Eski kirjoitti:Saab joutuu luopumaan myös Gripen-logosta. Kuulin, että Scania on ilmoittanut, että Saab ei saa sitä enää käyttää. En löytänyt aiheesta mitään juttua netistä, mutta katsokaapa vaikka Ruotsin Saabin sivustoa, niin vanha logo on korvattu vanhemmalla -tekstillä ja Move your mind -sloganilla: http://www.saabsverige.com/se/sv/start#/home/
Eski
No niin, huhu logosta paljastui sikäli vääräksi, että gripen-logoa käytetään jatkossakin autoissa ja vanteissa yms. mutta mainosmateriaalissa sen sijaan käytetään tätä -logoa move your mind -sloganilla höystettynä.
Eski
Eli Saabista kiinnostuneille sanotaan: Move your mind = muuta mielesi. Ilmankos on vaikea saada autoja kaupaksi
Eski kirjoitti:Saab joutuu luopumaan myös Gripen-logosta. Kuulin, että Scania on ilmoittanut, että Saab ei saa sitä enää käyttää. En löytänyt aiheesta mitään juttua netistä, mutta katsokaapa vaikka Ruotsin Saabin sivustoa, niin vanha logo on korvattu vanhemmalla -tekstillä ja Move your mind -sloganilla: http://www.saabsverige.com/se/sv/start#/home/
Eski
No niin, huhu logosta paljastui sikäli vääräksi, että gripen-logoa käytetään jatkossakin autoissa ja vanteissa yms. mutta mainosmateriaalissa sen sijaan käytetään tätä -logoa move your mind -sloganilla höystettynä.
Eski
Mutua: Haisee siltä, että tämä on vain siirtymävaihe ja muutaman vuoden kuluttua koko aarnikotka poistuu. Vai miksi kotkaa ei kannattaisi hyödyntää koko imagomarkkinoinnissa?
Siis mikä mediaa tässä maassa oikein vaivaa, kertokaa nyt joku? Vai pitäisikö kysymys olla "ihmisiä yleensä"..? Mistä lähtee tämä loppumaton voima ja inspiraatio kaiken kauhistelemiseen?
Tuntuu otsikointi lähteneen hanskasta aika laajalti nettimediassa. Metsästävät vain klikkauksia ampparit.com -tyylisissä uutispalveluissa. raflaavilla otsikoilla. Muutenhan tuo oli ihan asiallinen uutinen.
Saabin "lopettamista" koskeva uutisointi tuntuu olevan Suomessa hyvin edustettuna. Milloin on enää viikkoja elinaikaa ja milloin tehtaita ollaan sulkemassa velkojen takia. Sen sijaan Volvon ja Opelin ahdinkoon on kiinnitetty mielestäni erikoisen vähän huomiota.
VVV kirjoitti:Saabin "lopettamista" koskeva uutisointi tuntuu olevan Suomessa hyvin edustettuna. Milloin on enää viikkoja elinaikaa ja milloin tehtaita ollaan sulkemassa velkojen takia. Sen sijaan Volvon ja Opelin ahdinkoon on kiinnitetty mielestäni erikoisen vähän huomiota.
Sama huomio. Varsinkin kauppalehti on kunnostautunut siinä hommassa.
Aika mielenkiintoista tuo uutisointi on, tässä yksi sisäpiirissä olevan versio...
Muuten täällä tehtaalla ei ole mikään häävi tunnelma. 650 työläistä ja 100 toimihenkilöä saa irtisanomisvaroituksen joka astunee voimaan parin viikon sisällä. Parhaimmillaan on puoli vuotta palkkaa sen jälkeen työvoimatoimistoon riviin luukulle. Ei oikein pysty kuvaileen tunnelmaa mikä on tällä hetkellä. Ihmiset on ryhmittäin ja keskustelee ja on semmoinen lamautunut ilmapiiri. Voi sanoa että lama on purrut.
Aikaisemmin kerrottua...
Meillä olis esimerkiksi ollut valmis neliveto 9-3 auto valmiina jo 2002 mutta se hyllytettin. Aivan tyhmä päätös ja eikä ainoa valitettavasti. Jos tämä "rekonstruktio" onnistuu niin olen varma siitä että 5 vuoden sisällä on aivan toisenlaiset paremmat autot tekeillä ja osaksi jo markkinoilla. Me pinnistellään täällä tehtaalla ja toivomme että löytyis omistaja joka ostaa meidät sen takia että me ollaan hyviä ja innovatiivisiä . GM omistajana on imenyt kaikki rahat ulkomaille koska ruotsin verotuksen takia täällä ei kannata tehdä voittoa ja sitten lehdistölle valitetaan että ei olla tehty voittoa. Me joka ollaan töissä täällä tiedetään miten on menetelty jotta persnettoa on menty koko ajan.
Tuotantoon liittyvän henkilöstön vähentäminen on minusta enemmän luonnollinen kuin surullinen tapahtuma. Tietysti yksilöllisellä tasolla työn menettäminen on ikävää, mutta yhtiölle tämä merkitsee isoja säästöjä. Ellei yhtiö tuota voittoa, se ei voi olla olemassa. Tämä on vaan tätä Ruotsalaista mentaliteettiä, että sosiaalinen vastuu on taloutta tärkeämpi.
Noh jos nyt kaikki menee putkeen ja tulee uusi omistaja, uusi 9-5 ja lama hellittää niin kyllä sinne moni nuorempi pääsee takaisin töihin.