2.8 V6 aero
Re: 2.8 V6 aero
Itse pähkäilin pitkään viime Saab vaihdon kanssa. Alla oli 9-5 Aero Wagon Stage 3 virityksellä ja olin päättänyt että farmaria ei enää hankita/tarvita. Vaihtoehdot oli 9-3 V6 Aero tai 9-5 Aero Hirsch. Jälkimmäinen voitti näistä syistä:
- Tilat takana istuville, 9-3 jalkatilat surkeat.
- Mielestäni 9-5 mukavampi ajettavuus matka-ajossa (kumpaakin on tullut ajettua)
- Kulutus vs tehot
9-3 mielytti enemmän:
- Ulkonäkö
- V6 koneen vääntökäyrä matalilla kierroksilla
- Tilat takana istuville, 9-3 jalkatilat surkeat.
- Mielestäni 9-5 mukavampi ajettavuus matka-ajossa (kumpaakin on tullut ajettua)
- Kulutus vs tehot
9-3 mielytti enemmän:
- Ulkonäkö
- V6 koneen vääntökäyrä matalilla kierroksilla
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: 2.8 V6 aero
Juu tuo vääntökäyrä on kyllä yks hyvä perustelu hankinnalle... ja sit tuo "on se vaan niin prkl hauska ajaa" on kans hyvä peruste..
No eihän näitä bensa turbojen hankintaa voi järkisyillä perustella.. Kyllä niiden hankinta on yhtälailla tunnepuolen asioita kun on v4:kin
nimim. halpa krematorio... vai miten se oli?
No eihän näitä bensa turbojen hankintaa voi järkisyillä perustella.. Kyllä niiden hankinta on yhtälailla tunnepuolen asioita kun on v4:kin
nimim. halpa krematorio... vai miten se oli?
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: 2.8 V6 aero
N. 20km lenkin jälkeen, olipa melkoinen pettymys. Alhaalta lähti vetämään kuin nykydieselit hiukan tuhannen kierroksen jälkeen, siihen se sitten jäikin. Äänimaailmakin on onnistuttu peittämään viimoisen päälle, jos ne kutosen murinat nyt mitään olisi pelastanut muutenkaan. Joku saattaa tykätä, mutta eipä ollut omaan makuun.
Foxbody turbo
Re: 2.8 V6 aero
Olet aivan oikeassa.
Mutta eikös ne "oikeatkin" Saabit olleet sellaisia, heppoja niin hemmetisti ja suorituskyky sama kuin naapurin 60 heppaisessa korollassa?
Kuuluu Saabismiin!
Kutoskoneen murinat hukkuu siihen turboon (yhteen!), sitä ei tuplaputket enää pelasta... Jos tämä kone olisi toteutettu edes vähän sinne päin, niin siinä olisi oikeat tuplaputket kahdella föönillä. Mutta kyllä se nakki tosiaan palaa jo tuollakin ihan riittävästi.
Kyllä tämä silti minulle kelpaa! Ajo-ominaisuudet 17-tuumaisilla aivan uskomattoman hyvät!
Mutta eikös ne "oikeatkin" Saabit olleet sellaisia, heppoja niin hemmetisti ja suorituskyky sama kuin naapurin 60 heppaisessa korollassa?
Kuuluu Saabismiin!
Kutoskoneen murinat hukkuu siihen turboon (yhteen!), sitä ei tuplaputket enää pelasta... Jos tämä kone olisi toteutettu edes vähän sinne päin, niin siinä olisi oikeat tuplaputket kahdella föönillä. Mutta kyllä se nakki tosiaan palaa jo tuollakin ihan riittävästi.
Kyllä tämä silti minulle kelpaa! Ajo-ominaisuudet 17-tuumaisilla aivan uskomattoman hyvät!
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 2.8 V6 aero
Mun mielestä toi 2.8 on ensimmäinen voimansa puolesta mihin voi kelpuuttaa jo automaatin.
Tosin liikaa se hukkaa tehoa silti. Tavallinen 2 litran aero oli iso pettymys joskus automaatilla, mutta manuaalilla sitten taas tosi namu ajaa.
Itsellä vielä testaamatta toi 2.8 manuaalina. Ehkäpä sitten nelivetoisena sellainen seuraavaksi...
Tosin liikaa se hukkaa tehoa silti. Tavallinen 2 litran aero oli iso pettymys joskus automaatilla, mutta manuaalilla sitten taas tosi namu ajaa.
Itsellä vielä testaamatta toi 2.8 manuaalina. Ehkäpä sitten nelivetoisena sellainen seuraavaksi...
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: 2.8 V6 aero
Pakko silti sen verran puolustaa v-konetta, että kyllähän silti se on viriystävällisempi jos vääntöjä haluaa. Ei tahdo neloskoneesta saada 500:aa iisak newtonia millään.. järkevästi.
Toki saa... mutta että se vielä ihan arkikäytössä menis ni tuskin. Ja newtonit ne nykyautoa kuljettaa.. niinkuin se teki silloin kultaisella 60-luvullakin
Joskus tämänajan ja tuon 60-luvun puolessavälissä uskottiin hevosiin, ei kai enään.
Toki saa... mutta että se vielä ihan arkikäytössä menis ni tuskin. Ja newtonit ne nykyautoa kuljettaa.. niinkuin se teki silloin kultaisella 60-luvullakin
Joskus tämänajan ja tuon 60-luvun puolessavälissä uskottiin hevosiin, ei kai enään.
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: 2.8 V6 aero
Green Devil kirjoitti:Pakko silti sen verran puolustaa v-konetta, että kyllähän silti se on viriystävällisempi jos vääntöjä haluaa. Ei tahdo neloskoneesta saada 500:aa iisak newtonia millään.. järkevästi.
Toki saa... mutta että se vielä ihan arkikäytössä menis ni tuskin. Ja newtonit ne nykyautoa kuljettaa.. niinkuin se teki silloin kultaisella 60-luvullakin
Joskus tämänajan ja tuon 60-luvun puolessavälissä uskottiin hevosiin, ei kai enään.
Mikäs raja se tuo 500Nm on nelarissa? Taitaa mennä jo hyvin likelle ihan Mitsun -15T hyrrälläkin stagetettuna, saatika jos on hivenenkään isompaa rupelia pellin alla.
Foxbody turbo
Re: 2.8 V6 aero
No joopa joo. Viriystävälliseksi voisi kehua sitten JOS kestää ainakin tuplasti vakiotehot porsimatta.
500Nm ja ylikin Saabin 2.0 tai 2.3 turbonelosesta ei ole homma eikä mikään ja ajettavuus ei muutu muutenkuin että niitä vääntöjä tulee lisää ja samalle kierrosalueelle jos niin haluaa. Lagia ei tule siis yhtään lisää jos käyttää sopivaa ahdinta, kuten esim. mitsu evosta. Vakioahtimellakin irtoaa yli 400.
500Nm ja ylikin Saabin 2.0 tai 2.3 turbonelosesta ei ole homma eikä mikään ja ajettavuus ei muutu muutenkuin että niitä vääntöjä tulee lisää ja samalle kierrosalueelle jos niin haluaa. Lagia ei tule siis yhtään lisää jos käyttää sopivaa ahdinta, kuten esim. mitsu evosta. Vakioahtimellakin irtoaa yli 400.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: 2.8 V6 aero
Viriystävällisyydellä vertasin nelaria v-koneeseen, en sitä saako siittä tuplattua tehoja vai ei.
Toki sen 500nm ylittää nelarillakin... mutta järkevänä, ajattelin kai kustannusta millä se tehdään.
Toki sen 500nm ylittää nelarillakin... mutta järkevänä, ajattelin kai kustannusta millä se tehdään.
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: 2.8 V6 aero
Tjoo. V6 vs. neloskoneen hintaerolla ottaa aika paljon enemmänkin kuin sen 500Nm jos sitä lähtee vertailemaan.
Taitaa kai tuohon jopa tonni tai pari mennä 500Nm+ viritykseen.
Ei mulla mitään V6:sta vastaan ole sinänsä ja fiilispohjalta ihan hieno vehje varmasti, lisätilavuus ei ole koskaan väärin. Mutta viriystävällisyys on tässä tapauksessa väärä argumentti sen puolustukseksi.
Taitaa kai tuohon jopa tonni tai pari mennä 500Nm+ viritykseen.
Ei mulla mitään V6:sta vastaan ole sinänsä ja fiilispohjalta ihan hieno vehje varmasti, lisätilavuus ei ole koskaan väärin. Mutta viriystävällisyys on tässä tapauksessa väärä argumentti sen puolustukseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.8 V6 aero
Halpaahan tommonen V6 on virittää.
Ruiskut ja föönit ja vakiosatsit kaikki mäkeen.
Kolme kaksi kurkkuista dellortoa tilalle.
Kunnon peltisarja ja sitten ilokaasut.
Avot! 1000hp!!!
Ruiskut ja föönit ja vakiosatsit kaikki mäkeen.
Kolme kaksi kurkkuista dellortoa tilalle.
Kunnon peltisarja ja sitten ilokaasut.
Avot! 1000hp!!!
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 2.8 V6 aero
Ja leimakonttoria varten joka vuosi vakiorojut takaisin. Helppoa kuin heinäntekoNico kirjoitti:Halpaahan tommonen V6 on virittää.
Ruiskut ja föönit ja vakiosatsit kaikki mäkeen.
Kolme kaksi kurkkuista dellortoa tilalle.
Kunnon peltisarja ja sitten ilokaasut.
Avot! 1000hp!!!
Eski
Re: 2.8 V6 aero
Kuka puhui leimoista/katulaillisuudesta mitään?
Eihän tuhannella hepalla tee kadula mitään muutenkaan...
Eihän tuhannella hepalla tee kadula mitään muutenkaan...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 2.8 V6 aero
Tää ketju nyt häröilee mihin sattuu mutta aattelin pistää oman tarinan.
Me vaihdettiin 9-3 V6 Aeroon reilu pari vuotta sitten. Potkua kun piti saada. Tähän päädyttiin vaikka edellinen oli huomattavasti tilavampi 9-5.
Vuosi sitten tuttu automyyjä tarjosi vaihdossa tullutta, pari vuotta vanhaa 9-5 Aeroa Hirchin paketilla höystettynä. Tehoa ja vääntöä vähän enemmän ja kaikki tehdasherkut kuten nykyisessäkin. Pitihän se koeajolle hakea. Ja mikä oli lopputulos; ei vaihdettu. Syyt: 1. Potkua oli toki mukavasti mutta tennari ei pitänyt edes maantienopeuksissa, joten hukkaan meni 2. Kutoskone sentään jossain määrin juttelee mutta nelari valittaa 3. 9-5:n auttamattomasti vanhanaikainen alusta ei todellakaan enää houkutellut.
Kesä tulevi ja pääsee taas kurvaileen kuin mikroautolla.
Me vaihdettiin 9-3 V6 Aeroon reilu pari vuotta sitten. Potkua kun piti saada. Tähän päädyttiin vaikka edellinen oli huomattavasti tilavampi 9-5.
Vuosi sitten tuttu automyyjä tarjosi vaihdossa tullutta, pari vuotta vanhaa 9-5 Aeroa Hirchin paketilla höystettynä. Tehoa ja vääntöä vähän enemmän ja kaikki tehdasherkut kuten nykyisessäkin. Pitihän se koeajolle hakea. Ja mikä oli lopputulos; ei vaihdettu. Syyt: 1. Potkua oli toki mukavasti mutta tennari ei pitänyt edes maantienopeuksissa, joten hukkaan meni 2. Kutoskone sentään jossain määrin juttelee mutta nelari valittaa 3. 9-5:n auttamattomasti vanhanaikainen alusta ei todellakaan enää houkutellut.
Kesä tulevi ja pääsee taas kurvaileen kuin mikroautolla.