Mitäs nyt ?.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mestari
"Hölösuu"

Re: Mitäs nyt ?.

Viesti Kirjoittaja mestari »

-Blopa- kirjoitti:Sori, vaan nyt pojat, mut mun on ihan pakko tehdä tämä. Tässä on tän reilun kahdenkymmenen vuoden aikana, mitä on kortti ollut, tullut kokeiltua jos jonkinlaista kulkinetta. On ollu muutama foorti, hiivattia, nipponia ja jopa yx lada...ja tää satku on ollu mulla kesäkuusta lähtien. Ja on ihan pakko myöntää, että tää on ehdottomasti PASKIN kulkine mitä mulla on ikinä ollu. Tämä
Pakko kysyä et oliko ne edellisetkin autot yhtä vanhoja suunnilleen ja samaa hintaluokkaa...
aika paljon joutunut vaihtaa osaa jos ostaessa ollut kunnossa ja katsastettu.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja miten on huollettu!
Visut / osaamattomat omistanut uutena ja jättänyt kaikki huollot tekemättä.
Se näkyy varsinkin vanhoissa jos esim. jarrunesteitä ei oo koskaan vaihdettu niin saa niitä sitte rapata sylintereitä ku 20 vuoden kurat sisällä.

Säännöllinen huolto vanhallekkin on sama asia kuin uudellekkin eli jarru ja jähytinnesteet 2 vuoden välein, öljyt loovaan ja koneeseen ajallaan , venttiilinsäädöt ( jos tartee )jne jne ja kun korjaa niin ei halvimmilla made in italy osilla vaan alkuperäisillä tai parhailla tarvike sellaisilla.

Se että vaihtaa öljyt 10 välein ei oo huolto , se on öljynvaihto.

Ja ne kilsat.... Saabit on monesti paljon enemmän ajettuja verrattuna esim. johinkin Nissaniin, Ladasta puhumattakaan
Kukaan järkevä ei osta nissania jos ajaa paljon ja ei kestäis kuntokaan ajaa Nissanilla paljon :lol:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tuot sen kesällä meitin mökille niin eiköhän siihen reikiä saada kylkeen.Monella eri kaliiberilla.Pääset sitten harjoittamaan hitsausta. :lol:
Tekeminenhän ei koskaan näitten paskojen kanssa lopu.
-Blopa-
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja -Blopa- »

mestari kirjoitti:
-Blopa- kirjoitti:Sori, vaan nyt pojat, mut mun on ihan pakko tehdä tämä. Tässä on tän reilun kahdenkymmenen vuoden aikana, mitä on kortti ollut, tullut kokeiltua jos jonkinlaista kulkinetta. On ollu muutama foorti, hiivattia, nipponia ja jopa yx lada...ja tää satku on ollu mulla kesäkuusta lähtien. Ja on ihan pakko myöntää, että tää on ehdottomasti PASKIN kulkine mitä mulla on ikinä ollu. Tämä
Pakko kysyä et oliko ne edellisetkin autot yhtä vanhoja suunnilleen ja samaa hintaluokkaa...
aika paljon joutunut vaihtaa osaa jos ostaessa ollut kunnossa ja katsastettu.
Satku oli leimassa ja ajoaikaa oli vielä tammikuun loppuun asti. Ainoa tiedossa oleva "isompi" vika oli jumitteleva kässäri, mikä sitten johti lopulta takajarrusatulan vaihtoon, kun ei tullut herkistelemällä kuntoon. Kaikki noi mun edelliset koslat on ollut ikäluokkaa >15 vuotta, kun en oo koskaan oikeen lämmenny järjettömän hintaisiin määräaikaishuoltoihin ja kuukausieriin. Auto kun on yleensä varsin huono sijoituskohde...paitsi tietysti nää Satkut, ku niitä saa sitte hinkata kyr*ä pyst...eiku otsalla, joka välissä...
toms kirjoitti:Ja miten on huollettu!
Visut / osaamattomat omistanut uutena ja jättänyt kaikki huollot tekemättä.
Se näkyy varsinkin vanhoissa jos esim. jarrunesteitä ei oo koskaan vaihdettu niin saa niitä sitte rapata sylintereitä ku 20 vuoden kurat sisällä.

Säännöllinen huolto vanhallekkin on sama asia kuin uudellekkin eli jarru ja jähytinnesteet 2 vuoden välein, öljyt loovaan ja koneeseen ajallaan , venttiilinsäädöt ( jos tartee )jne jne ja kun korjaa niin ei halvimmilla made in italy osilla vaan alkuperäisillä tai parhailla tarvike sellaisilla.

Se että vaihtaa öljyt 10 välein ei oo huolto , se on öljynvaihto.
Tästäkin tuntuu olevan kahta koulukuntaa, toiset ajattelee tän homman silleen, että ei siihen vanhaan paskaan kannata rahaa kiinne laittaa ja ajellaan sitte niin kauan, että kosla ei enää liiku ja toiset sitte hinkkaa kyr*ä pyst...eiku otsalla, koko ajan ja joka välissä...
-9³ SC 1.8t A5 BioPower Stage1 vm-07-
-900i 16V vm-91-
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

A. Ei tartte välttämättä huoltaa merkkihuollossa jos ite osaa / on vehkeet / kiinnostaa.

B. Ei tartte kyr*ä ohtassa tehä kokoajan vaan vaihtaa esim. jarrunesteet muun huollon yhteydessä ja tekee ne muutkin huollot kerralla , ei et joka ilta pikkuisen, tänään rasvaan saranat , huomenna katon hihnat , ylihuomenna vaihan tulpat...
Tuolla konstilla selluliitti lähtee ja vie lapsen mukanaan jos noin harrastaa.

C. Kuten mainitsin että se auton huolto alusta alkaen vaikuttaa siihen mikä se kosla on 20 vuotta vanhana. Saa sitä sitte "huoltaa" joka ilta kyr*ä ohtassa ku eka joku on pitäny ku naapuri vaimoaan 20 vuotta. ( eli koskematon muuten ku et jos jotain vikaa niin nyrkillä yritetty eka korjata )

:wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

-Blopa- kirjoitti:Sori, vaan nyt pojat, mut mun on ihan pakko tehdä tämä. Tässä on tän reilun kahdenkymmenen vuoden aikana, mitä on kortti ollut, tullut kokeiltua jos jonkinlaista kulkinetta. On ollu muutama foorti, hiivattia, nipponia ja jopa yx lada...ja tää satku on ollu mulla kesäkuusta lähtien. Ja on ihan pakko myöntää, että tää on ehdottomasti PASKIN kulkine mitä mulla on ikinä ollu. Tämän vajaa 10 tuhannen kilometrin aikana on tullut vaihdettua vesipumppua, kytkimen poljinsylinteriä, vetaria, jarrusatulaa taakse, laturi kunnostettua ja just pääsiäisenä etujarruremppa ja sit vielä kaikkea muuta pikkupaskaa, mitä ei jaksa edes muistaa. Rahaa on palanut niin vitusti, että sillä hinnalla olis saanut jo kunnon auton. Eikä loppua näy...mut on tässä myös hyvät puolensa, tullut opiskeltua aika paljon autotekniikkaa ja työkaluarsenaali on kasvanut aika merkittävästi. Että sellasta...
selvä tapaus, toi aihio on ollut naisen hellässä hoidossa, eli hoito käsittänyt lähinnä valohoitoa, nelosella nytkyttelyä, virtuaalista pesua ja imurointia. katsari aina hurmattu puuduksiin, eli todellinen Miss Saabisti. Turhia liikkeitä ei tehdä ja vaihtotilanne osataan optimoida.
Samaa ei tietenkään voi sanoa ostajasta. mä en toivottavasti koskaan retkahda ostamaan vanhaa pirssiä naisen käytöstä. :lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-Blopa-
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja -Blopa- »

stara kirjoitti: selvä tapaus, toi aihio on ollut naisen hellässä hoidossa, eli hoito käsittänyt lähinnä valohoitoa, nelosella nytkyttelyä, virtuaalista pesua ja imurointia. katsari aina hurmattu puuduksiin, eli todellinen Miss Saabisti. Turhia liikkeitä ei tehdä ja vaihtotilanne osataan optimoida.
Samaa ei tietenkään voi sanoa ostajasta. mä en toivottavasti koskaan retkahda ostamaan vanhaa pirssiä naisen käytöstä. :lol:
Ei se ollu naisen käytössä, se kaveri on :saab: isti...tälläkin hetkellä siltä löytyy tonnari ja 99. Eikä tohon oo kuulemma joutunu isompia remppoja aikaisemmin tekemään, mulla se vaan porsii käsiin... :evil: Mut mun duunikaveri määrittelikin tän asian aika mainiosti..."ei se ole paska auto, se ei vaan sovi sulle" :wink:
-9³ SC 1.8t A5 BioPower Stage1 vm-07-
-900i 16V vm-91-
Lukittu