kevyttä nykimistä
Nykiminen
Mulla omassa Saabissani (9000 Aero -91) oli lievää huojumista käynnissä, niin pienillä kuin isoillakin kierroksilla. Ja samaan aikaan ei ahdot noussut aivan maksimiin. Kokeilin monen venttiilin putsauksen jälkeen nollausta (akku irti koko yön) ja se auttoi. Nyt kulkee ja puhaltaa. 

Käsittääkseni Tonnarin ECUn ei pitäisikään saada tietoa siitä onko kompura käynnissä vai ei vaan homma pelaa yksin omaan tyhjäkäynnin vakiopyörimisnopeussäädön varassa. Jos kaikki on kunnossa pitäisi minkä tahansa kuorman lisäyksen (valot, kompura, ohjaustehostin etc) aiheuttaa pieni tuskin huomattava pyörimisnopeuden lasku, jonka ECU sitten korjaa raottamalla tyhjäkäynti-ilmaventtiiliä hieman lisää.Sabo kirjoitti:Kävin Saab huollos Treen metro-autos kysymäs neuvoo tuohon sammumiseen/melkein sammumiseen, kun ilmastointi jauhaa.
Niin äijät tyrmäs heti bypass vena, tyhjäkäynti vena ongelman. Ehdottivat että "aivot" ei saa tietoa, kun kompura jytkähtää päälle. Ja kun ei tu tietoa, niin kone ei nosta tehoja kompuran päällä olo ajaksi, siten kierrokset laskee rajusti.
Voikohan tuota informaatio katkosta mitenkään päin itse tarkistaa, vai pitääkö viedä merkkihuoltoon?
Vanhoissa LH-Jetroniceisssa, saattaa olla että lisäilmaventtiili avautuu kompuran käynnistyessä. Muissa merkeissä näin on, itse en ole omistanut tonnaria jossa olisi ollut LH ja automaatti-ilmastointi.
Metro Autosta sen verran että täältä löytyy oikea tieto noin kaksinkertaisella todennäköisyydellä...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ex Saab 900, 9000, 9-5
No, mulla on lh ja aut.ilmastointi.
Eikä ole tyhjäkäyntivenaa.. kun on tcs.
Mikähän tässä sitten nostaa kierroksia, kun tulee kovaa virran kulutusta (kompura,flekti)?
Tyhjäkäynti ei kerkiä mukaan, kun kierrokset nopeasti laskee... ja tämäkin on vain kun kompura jauhaa.
Oon jo leimannut tämän ominaisuudeksi.
Mikähän tässä sitten nostaa kierroksia, kun tulee kovaa virran kulutusta (kompura,flekti)?
Tyhjäkäynti ei kerkiä mukaan, kun kierrokset nopeasti laskee... ja tämäkin on vain kun kompura jauhaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Jos ei ole tyhjäkäynti-ilmaventtiiliä eikä lisäilmaventtiiliä niin kaasuläpän pitäisi hoitaa tuo homma. Elikkäs jostain syystä kone ei tajua olevansa tyhjäkäynnillä tai ei saa oikeaa kierroslukutietoa tai ei pysty vastaamaan riittävän nopeasti muuttuvan toimintapisteeseen.Sabo kirjoitti:No, mulla on lh ja aut.ilmastointi.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Nyt ei nyi enään jenkaa annettaessa.
Mulla on varmaan laturi menossa tai suuri virranhukka jossain. Muutaman kerran vaihdoin jännitteen säätimen 14V, eikä vieläkään ladannut tarpeeksi. Nyt vaihdoin 14.6V jännitteensäätimen, niin nykiminen loppu.
Vielä kierrokset laskee liian alas ylhäältä tullessaan, mut vaihdan vielä vielä tcs:sän käyttövenan, luulen että sillä se poistuu. Eikös juuri se ohjaa bypassia?
Mulla on varmaan laturi menossa tai suuri virranhukka jossain. Muutaman kerran vaihdoin jännitteen säätimen 14V, eikä vieläkään ladannut tarpeeksi. Nyt vaihdoin 14.6V jännitteensäätimen, niin nykiminen loppu.
Vielä kierrokset laskee liian alas ylhäältä tullessaan, mut vaihdan vielä vielä tcs:sän käyttövenan, luulen että sillä se poistuu. Eikös juuri se ohjaa bypassia?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon