Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Huomasin tuossa äsken sellaisen ilmiön, että kun ryntäytän ~3000-3500RPM kohdalle vaihde vapaalla, kierrokset eivät laske ihan heti.

Moottori oli lämmin, nollakeli. Muutaman kerran ryntäytin ajossa, tulin parkkiin ja vielä parisen kertaa niin sitten alkoi laskemaan totuttuun tapaan nopsemmin.
Kiekat jäivät ensin noin sekunniksi kaasupedaalin nostamisen jälkeen koholle, ennenkuin alkoi reagoida kaasun hölläämiseen.

Onkos ideoita, mikä jumittaa?
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Teki saman toistamiseen matka-ajon päätteeksi.
Ilmeisesti jokin vaan vähän jumittaa, pienellä kaasun liputtelemisella palautuu taas normaaliksi.

Voiko cruise jumittaa osittain?
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Mulla jää joskus tyhjäkäyntikierrokset n.1300kiekan paikkeille. Palautuu kun tekee nopeen kaasutusliikkeen ja päästää kaasupedaalin nopeesti ylös. Toi ominaisuus tuli sen jälkeen kun olin tutkinut konetilassa vänkärin puolella olevaa kaasuvaijerimekanismia. Tuli siis kerralla hyvä :D
Oletko tutkinut sieltä mahdollista jumitusta?

Vai olisiko tuo ominaisuus joka ei toimi oikein? Kokeilin aikoinaan Saabin 3.0TiDiä ja siinä kierrokset käyttäytyi juuri noin. Kun kiihdytti ja vaihtoi vaihdetta niin kierrokset ei tippunut vaihteiden vaihdon välissä juuri mitään. Jos laittoi vapaalle niin sitten kierrokset laskivat normi tasolle pienellä viiveellä.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kyllä siinä pieni viive on normaalistikin minun mielestä mutta muutamalla kerralla viivettä on ollut sen verran enemmän, että olen kiinnittänyt huomiota siihen.

Pitää tarkastaa vaijeri kun on seuraava inspiräätio päällä!
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eipä ole enää tehnyt moista, kun tovin rumpasi poljinta. Ilmeisesti vaijeri hiukan nahkealla ollut konehuoneeseen...
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Re: Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ensimmäisellä ja toisella mulkaisulla ei kyseistä vaijeria löytynyt. :oops: 8O Kertoisiko kukaan tarkalleen missä se on??
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Kierrosten laskeminen ryntäyttäessä

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Jos seisot auton edessä, katse konehuoneeseen :D niin kaasuvaijerin pää löytyy moottoritilasta, vasemmalta takanurkasta. Siellä on sellainen pyöreä pönttö pystyasennossa. Vaijeri menee yläosasta pönttöön. Jos en nyt ihan väärin muista.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Vastaa Viestiin