automaatti
automaatti
osaisko joku kertoa että mikä on vikana vai onko mikään. auto on -04 mallinen 95 farkku ja nyt tuntuu että kun se vaihtaa ykköseltä kakkoselle pieni nykäys. mielestäni sitä ei ole ennen tuntunut. ajettu 75000. ajomatkat lähes vallan työmatkoja noin 5km sivu. voi olla että kuvittelen mutta kun olen olevinani vähän tarkka kaikessa vaikka mistään mitään en ymmärrä.
Re: automaatti
Onkos lootaöljyjä vaihdettu vielä kertaakaan? Kannattaa ainakin ensin kokeilla öljynvaihtoa. Oikea öljytyyppi lootaan on ATF 3309.
Eski
Eski
Re: automaatti
Minulla nykii milloin missäkin tilanteessa, tuntuu että talvikeleillä mummotyyliin ajelu sotkee laatikon "säädöt" tai jotain. Kilometrejä on alle 30000, että ei tarttis olla öljyistä tms. vielä kiinni.4504444 kirjoitti:osaisko joku kertoa että mikä on vikana vai onko mikään. auto on -04 mallinen 95 farkku ja nyt tuntuu että kun se vaihtaa ykköseltä kakkoselle pieni nykäys. mielestäni sitä ei ole ennen tuntunut. ajettu 75000. ajomatkat lähes vallan työmatkoja noin 5km sivu. voi olla että kuvittelen mutta kun olen olevinani vähän tarkka kaikessa vaikka mistään mitään en ymmärrä.
Risahduksia ja natinaakin kuuluu hytissä kuin ajaisi jollain venäläisellä työkalupakilla eikä autolla..
Re: automaatti
Vaihteisto sopeutuu ajotyyliin eli vaihteiston ohjausyksikkö taltioi ajotapahtumat. Jos ajo on jatkuvasti hidasta paikallisajoa, niin on hyvä tehdä joskus reipas lenkki. En tarkoita revittelyä. Tiedot ohjainyksikössä ei muutu välittömästi vaan tarvitaan pitempi tapahtuma ketju, eli ajotyylillä on merkitystä kuinka vaihteisto kytkeytyy. Öljyn vaihto kannattaa suorittaa kuten edellä Eski kysyy. Vaihteiston sisällä on imusuodatin, mutta se on sen verran harva, että siihen ei jää likapartikkelit, jotka irtoavat vaihteiston normaali käytöstä. Ainut konsti likahiukkasten poissaanti on öljyn vaihto. Likainen öljy hidastaa solenoidiventtiilien, venttiilikarojen ja näin ollen pakkojen kytkentää, mikä tuntuu nykäisyinä. Jousipakat pitää kytkinpakkoja auki ja kun kytkeytyminen tapahtuu niin silloin öljynpaine ohjataan ajotilanteen mukaan yhteen tai useampaan pakkaan kerrallaan ja painetaan pakat kiinni, joka voittaa jousivoimat ja painaa massa ja teräslevyt kiinni kytkinpakkojen sisällä. Tässä linkki vaihteiston hajoituskuvasta, jonka laitoin aikaisemmin ”vaihteiston nykäisyt”
http://www.automaticchoice.com/Catalogue/aw_55-50.pdf
http://www.automaticchoice.com/Catalogue/aw_55-50.pdf