Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Mobster
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:57

Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja Mobster »

Tulipas tutustuttua parin numeron verran Autobild-nimisen läpyskän Suomi-versioon. Niin itse lehti kuin sen asiasisältökin vaikuttaa aika ohkaiselta. Sen lisäksi yksi asia kiinnitti huomion molemmissa lehdissä; testien arvostelussa käytetyt pisteet. Niissähän ei ole mitään korrelaatiota mittaustuloksiin?!? Ja muutkin perustelut loistavat poissaolollaan. VIimeisimmän numeron testin perusteella vaikuttaa siltä, että jos auto on Saksassa valmistettu ja erityisesti volkkari niin pisteitä on lätkitty lisää mittaustuloksista välittämättä.

Uusimmassa numerossa oli mitattu kiihtyvyyttä, sitkeyttä, kulutusta jne. Oli arvot tavaratilasta, perävaunun sallitusta painosta jne. Ja pisteytyksessä toistui jatkuvasti se, että volkkari (+ muutkin Saksalaiset) saivat korkeammat pisteet kuin muualla valmistetut vaikka mittaustulokset osoittivat tilanteen olevan oikeasti päinvastoin?!?

Onkohan tämä yleistäkin kyseisellä läpyskällä?
9-3SS Aero 2005
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Mimmi kirjoitti:Miten jaksat "lukea" autojen kuvilla koristeltua seiskaa?
Jos oli vaikka akkarit loppu ja pitkä istunto? :mrgreen:
Mobster
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:57

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja Mobster »

Ilmainen näyte + kahden tunnin junamatka motivoi lukemaan :D
9-3SS Aero 2005
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Ei hitto, luin uusimman ab:n kitymaasturi testin: Volvon mitattu suorituskyky oli testien paras -> arvosteluissa sai muistaakseni huonoimmat pisteet ja jäi samoihin esim. Nissanin kanssa :D

AUTOBILD Mitä vattua?

Samalla kun siellä selitettiin sijoituksia (VW, Audi, BMW....), niin luki lause joka meni suurin piirtein näin: BMW nousee kolmanneksi, koska Volvo oli liian ahne tankatessa.

Okei, Volvon mitattu testikulutus oli VERTAILUN PIENIN?!?!?!?!




Onko tuollaista ollut oikeasti jo kauan? Miksei kukaan tee mitään? Missä on ihmisoikeudet? Kumma ettei Volvolandiassa suunnitella jo rovioiden pystyttämistä AB suomen, eli "kielenkääntötoimiston" ovien eteen.

Olen aina pitänyt abs:ää huonona lehtenä, mutta tää räjäytti potin.... Miten tuollaista voi edes julkaista? Jotkut dillet kuitenkin vielä perustaa autovalintansa tuon lehden "faktoihin" ja "armottomiin pisteytyksiin"...

ABS On vitsi. Sanoinpa sen näin julkisesti. Saa mut tuollainen "journalismi" arvostamaan vanhaa kunnon tm:ää taas enemmän...

Miksi mä olen oikein vihainen tästä :D ? Täytyy mennä kirjoittamaan varmaan kohta v*t*t*s topikkiin...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja Risto »

Pekko_Å kirjoitti:Ei hitto, luin uusimman ab:n kitymaasturi testin: Volvon mitattu suorituskyky oli testien paras -> arvosteluissa sai muistaakseni huonoimmat pisteet ja jäi samoihin esim. Nissanin kanssa :D

AUTOBILD Mitä vattua?

Samalla kun siellä selitettiin sijoituksia (VW, Audi, BMW....), niin luki lause joka meni suurin piirtein näin: BMW nousee kolmanneksi, koska Volvo oli liian ahne tankatessa.

Okei, Volvon mitattu testikulutus oli VERTAILUN PIENIN?!?!?!?!




Onko tuollaista ollut oikeasti jo kauan? Miksei kukaan tee mitään? Missä on ihmisoikeudet? Kumma ettei Volvolandiassa suunnitella jo rovioiden pystyttämistä AB suomen, eli "kielenkääntötoimiston" ovien eteen.

Olen aina pitänyt abs:ää huonona lehtenä, mutta tää räjäytti potin.... Miten tuollaista voi edes julkaista? Jotkut dillet kuitenkin vielä perustaa autovalintansa tuon lehden "faktoihin" ja "armottomiin pisteytyksiin"...

ABS On vitsi. Sanoinpa sen näin julkisesti. Saa mut tuollainen "journalismi" arvostamaan vanhaa kunnon tm:ää taas enemmän...

Miksi mä olen oikein vihainen tästä :D ? Täytyy mennä kirjoittamaan varmaan kohta v*t*t*s topikkiin...
Tuossa taulukossahan näyttäisi olevan Volkkarin ja Volvon mittaustulokset ja tekniset tiedot menneet ristiin, eli Volvolla on Volkkarin tiedot taulukossa, mutta pisteet ovat oikein.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Risto kirjoitti:
Pekko_Å kirjoitti:Ei hitto, luin uusimman ab:n kitymaasturi testin: Volvon mitattu suorituskyky oli testien paras -> arvosteluissa sai muistaakseni huonoimmat pisteet ja jäi samoihin esim. Nissanin kanssa :D

AUTOBILD Mitä vattua?

Samalla kun siellä selitettiin sijoituksia (VW, Audi, BMW....), niin luki lause joka meni suurin piirtein näin: BMW nousee kolmanneksi, koska Volvo oli liian ahne tankatessa.

Okei, Volvon mitattu testikulutus oli VERTAILUN PIENIN?!?!?!?!




Onko tuollaista ollut oikeasti jo kauan? Miksei kukaan tee mitään? Missä on ihmisoikeudet? Kumma ettei Volvolandiassa suunnitella jo rovioiden pystyttämistä AB suomen, eli "kielenkääntötoimiston" ovien eteen.

Olen aina pitänyt abs:ää huonona lehtenä, mutta tää räjäytti potin.... Miten tuollaista voi edes julkaista? Jotkut dillet kuitenkin vielä perustaa autovalintansa tuon lehden "faktoihin" ja "armottomiin pisteytyksiin"...

ABS On vitsi. Sanoinpa sen näin julkisesti. Saa mut tuollainen "journalismi" arvostamaan vanhaa kunnon tm:ää taas enemmän...

Miksi mä olen oikein vihainen tästä :D ? Täytyy mennä kirjoittamaan varmaan kohta v*t*t*s topikkiin...
Tuossa taulukossahan näyttäisi olevan Volkkarin ja Volvon mittaustulokset ja tekniset tiedot menneet ristiin, eli Volvolla on Volkkarin tiedot taulukossa, mutta pisteet ovat oikein.
Höh. Mä olisin voinut olla vaan vihainen.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Ja mainoksiakin ahdettu ihan kiitettävästi tuohon perseenaluseen
Muukkonen

Bmw 523 Touring
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Autobildin testit ...ja oudot pisteytykset

Viesti Kirjoittaja AC »

Autobildin mukaan VW:n autot ovat ylivertaisia muihin, ja myös oman konsernin kilpailijoihin nähden testistä toiseen. Pienehköjen katumaasturien testissä Tiguan pesi heittämällä Q5:n ja muut vaikka taulukoista voisi muuta päätellä. Ilmeisesti laatuvaikutelma ja muut subjektiivisiet mittarit ratkaisivat tällä kertaa.

Varsin naurettava lehti kaiken kaikkiaan eikä itsekään ole pakko lukea kohta kun tilausjakso päättyy.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin