Näin itsekin ajattelin jo aiemmin ettei nuo tappiot aina ole välttämättä ihan tasan sitä miltä ne paperilla näyttää. Valmistava tehdas voi tehdä tappiota 50 miljoonaa/vuosi kun samaan aikaan muualle rekisteröity myyntiyhtiö tahkoaa 300 miljoonaa/vuosi voittoa. Verotus syistä tehdas myy autot nollavoitolla tai tappiolla ja voitot tekee myyntifirma jossain missä verotus on kepeämpää.Rafu kirjoitti: Luulen että pahin ongelma nyt on resurssit minkään uuden tekoon ja aikaa siihen kuluu väkisin vaikka resursseja olisikin, nykyisillä malleilla firma piutäisi saada voitolliseksi ja pian. Ei tosin ole tietoa myykö tehdas autot GM myyntiorganisaatiolle nollatuotolla ja näyttää siksi miinusmerkkist tulosta, tulos halutaan tehdä konsernin toisessa osassa.. Nykyään luvut ei aina ole ihan yksiselitteisiä.
Toivottavasti näin, silloin olisi pieni mahdollisuus. myyntihinnat pitäisi tietty neuvotella uusiksi ja mahdollisesti vaihtaa jälleenmyyntiketjua. Sitten on enää se ongelma että pohjalevyt, moottorit yms. pitänee jatkossakin pitkään ostaa GM:ltä ja niilläkin on hirveä tarve rahalle, halvalla sieltä ei mitään tule saamaan. jotain uutta ja parempaa viiden vuoden päästä kuulostaa kyllä todella pahalta. Nyt jo yleinen käsitys on se että mallit on ikivanhoja..