BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Noniin, viime viikonloppuna tuli sitten tiputettua 9-3 1.8t SC vm. 07:ää BSR:n stage 1. Tuntuu olevan potkua ihan riittävästi, ainakin näillä luistelukeleillä...
Hommasin paketin PartsForSaabista, kun tuo punnan kurssi oli liukunut oikeaan suuntaan euroon nähden. Asennus meni kivuitta, hieman hikoilutti ennen ECU:n boottia näytöllä näkyneet herjat (liekö kuuluvat asiaan?), mutta eipä nuo tunnu menoa haittaavan.
Eniten hommassa päänvaivaa aiheutti sen päättäminen laitanko pienen BSR lätkän takaluukun kulmaan ... Laitoin toistaiseksi, mutta taidanpa riipasta sen pois jossain välissä.
Ajelin ensin 95E:llä, mutta kun sain takin tyhjäksi, niin vaihdoin 98E:hen. En kyllä ole huomannut eroa noiden välillä, tehoissa tai kulutuksessa. Tosin takana on vain muutama sata kilometriä, joten vertailu on hiukka heikolla pohjalla. Liekö tuolla polttoaineella kovin suurta merkitystä jos ei ihan niitä huipputehoja halaja. Enemmän kokemuksia omaavat kommentoikoot tarvittaessa.
Hommasin paketin PartsForSaabista, kun tuo punnan kurssi oli liukunut oikeaan suuntaan euroon nähden. Asennus meni kivuitta, hieman hikoilutti ennen ECU:n boottia näytöllä näkyneet herjat (liekö kuuluvat asiaan?), mutta eipä nuo tunnu menoa haittaavan.
Eniten hommassa päänvaivaa aiheutti sen päättäminen laitanko pienen BSR lätkän takaluukun kulmaan ... Laitoin toistaiseksi, mutta taidanpa riipasta sen pois jossain välissä.
Ajelin ensin 95E:llä, mutta kun sain takin tyhjäksi, niin vaihdoin 98E:hen. En kyllä ole huomannut eroa noiden välillä, tehoissa tai kulutuksessa. Tosin takana on vain muutama sata kilometriä, joten vertailu on hiukka heikolla pohjalla. Liekö tuolla polttoaineella kovin suurta merkitystä jos ei ihan niitä huipputehoja halaja. Enemmän kokemuksia omaavat kommentoikoot tarvittaessa.
Japesc
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Laita vaan sitä 98:a, on vähän niinkuin laittais rahaa pankkiin.Japesc kirjoitti:Noniin, viime viikonloppuna tuli sitten tiputettua 9-3 1.8t SC vm. 07:ää BSR:n stage 1. Tuntuu olevan potkua ihan riittävästi, ainakin näillä luistelukeleillä...
Hommasin paketin PartsForSaabista, kun tuo punnan kurssi oli liukunut oikeaan suuntaan euroon nähden. Asennus meni kivuitta, hieman hikoilutti ennen ECU:n boottia näytöllä näkyneet herjat (liekö kuuluvat asiaan?), mutta eipä nuo tunnu menoa haittaavan.
Eniten hommassa päänvaivaa aiheutti sen päättäminen laitanko pienen BSR lätkän takaluukun kulmaan ... Laitoin toistaiseksi, mutta taidanpa riipasta sen pois jossain välissä.
Ajelin ensin 95E:llä, mutta kun sain takin tyhjäksi, niin vaihdoin 98E:hen. En kyllä ole huomannut eroa noiden välillä, tehoissa tai kulutuksessa. Tosin takana on vain muutama sata kilometriä, joten vertailu on hiukka heikolla pohjalla. Liekö tuolla polttoaineella kovin suurta merkitystä jos ei ihan niitä huipputehoja halaja. Enemmän kokemuksia omaavat kommentoikoot tarvittaessa.
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Hintaero on kuitenkin aika pieni, tosin noilla tehoilla ero ei välttämättä tunnu talvikeleissä, kesähelteillä nakutusherkkyyden noustessa eroa voi jo ollakin.apu,apupoika kirjoitti:Laita vaan sitä 98:a, on vähän niinkuin laittais rahaa pankkiin.Japesc kirjoitti:Noniin, viime viikonloppuna tuli sitten tiputettua 9-3 1.8t SC vm. 07:ää BSR:n stage 1. Tuntuu olevan potkua ihan riittävästi, ainakin näillä luistelukeleillä...
Hommasin paketin PartsForSaabista, kun tuo punnan kurssi oli liukunut oikeaan suuntaan euroon nähden. Asennus meni kivuitta, hieman hikoilutti ennen ECU:n boottia näytöllä näkyneet herjat (liekö kuuluvat asiaan?), mutta eipä nuo tunnu menoa haittaavan.
Eniten hommassa päänvaivaa aiheutti sen päättäminen laitanko pienen BSR lätkän takaluukun kulmaan ... Laitoin toistaiseksi, mutta taidanpa riipasta sen pois jossain välissä.
Ajelin ensin 95E:llä, mutta kun sain takin tyhjäksi, niin vaihdoin 98E:hen. En kyllä ole huomannut eroa noiden välillä, tehoissa tai kulutuksessa. Tosin takana on vain muutama sata kilometriä, joten vertailu on hiukka heikolla pohjalla. Liekö tuolla polttoaineella kovin suurta merkitystä jos ei ihan niitä huipputehoja halaja. Enemmän kokemuksia omaavat kommentoikoot tarvittaessa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Moi! Paljonko muuten kustansi stage1 tuolta ostettuna?
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Tilasin samalla Haynesin huoltomanuaalin, ja koko lysti postikuluineen oli n. 660€. Tuo PFS:n BSR hinta tuntuu vaihtelevan päivittäin, taitaa olla menossa tällä hetkellä kalliimpaan suuntaan... Toimitus oli nopea (3 päivää lentorahtina), ja homma pelasi heinosti, kuten aiemminkin PFS:n kanssa.
Japesc
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Tarkistin vielä tuon hinnan. Oli tilaushetkellä 620€, näemmä samaa hintaa pyytävät vieläkin. Löytyypi osoitteesta: http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 70_353_450
Japesc
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Jees, saitpa edullisesti parhaan moottori-softan, mitä iin on tehty.
Nimenomaan softan, jonka voi tarpeen vaatiessa vaihtaa original-softaan
(olihan se kuiteski BSR-tuote/PPC?).
Toivoo BSR-tuotteeseen ja DOC-Power Firman palveluun
pienessä harmitilanteessakin tosi tyytyväinen
Nimenomaan softan, jonka voi tarpeen vaatiessa vaihtaa original-softaan
(olihan se kuiteski BSR-tuote/PPC?).
Toivoo BSR-tuotteeseen ja DOC-Power Firman palveluun
pienessä harmitilanteessakin tosi tyytyväinen
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Jep, BSR:n PPC2. Seurailin noita hintoja jonkin aikaa, ja PFS:n hinta kävi jossakin välissä alle 600€, mutta silloin en tyhmyyttäni vielä tilausta laittanut vetämään.
Mietin kyllä tuota Doc-Poweriakin, mutta päädyin lopulta tähän DIY vaihtoehtoon (vaikka tuo auton virittely ei nyt niin ominta aluetta taida ollakaan). Täytyy kyllä sanoa, että auton luonne on muuttui kerralla. Kunhan saadaan vielä kesäkiekot alle, niin luulenpa että virne naamalla sen kun kasvaa.
Mietin kyllä tuota Doc-Poweriakin, mutta päädyin lopulta tähän DIY vaihtoehtoon (vaikka tuo auton virittely ei nyt niin ominta aluetta taida ollakaan). Täytyy kyllä sanoa, että auton luonne on muuttui kerralla. Kunhan saadaan vielä kesäkiekot alle, niin luulenpa että virne naamalla sen kun kasvaa.
Japesc
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Onhan tuolla 1.8 t + BSR Stage 1 yhdistelmällä tullut jo yli 200 tkm ajettua.
Sattui tuossa eilen tuhannen kilometrin matkalle mukava porukka kyytiin: kaksi orkkis-SC 1.8 t:n omistajaa ja yksi C5 omistaja (heh heh).
Pääsivät pojat kokeilemaan tuota hiukan piristettyä, on kaksi uutta asiakasta BSR:lle tiedossa (ei valitettavasti saa sitikkaan)
Sattui tuossa eilen tuhannen kilometrin matkalle mukava porukka kyytiin: kaksi orkkis-SC 1.8 t:n omistajaa ja yksi C5 omistaja (heh heh).
Pääsivät pojat kokeilemaan tuota hiukan piristettyä, on kaksi uutta asiakasta BSR:lle tiedossa (ei valitettavasti saa sitikkaan)
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Saman menin minäkin tekemään. TTID:seen asenettiin DOC-Powerilla BSR Steg 1 noin kuukausi takaperin.. aivan uskomaton ero!! Kesäkelejä odotellessa kun nastarenkaat ja 450nm vääntö ei ole hyvä yhdistelmä..
9-3 SC TTID Man. Vector Active BSR Steg 1 -08
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Sinun laitteesi on ilmeisesti manuaali lisääntyneestä väännöstä päätellen. Kokemuksia silti kaivataan! Harmi, kun kukaan automaattipelin omistaja ei ole vielä ilmoittautunut laittaneensa/laittanut BSR:n softaa autoonsa. Kovasti haluttaisi BSR, mutta ensin haluaisin kuulla käyttökokemuksia!JKHO kirjoitti:Saman menin minäkin tekemään. TTID:seen asenettiin DOC-Powerilla BSR Steg 1 noin kuukausi takaperin.. aivan uskomaton ero!! Kesäkelejä odotellessa kun nastarenkaat ja 450nm vääntö ei ole hyvä yhdistelmä..
Turbo²
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Kuinka tuo käytännössä parhaiten näkyy? Meinaan kun "normi" TTiD:kään ei ihan hentoinen kulkupuolelta oleJKHO kirjoitti:Saman menin minäkin tekemään. TTID:seen asenettiin DOC-Powerilla BSR Steg 1 noin kuukausi takaperin.. aivan uskomaton ero!! Kesäkelejä odotellessa kun nastarenkaat ja 450nm vääntö ei ole hyvä yhdistelmä..
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
TTiD kirjoitti:Sinun laitteesi on ilmeisesti manuaali lisääntyneestä väännöstä päätellen. Kokemuksia silti kaivataan! Harmi, kun kukaan automaattipelin omistaja ei ole vielä ilmoittautunut laittaneensa/laittanut BSR:n softaa autoonsa. Kovasti haluttaisi BSR, mutta ensin haluaisin kuulla käyttökokemuksia!JKHO kirjoitti:Saman menin minäkin tekemään. TTID:seen asenettiin DOC-Powerilla BSR Steg 1 noin kuukausi takaperin.. aivan uskomaton ero!! Kesäkelejä odotellessa kun nastarenkaat ja 450nm vääntö ei ole hyvä yhdistelmä..
Otetaanko riski yhdessä ja tilataan yhtaikaa
Ei vaiskaan, tuoreena TTiD:n omistajana kiinnostaisi myös paljon tuo viritys, vääntöähän tuon laatikon pitäisi valmistajan speksien mukaan kestää 450Nm, ja esim S80 V8 volvossa on 440Nm:n perässä tuo aski. Kestävyyspuoli pitäisi olla kunnossa.
BSR:n käppyröiden mukaan eroa tulisi etenkin 2000 kierroksesta ylöspäin, ihan ylös asti. Katsotaan koska uskaltaa tiputtaa tilauksen menemään
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
Kyllä, oma auto on manuaalivaihteistolla. Alavääntö on yhtä hyvä kuin vakiossa, erona on että kone jaksaa vetää vielä pidemmälle, ero selkein 3000 kierroksen jälkeen. Melkein bensamainen tunnelma. Nastarenkaiden takia en ole mitään lähetyksiä tehnyt kun kolmosvaihteella vielä luistonesto tulee peliin. Ohituskiihtyvyys parantunut huomattavasti ainakin persdynolla mitattuna.. kulutuskin on pysynyt samana.
9-3 SC TTID Man. Vector Active BSR Steg 1 -08
Re: BSR Stage1 tiputettu saappaaseen... no problem so far
No eiss.... PIENTÄ KUUMETTA PUKKAA!
EDIT: Nooh, katsellaan sitten kesän alkutaipaleilla!
EDIT: Nooh, katsellaan sitten kesän alkutaipaleilla!
Turbo²