaihdon takia.
Ynnäsin kustannuksia ja tulin siihen tulokseen, ettei mun kannata hankkia CAN-USB adapteria yms. kilkkeitä, kun en pelkästään harrastuksen vuoksi tai huvikseni tule sorkkimaan tuon käyttöauton softaa.

Eiköhän sitä joku olisi voinut lainata? Toisaalta olisiko se mitään muuttanut...
Ei oikein kesällä vielä omatoiminen päivitys onnistunut, tässä wanhuksessa kun on erilaiset suuttimetkin, niin Mitsun ahtimen vaihdossa ei Aeron softat passaa suoraan.

Ostin Maptun Stage ykkösen 2005, sen päivitys Stage neloseen kustansi klubialennusten jälkeen 342 euroa.

Aeron Mitsu-ahtimen ostin Nettivaraosasta.
Catbackin ostin ProCarServiceltä.
3" downpipen ostin Streetgarilta.
3,5 barin bensaregulaattorin ostin Maptunilta.

Varmaan jotain vielä unohtui listalta, mutta siinä nyt on tosikoille faktaa omista hankinnoista, ruåttalaista tavaraakin löytyy.

Tähän viestiin EN lisää HYMIÖITÄ, kun niiden välittämä sanoma kirjoitetun tekstin perässä tuntuu olevan kovasti outoa monille.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Termos kirjoitti:
SonmH kirjoitti:
Termos kirjoitti:
Huomenta sinullekin, tosikko.

Lohdutukseksi voin kertoa, että harkitsin tosissani T7 Suitea, kun kesällä tuli tarve softapäivitykselle ahtimen vaihdon takia.
Ynnäsin kustannuksia ja tulin siihen tulokseen, ettei mun kannata hankkia CAN-USB adapteria yms. kilkkeitä, kun en pelkästään harrastuksen vuoksi tai huvikseni tule sorkkimaan tuon käyttöauton softaa.

Eiköhän sitä joku olisi voinut lainata? Toisaalta olisiko se mitään muuttanut...
Ei oikein kesällä vielä omatoiminen päivitys onnistunut, tässä wanhuksessa kun on erilaiset suuttimetkin, niin Mitsun ahtimen vaihdossa ei Aeron softat passaa suoraan.

Ostin Maptun Stage ykkösen 2005, sen päivitys Stage neloseen kustansi klubialennusten jälkeen 342 euroa.

Aeron Mitsu-ahtimen ostin Nettivaraosasta.
Catbackin ostin ProCarServiceltä.
3" downpipen ostin Streetgarilta.
3,5 barin bensaregulaattorin ostin Maptunilta.

Varmaan jotain vielä unohtui listalta, mutta siinä nyt on tosikoille faktaa omista hankinnoista, ruåttalaista tavaraakin löytyy.

Tähän viestiin EN lisää HYMIÖITÄ, kun niiden välittämä sanoma kirjoitetun tekstin perässä tuntuu olevan kovasti outoa monille.
Ehkä olisi kannattanut vaihtaa ne suuttimetkin???
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Coltti kirjoitti:Onhan se ikävää, kun uuteen pirssiin virityssoftat(kaan) eivät ole ilmaisia...
Kuka tässä ilmaista softaa on vaatinut? Pikemminkin kohtuuhintaista.
Kun noita T8:n softia ei pysty vielä itse väsämään T8 Suitella tms. vastaavalla ohjelmalla, niin kai se softa pitäisi jostain ostaa. Ja itse näkisin softan kohtuullisena hintana 3:lla alkavaa lukua, sen perässä olevat kaksi numeroa voisivat sitten olla ihan 00 :arrow: 99, eli aivan sama. Mutta en sentään lähde maksamaan 5-7 alkavia lukuja siitä, että joku on ottanut Saabin vakiosoftan, muuttanut ahtopainetavoitteita, sytkää ja bensansyöttöä ko. softaan.

Itse asiassa oli tässä vähän aikaa sitten juttua yhden aktiiviklubilaisen kanssa tästä Nordicin konkasta ja softien hinnoista. Oltiin yhtä mieltä siitä, että jos joku pulju olisi myynyt toimivia perussoftia (steg 1) johonkin 300 euron pintaan, niin kauppa olisi todennäköisesti käynyt kuin siimaa ja lyönyt kilpailijat aivan ällikällä. Ei tuohon softaan nyt niin paljon tuotekehitysrahoja uppoa, että jokaisesta myydystä softasta laskuttaisi sen 800-1000 euroa. Mutta ahneella on tietynlainen loppu ja varmaan kaikki nämä yksityiset virifirmat tulevat kokemaan loppunsa ennemmin tai myöhemmin, koska:

1) porukka oppii tekemään oman softansa, eikä siihen edes vaadita ihmeellisiä työkaluja (ei tosin ole vielä olemassa T8:lle),
2) Hirsch on Saabin virallinen "hovitoimittaja" virisoftien suhteen. Jos ei tiedä näistä virihommista hölkäsen pöläystä autoa ostaessaan, niin on niin helppoa ostaa se Hirsch siinä auton oston yhteydessä, koska takuukin säilyy muuttumattomana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti: Mutta ahneella on tietynlainen loppu ja varmaan kaikki nämä yksityiset virifirmat tulevat kokemaan loppunsa ennemmin tai myöhemmin, koska:

1) porukka oppii tekemään oman softansa, eikä siihen edes vaadita ihmeellisiä työkaluja (ei tosin ole vielä olemassa T8:lle),
2) Hirsch on Saabin virallinen "hovitoimittaja" virisoftien suhteen. Jos ei tiedä näistä virihommista hölkäsen pöläystä autoa ostaessaan, niin on niin helppoa ostaa se Hirsch siinä auton oston yhteydessä, koska takuukin säilyy muuttumattomana.
Vähän kuule veikkaan ettei näin ei tule käymään... Lähinnä siitä syystä että vastaavia työkaluja kuin mitä suitet on nyt on ollut olemassa muille automerkeille jo "vuosia" ja silti löytyy lukuisia firmoja ketkä tarjoaa niihin softia. Moni kuitenkin ostaa "firmasta" vaikka ihan saman tavaran saisi mustamäentorilta pilkkahintaan. Sitä voi myös kysyä itseltään, miksi CD levyjen myynti ei ole kuollut täysin, vaikka kaiken saa ladattua netistä ja itse poltettua levylle? tai kopioutua kaverilta...
Onhan siinä toki se ero softiin, että sitä sisältöä ei sinne itse saa luotua mutta käytännön tasolla on ihan samasta asiasta kyse.

Lisäksi nämä virifirmat tarjoavat niitä tuning kansan raakastamia "plug & play" osia joissa katteet tunnetusti pilvissä, joiden tuotto riittää jo sellaisenaan pitämään putkan pystyssä. Lisäksi on myös osia mitä et saa kun yksioikeudella näistä putkista.../ palveluita mitä et suitella saa (penkkisäätö jne).

Toki "heikot" ja kyvyttömät karsiutuu, mutta sehän on vain normaalia markkinataloutta.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nordic konkurssissa?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tähän aikaisempaa liittyen: BSR on alentanut tiettyjen softiensa hintoja:

http://en.bsr.se/product_news/114/

Hmm, alkaakohan "pudotuspeli" kiihtyä eri virifirmojen välillä?

Jos saisin T8:n softan tuohon hintaan + kohtuullinen boksin hinta päälle, niin täällä olisi yksi ostaja. Tuo T8 Suite kun ei vielä ole käytettävissä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin