2.8 V6 aero
2.8 V6 aero
Kävin autokuumeeen yltyessä koeajamassa -06 mallista tuollaista SC:ä manuaalilaatikolla. Onko noissa sama laatikko kuin pienemmissä eli kestääkö hyvin nuo tehot ja väännöt? Onkos tuo kuinka paljon kalliimpi huollattaa ja onko huoltoväli sama? Bensarosvohan tuo tietysti on mutta vuotuinen ajomäärä noin 15tkm, niin ei nyt hirveää lovea tekisi lompakkoon. Saako noihin yhtä hyvin vetokoukun asennettua kuin pienempiinkin malleihin?
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 2.8 V6 aero
Tammer-Autossa Treella näkyy olevan kolmenkympin pintaan kanssa yksi vastaava -07 mallinen. (Automaatti kylläkin)lannoite kirjoitti:Kävin autokuumeeen yltyessä koeajamassa -06 mallista tuollaista SC:ä manuaalilaatikolla. Onko noissa sama laatikko kuin pienemmissä eli kestääkö hyvin nuo tehot ja väännöt? Onkos tuo kuinka paljon kalliimpi huollattaa ja onko huoltoväli sama? Bensarosvohan tuo tietysti on mutta vuotuinen ajomäärä noin 15tkm, niin ei nyt hirveää lovea tekisi lompakkoon. Saako noihin yhtä hyvin vetokoukun asennettua kuin pienempiinkin malleihin?
http://www.toyotaautotalot.fi/vinfo.asp ... =EXF457&e=
400 kestää vääntöä tehtaan mukaan tuo 6-vaihteinen yhdistelmä.
Maptunin tyypit on tykästyneet myös ko. laatikkoon sen kestävyyden takia.
Re: 2.8 V6 aero
Näitä alkaa saamaan aika edullisesti, kun ei taida oikein nämä isot besakoneet olla tämän päivän hittejä. Olen seuraillut tilannetta jonkun aikaa ja heikosti näkyy menevän kaupaksi nämä liikkeistä, kun alkaa menemään vuosi rikki joillakin tapauksilla vaihtoautohallissa.
Osaako joku kertoa, että minkä verran noin suurin piirtein on omakohtainen kokemus kulutuslukemista eri tyyppisissä ajoissa? Olen ymmärtänyt, että tämä on kaupunkiajossa todella paha bensarosvo, mutta maantiellä taas menee koneen kokoon nähden suht pienellä kulutuksella...
Osaako joku kertoa, että minkä verran noin suurin piirtein on omakohtainen kokemus kulutuslukemista eri tyyppisissä ajoissa? Olen ymmärtänyt, että tämä on kaupunkiajossa todella paha bensarosvo, mutta maantiellä taas menee koneen kokoon nähden suht pienellä kulutuksella...
Re: 2.8 V6 aero
Hieman offtopic...
Innostuin tämän ketjun innoittamana vilkaisemaan Autotalli.com:ista uusien Saabin Aerojen hintaa yleensäkin. Täytyy sanoa että halvallahan ne nykyään menee! Esimerkiksi vuosimallin 2007 75tkm ajatulla 9-5:lla on pyynti mielestäni hyvinkin kohtuulliset 32 600€.
http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 4113339340
Ottaen huomioon että uutena peli on maksanut varusteineen todennäköisesti hieman olle 60 000€ on hinnan pudotus ollut melkoinen!
Innostuin tämän ketjun innoittamana vilkaisemaan Autotalli.com:ista uusien Saabin Aerojen hintaa yleensäkin. Täytyy sanoa että halvallahan ne nykyään menee! Esimerkiksi vuosimallin 2007 75tkm ajatulla 9-5:lla on pyynti mielestäni hyvinkin kohtuulliset 32 600€.
http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 4113339340
Ottaen huomioon että uutena peli on maksanut varusteineen todennäköisesti hieman olle 60 000€ on hinnan pudotus ollut melkoinen!
Re: 2.8 V6 aero
jatketaan vähän offtopic...
Näin se nykyisin näyttää menevän. Omasta "pappalineaarista" maksoin n. puolet sen listahinnasta (varusteineen) 2,5 vuotta vanhana ja 45 tkm ajettuna.
Näin se nykyisin näyttää menevän. Omasta "pappalineaarista" maksoin n. puolet sen listahinnasta (varusteineen) 2,5 vuotta vanhana ja 45 tkm ajettuna.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 2.8 V6 aero
Ei kai se kulutus maantieajossa kauhean iso ole mutta iso ajoneuvovero maksu tulee kun ne sidotaan co2 päästöihin joka tässä V6:ssa on manuaalilaatikollakin n.250.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: 2.8 V6 aero
Näitä kun alkaa löytymään käytettynä nelivetoisena ja manuaalina, niin voisi jo ostaakkin.
Tähän mennessä on tainnut olla myynnissä vasta yksi kpl ja sekin oli automaatti.
Tähän mennessä on tainnut olla myynnissä vasta yksi kpl ja sekin oli automaatti.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
Re: 2.8 V6 aero
Niin no automaatti (6-lovinen) kestääkin sitten 450Nm, tuo manuaalilaatikko kylläkin kytännössä enemmän.lannoite kirjoitti: 400 kestää vääntöä tehtaan mukaan tuo 6-vaihteinen yhdistelmä.
Maptunin tyypit on tykästyneet myös ko. laatikkoon sen kestävyyden takia.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 2.8 V6 aero
Aika lujia laatikoita ovat. Olikos ainakin OG9-3:ssa jotain maksimiväännönkesto jotain 460 Nm?2.3i-16 kirjoitti:Niin no automaatti (6-lovinen) kestääkin sitten 450Nm, tuo manuaalilaatikko kylläkin kytännössä enemmän.lannoite kirjoitti: 400 kestää vääntöä tehtaan mukaan tuo 6-vaihteinen yhdistelmä.
Maptunin tyypit on tykästyneet myös ko. laatikkoon sen kestävyyden takia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 2.8 V6 aero
Itse en oikein ymmärrä miksi tälläistä krematoriota tarjotaa nykyauton keulalle. 2.0T tarjoaa miltei saman suorituskyvyn ja liikkuu keskimäärin 1,5litraa vähemmällä kulutuksella sadalla.
Viripotentiaalin vielä huomioon ottaen vaakakuppi kallistuu vieläkin suuremmalla syyllä tuohon 2.0T:en
..ja sitten vielä hankintahinta...mutta sillähän ei ole nyt väliä jos on rahamiehiä!
Viripotentiaalin vielä huomioon ottaen vaakakuppi kallistuu vieläkin suuremmalla syyllä tuohon 2.0T:en
..ja sitten vielä hankintahinta...mutta sillähän ei ole nyt väliä jos on rahamiehiä!
Re: 2.8 V6 aero
Oikeat Saabit on (vain) etuvetoisia bensaturbonelikolla (käsijarru saa toki olla takapyörissä)
...ja saadaankohan tällä riitaa aikaiseksi...
V-P
...ja saadaankohan tällä riitaa aikaiseksi...
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: 2.8 V6 aero
Miksi "oikean" Saabin pitää olla huonompi? En näe yhtään mitään syytä etuvetoisuudelle nelivedon sijasta, jälkimmäinen on vain kaikin puolin parempi etenkin täällä pohjoisessa. Hankintahinta ja polttoaineen kulutus ainoat mahdolliset perustelut ja jälkimmäinenkin jo aika huono tuon XWD:n kohdalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.8 V6 aero
Niin, nyt komppaan kyllä jcarlsonia, miksi Saabin pitäisi välttämättä olla edestä raapiva, jos halutaan ylittää sen itsekin aikanaan tunnustama maksimiteho etuvetoiselle autolle Eikös joskus 9k aeron julkaisun aikaan oltu tehtaankin suunnasta sitä mieltä ettei etuvetoiseen enää enempää tehoja kannata laittaa
Itse en ole päässyt vielä XWD:a testaamaan, mutta voisi olla varsin maukas paketti, mikäli tuo uuden haldexin ennakointi toimii käytännössä. TS autoa pystyy ohjaamaan kaasulla kuten kunnon nelikkoa eLSD:n tuo taitaa kuitenkin taka-akselille vaatia.
OT: onkos vppelt68 tulossa lauantaina täyteen Turkuhalliin katsomaan kun JYP (no smoking team) kaatuu
Itse en ole päässyt vielä XWD:a testaamaan, mutta voisi olla varsin maukas paketti, mikäli tuo uuden haldexin ennakointi toimii käytännössä. TS autoa pystyy ohjaamaan kaasulla kuten kunnon nelikkoa eLSD:n tuo taitaa kuitenkin taka-akselille vaatia.
OT: onkos vppelt68 tulossa lauantaina täyteen Turkuhalliin katsomaan kun JYP (no smoking team) kaatuu
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 2.8 V6 aero
OT vastaus: Pitäis kai, olinhan PorPr varusmiestoimikunnan järjestämällä matkalla wanhassa Kupittaan hallissa katsomassa, kun sama vastustaja kaatui kevään 1989 finaalisarjassa sen viimeisen ja ratkaisevan kerran. Mukavia muistoja
V-P
P.S. ja itse topikkiin: kehitys kehittyy ja meidän pitää sen mukana. Totta mooses jokanurkastaraapiva on joka suhteessa turvallisempi ja parempi kuin vajaaraapiva. Nyky-dieselit alkavat olla kaikin tavoin parempia - ei siis vain halvempia ajoltaan vaan todella hyötysuhteeltaan ym. parempia - kuin bensakone. Jonkun vaan pitää näissäkin jutuissa muistaa kunnioittaa saban perinteisiä rakenteita, ei järki- vaan tunnesyistä . Ajaahan naapurinikin farmari-diesel-"JAGUAARILLA"
V-P
P.S. ja itse topikkiin: kehitys kehittyy ja meidän pitää sen mukana. Totta mooses jokanurkastaraapiva on joka suhteessa turvallisempi ja parempi kuin vajaaraapiva. Nyky-dieselit alkavat olla kaikin tavoin parempia - ei siis vain halvempia ajoltaan vaan todella hyötysuhteeltaan ym. parempia - kuin bensakone. Jonkun vaan pitää näissäkin jutuissa muistaa kunnioittaa saban perinteisiä rakenteita, ei järki- vaan tunnesyistä . Ajaahan naapurinikin farmari-diesel-"JAGUAARILLA"
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: 2.8 V6 aero
Automaattilootalla vetää semmoinen 9,2l/100km maantiellä moottoritienopeuksilla talvella. Kesällä ilmastointi vetää sen bensan, mitä moottori ei.
Kaupunkikulutusta ei ole tullut mittailtua, mutta kaikki menee mitä tankkiin pistää. Ei todellakaan sovellu kauppakassikäyttöön, eikä mihinkään muuhunkaan JÄRKEVÄÄN käyttöön.
Etuvetoisena ei irtoa viivalta sen kummemmin kuin mikään muukaan Saab ja rengaskaupan kanta-asiakaskortti kannattaa hankkia.
Mutta on se vaan silti ihan helv**** kiva ajaa!
Kaupunkikulutusta ei ole tullut mittailtua, mutta kaikki menee mitä tankkiin pistää. Ei todellakaan sovellu kauppakassikäyttöön, eikä mihinkään muuhunkaan JÄRKEVÄÄN käyttöön.
Etuvetoisena ei irtoa viivalta sen kummemmin kuin mikään muukaan Saab ja rengaskaupan kanta-asiakaskortti kannattaa hankkia.
Mutta on se vaan silti ihan helv**** kiva ajaa!
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6