Harrimatias kirjoitti:Luulisi, että tuosta tehtäis laillista uusia vanhemman auton halogeenit xenoneiksi.
Niinhän sitä luulisi, totuus on kuitenkin kokonaan toinen juttu.
Jep, nimenomaan.
Onkos ng:hen muuten olemassa sellaisia umpioita, joiden kanssa xenonit voisivat toimia kuitenkin niin ettei häikäistä vastaantulijoita tms. kuten tuossa ylempänä "SS" kertoi?
Taitaa olla NG aika nihkeetä toi umpio valikoima, kuten taitaa olla muihinkin Saabeihin. Eli orkkislinjalla joutuu menee. Taitaa tosin kahta valmistajaa olla, mutta erosta en osaa sanoa!
Osaisko joku viisaampi kertoa, että millä sais valot toimimaan niin, että ne ei syttyis ollenkaan kun pistää autoa käyntiin? Eli kylmästi vaikka joku piuha valokytkimeltä poikki, jotta eivät pala kun kytkin on äärivasemmalla...
Mikäköhän piuha se olis? ei nyt oo yleismittaria ihan käsillä...
og93
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
OIZXXX kirjoitti:Osaisko joku viisaampi kertoa, että millä sais valot toimimaan niin, että ne ei syttyis ollenkaan kun pistää autoa käyntiin? Eli kylmästi vaikka joku piuha valokytkimeltä poikki, jotta eivät pala kun kytkin on äärivasemmalla...
og93
Mimmi kirjoitti:Esim. Hellalta löytyy valmista 90mm xenon-linssiumpiota, joka on hyväksytty jälkiasennukseen SUOJAlasin/muovin taakse asennettuna.
Oisko sulla heittää jotain linkkiä näihin? Tai tarkempaa infoa mitenkä nuo sitten sovitettaisi ng:hen ?
Koitin etsiä googlella.. mutta jotenkin ei nyt irronnu mitenkä noi toimisi ngssä.
Mimmi kirjoitti:Esim. Hellalta löytyy valmista 90mm xenon-linssiumpiota, joka on hyväksytty jälkiasennukseen SUOJAlasin/muovin taakse asennettuna.
Oisko sulla heittää jotain linkkiä näihin? Tai tarkempaa infoa mitenkä nuo sitten sovitettaisi ng:hen ?
Koitin etsiä googlella.. mutta jotenkin ei nyt irronnu mitenkä noi toimisi ngssä.
Itse valomoduli on tuon näköinen. Valmista kiinnitystä ei varmasti löydy markkinoilta suoraan vaan itse on tehtävä. Tuossa yksikössä pitkät ja lyhyet hoidetaan pellin palaa siirtämällä umpiossa.
Muistaakseni yhden hinta pyörii jossain 400-500 luokassa. Ja noitten viereen vaikka sitten xenon pitkä niin eiköhän maailma valkene.
Mimmi kirjoitti:Esim. Hellalta löytyy valmista 90mm xenon-linssiumpiota, joka on hyväksytty jälkiasennukseen SUOJAlasin/muovin taakse asennettuna.
Oisko sulla heittää jotain linkkiä näihin? Tai tarkempaa infoa mitenkä nuo sitten sovitettaisi ng:hen ?
Koitin etsiä googlella.. mutta jotenkin ei nyt irronnu mitenkä noi toimisi ngssä.
Itse valomoduli on tuon näköinen. Valmista kiinnitystä ei varmasti löydy markkinoilta suoraan vaan itse on tehtävä. Tuossa yksikössä pitkät ja lyhyet hoidetaan pellin palaa siirtämällä umpiossa.
Muistaakseni yhden hinta pyörii jossain 400-500 luokassa. Ja noitten viereen vaikka sitten xenon pitkä niin eiköhän maailma valkene.
Rautalangasta taas, eli nuo linssimötikät iskettäisiin orkkis umpioiden sisälle jollain tapaa (ja kalliilla tapaa), niin sitten olisi lailliset?
Harrimatias kirjoitti:
Rautalangasta taas, eli nuo linssimötikät iskettäisiin orkkis umpioiden sisälle jollain tapaa (ja kalliilla tapaa), niin sitten olisi lailliset?
Juuh, kunhan väsäät umpioden "kuviolasin" tilalle suojaplexit.
Korkeuden säädön myös tarvinnee toimia...
Lyckka til!
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Harrimatias kirjoitti:
Rautalangasta taas, eli nuo linssimötikät iskettäisiin orkkis umpioiden sisälle jollain tapaa (ja kalliilla tapaa), niin sitten olisi lailliset?
Alkuperäistä umpiota ei ole pakko eikä ees lasia varmaan edes saa käyttää asennukseen kun siinä on se rihloitus. Periaatteessahan noi umpiot on varmaan helppo väkertää kiinni kun niissä on selkeät kiinnitykset, sopivassa telineessä pystyisi varmasti käyttään vielä alkuperäisten umpioiden korkeussäätöäkin. Niiden päälle voi sitten tehdä tasaisen suojalasin/muovin kuten Mimmi aiemmin mainitsi niin pesurit säilyy.
Harrimatias kirjoitti:
Rautalangasta taas, eli nuo linssimötikät iskettäisiin orkkis umpioiden sisälle jollain tapaa (ja kalliilla tapaa), niin sitten olisi lailliset?
Juuh, kunhan väsäät umpioden "kuviolasin" tilalle suojaplexit.
Korkeuden säädön myös tarvinnee toimia...
Lyckka til!
Itseasiassa, noi halogenit on hemmetin hyvät. Ei niitä tarvitse vaihtaa
Olis siinä melkonen homma. Mielenkiinnosta tekis mieli väkerrellä, harmi kun ei ole tallia, "muuten kyllä..."
Oma mielipiteeni 4 vuoden kokemus Xenon valoista (Saab 9-5) on se etteivät ole rahansa väärtit. Seuraaviin autoihin niitä ei enää tule, jossei pakko ole ottaa. 4 vuodessa on mennyt 4 kertaa polttimot vaihtoon halvimmat itse vaihtamana ala Motonet 89.50/Kpl ja kalleimmat Saab huollon vaihtamat lähellä 200€ / Kpl. Keskiarvo noille tulee 4 vuodessa minulla 215€ / vuosi / (siis kummatkin polttimot) tämän lisäksi vika-koodeja on useampaan kertaan luettu ja mm. tasontunnistimia ja huonoja kontakteja korjailtu. Loppu tuloksena n. 240€ / vuosi siitä että valot palaa. Eli 4 vuodessa vaivaiset 960 €. Tuolla summalla saa H7 (Saab 9-5) polttimoja ala Motonet 204 kpl, eli minun käytössä n. 50 vuodeksi.
Huonolla kontaktilla tai vanhalla polttimolla Xenon polttimo ei pärjää edes Saab 96:sen kunnossa olevalle umpiolle + lampulle.
Ja vielä säälittävämpiä ovat nämä itse rakennetut systeemit. Hetkellisesti kivat, mutta ihan oikeassa käytössä... ei tee mitään. Hermot menee kun tuollainen itse kyhätty viritys tulee vastaan ja meinaa näkö mennä. Usein tuohon on vielä yhdisetty se että sumuvalot kuuluu olla päällä, vaikka keli sitä ei vaatisi. Näyttää viileelle
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
joo vielä tästä asiasta laitoin tänään kyselyn ake:hen jotta asia ei olisi näin tylsä kysäisin asiaa alan liikkeestä
tässä vastaus:
Hei,
Ake'n virallinen lauseen mukaan pitää olla valopesureita ja 1998 eteenpäin myös automaattikorkeuden säätösarja. Molemmat toki löytyy meiltä hellan jälkiasenussarjoineen. www.xenonautovalot.fi