Tämä nykyinen verotusjärjestelmä on liian monimutkainen. Ongelmat syntyvät tuontiautoista, niiden syrjimätöntä kohtelua ei voida järkevällä työmäärällä taata. Eli minun mielestä ainoa vaihtoehto on siirtyä omistamisen verottamisesta käyttämisen verottamiseen, mikä olisi järkevää myös ympäristö näkökulmasta katsottua. Mitkään sateliitti järjestelmät eivät ole todellisuutta ainakaan 10-vuoteen. Ainoa vaihoehto on päästöpohjainen ajoneuvovero (vuosimaksu) ja polttoaineen lisä verottaminen. Kuten joku jo mainitsi, työmatkat voidaa kompensoida verotuksessa. Muutekin kaikki omistamisen verottaminen kuuluu itärajan tulle puolen, ja silläkin se on historiaa...
Ai niin ajan itse vuodessa ~35tkm joten polttoaineen hinnan nosto osuu omaan nilkkaan, mutta oikeasti se on ainoa järjellinen vaihtoehto.
Autoilijat verolle km:n perusteella?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Autoilijat verolle km:n perusteella?
Italian tapa: vuotuinen ajoneuvovero eli ns. Bollo määräytyy auton päästöluokan (Euro 1, Euro 2 jne), tehon ja polttoaineen mukaan. Muita veroja ei ole, ellei lasketa Milanon (ja kenties muidenkin isompien kaupunkien??) keskusta-alueelle tarvittavaa ns. ecopass-lupaa, jos auto ei ole vähintään Euro 4 tasoinen. Traktorilla (Euro 2, diesel, 140hv) on vuotuinen Bollo 295€, eli ei halpa. Ecopassia ei olla hommattu koska mikään ei ole järjettömämpää kuin autoilu Milanon keskustassa.
Verottamiseen sopivat sateliittipaikannusvehkeethän on käytännössä jo olemassa, näitä käytetään muun muassa Briteissä joidenkin vakuutusyhtiöiden toimesta, joilla on ns. "pay as you drive" (tjsp) vakuutukset kokeilun alla.
Jos AKE:lta meni about kolme-neljä vuotta koodata päästöpohjainen tietojärjestelmä kuntoon, niin eiköhän tuo aiemmin esitetty 10 vuotta kaikkinen byrokraattisine arpomisineen ole aika realismia näiden sateliittihimmelien aikataulussa. Sehän on saletti, että jos/kun tämä tulee, niin paikannusvehkeen hinnan joutuu maksamaan tietenkin autoilija omasta pussistaan ja perheen jokaiseen autoon on hankittava oma lähettimensä. Samalla asennetaan alkolukko, videokamera kuvaamaan kuskin edesottamuksia, musta laatikko ja etälaukaistava räjähdyspanos, että vaarallisesti käyttäytyvä kuljettaja saadaan tehokkaasti pysäytettyä Valvomosta käsin.
Verottamiseen sopivat sateliittipaikannusvehkeethän on käytännössä jo olemassa, näitä käytetään muun muassa Briteissä joidenkin vakuutusyhtiöiden toimesta, joilla on ns. "pay as you drive" (tjsp) vakuutukset kokeilun alla.
Jos AKE:lta meni about kolme-neljä vuotta koodata päästöpohjainen tietojärjestelmä kuntoon, niin eiköhän tuo aiemmin esitetty 10 vuotta kaikkinen byrokraattisine arpomisineen ole aika realismia näiden sateliittihimmelien aikataulussa. Sehän on saletti, että jos/kun tämä tulee, niin paikannusvehkeen hinnan joutuu maksamaan tietenkin autoilija omasta pussistaan ja perheen jokaiseen autoon on hankittava oma lähettimensä. Samalla asennetaan alkolukko, videokamera kuvaamaan kuskin edesottamuksia, musta laatikko ja etälaukaistava räjähdyspanos, että vaarallisesti käyttäytyvä kuljettaja saadaan tehokkaasti pysäytettyä Valvomosta käsin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Autoilijat verolle km:n perusteella?
Ja kaikenhuippuna se ei rajoitu pelkkään verotukseen...!!!!!!!!!Petter kirjoitti:Luulin että tuo satelliitti paikannukseen perustuva verotus on vitsi, mutta ei taida sittenkään ollakkaan. Huonoin verotusidea vähään aikaan!
Taitaa jäädä "telkänpöntöt" virattomiksi..

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Autoilijat verolle km:n perusteella?
Eiköhän noihin autoihin asennettaviin valvontalaitteisiin tule joku signaali, jonka puuttuessa pönttö ottaa kuvan ja haltija saa muutaman tuhannen euron rikesakon.9000CD23T kirjoitti:Ja kaikenhuippuna se ei rajoitu pelkkään verotukseen...!!!!!!!!!Petter kirjoitti:Luulin että tuo satelliitti paikannukseen perustuva verotus on vitsi, mutta ei taida sittenkään ollakkaan. Huonoin verotusidea vähään aikaan!
Taitaa jäädä "telkänpöntöt" virattomiksi..
Re: Autoilijat verolle km:n perusteella?
Kenen kannalta huonoin pitkään aikaan, kenen kannalta mitä parhain! Keskustalainen liikenneministeri on Joensuusta, Pohjois-Karjalan vaalipiiristä. Siellä varmaan verotus kevenee ja jatkokausi eduskunnassa varmistuu. Etelä-Suomen huviajelijoita sietääkin verottaa vastaavasti raskaammin.Petter kirjoitti:Luulin että tuo satelliitti paikannukseen perustuva verotus on vitsi, mutta ei taida sittenkään ollakkaan. Huonoin verotusidea vähään aikaan!
Jatkossa tästä järjestelmästä tuleekin joka eduskuntavaaleissa varma ääniautomaatti jokaiselle ehdokkaalle, joka ymmärtää luoda uhkakuvia ja sitten puolustaa oman vaalipiirinsä autoilijoita muiden vaalipiirien, muiden puolueiden tai ministeriön pahiksia vastaan.
Viimeksi muokannut Juha96, Ti Helmi 17, 2009 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Autoilijat verolle km:n perusteella?
Juuri tätä tarkoitin, vuosimaksu + polttoaineen verottaminen ei muita veroja..V.J.S kirjoitti:Italian tapa: vuotuinen ajoneuvovero eli ns. Bollo määräytyy auton päästöluokan (Euro 1, Euro 2 jne), tehon ja polttoaineen mukaan. Muita veroja ei ole, ellei lasketa Milanon (ja kenties muidenkin isompien kaupunkien??) keskusta-alueelle tarvittavaa ns. ecopass-lupaa, jos auto ei ole vähintään Euro 4 tasoinen. Traktorilla (Euro 2, diesel, 140hv) on vuotuinen Bollo 295€, eli ei halpa. Ecopassia ei olla hommattu koska mikään ei ole järjettömämpää kuin autoilu Milanon keskustassa.
Verottamiseen sopivat sateliittipaikannusvehkeethän on käytännössä jo olemassa, näitä käytetään muun muassa Briteissä joidenkin vakuutusyhtiöiden toimesta, joilla on ns. "pay as you drive" (tjsp) vakuutukset kokeilun alla.
Jos AKE:lta meni about kolme-neljä vuotta koodata päästöpohjainen tietojärjestelmä kuntoon, niin eiköhän tuo aiemmin esitetty 10 vuotta kaikkinen byrokraattisine arpomisineen ole aika realismia näiden sateliittihimmelien aikataulussa. Sehän on saletti, että jos/kun tämä tulee, niin paikannusvehkeen hinnan joutuu maksamaan tietenkin autoilija omasta pussistaan ja perheen jokaiseen autoon on hankittava oma lähettimensä. Samalla asennetaan alkolukko, videokamera kuvaamaan kuskin edesottamuksia, musta laatikko ja etälaukaistava räjähdyspanos, että vaarallisesti käyttäytyvä kuljettaja saadaan tehokkaasti pysäytettyä Valvomosta käsin.
Re: Autoilijat verolle km:n perusteella?
Päivän parasV.J.S kirjoitti: Samalla asennetaan alkolukko, videokamera kuvaamaan kuskin edesottamuksia, musta laatikko ja etälaukaistava räjähdyspanos, että vaarallisesti käyttäytyvä kuljettaja saadaan tehokkaasti pysäytettyä Valvomosta käsin.




Varsinaista Win Foll toimintaa?!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.