TTiD
Re: TTiD
Autolla ajettu pitkiä matkoja ja vain harvoin olen eberin pitänyt päällä ennen käynnistystä, juurikin tuon akun takia...
Ja joo, tuo TQ on aika mielenkiintoinen, kun tarjoaa melkein samat väännöt laajemmalla kierrosalueella.
Ja joo, tuo TQ on aika mielenkiintoinen, kun tarjoaa melkein samat väännöt laajemmalla kierrosalueella.
Turbo²
Re: TTiD
TQ S-tronic on ihan omassa luokassaan Hinta, Kulutus, Suorituskyky jne huomioiden.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Marko A kirjoitti:TQ S-tronic on ihan omassa luokassaan Hinta, Kulutus, Suorituskyky jne huomioiden.
Eli siis täysin saksalaisille ominaisesti hinta sekä ilmoitetut kulutus sekä suorituskyky huomioiden. Yleensä kaksi jälkimmäistä ovat aika lailla kotiin päin vedettyjä kun taas saabeissa, varsinkin tomaateissa toiseen suuntaan

Mitens vaikkapa Q5 3.0 TDI S-tronic kiihtyi 1.1 sek huonommin sataseen kuin ilmoitetaan ja saabit tähän saakka poikkeuksetta ilmoitusta paremmin? Kokemuksen mukaan myös A6 2.0T menee vasta lastutettuna ilmoitettuihin lukemiin

Ei siinä, hieno peli tuollainen 2.0TQ periaatteessa on. Kuulostaa vaan rumemmalta kuin diisselit.
EDIT: Tuon MB:n 3 jättöä johtui vaihdekepin viallisesta asentotunnistimesta, joka heitti vain vaihteen vapaalle kesken ajon, periaatteessa pikkuvika mutta erittäin ärsyttävä. Auto oli -07 ML 320 CDI. Phaetonissa taas oli vähän isompaa vikaa.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, La Huhti 18, 2009 17:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Noh, ei ne exiden akut kestä missään sen kauempaaTTiD kirjoitti:Joo, vein paskan Aineelle. Akkuhan siitä loppu. Volvossa kesti akku sen 3 vuotta minkä itse ajelin, eikä heikkenemisestä ollut tietoakaan... Tässä kesti vuoden...

Laitat vaan kunnollisen tilalle niin matka jatkuu ja pitkään.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Tuossa kulkineessa muuten kuului semmonen "viu" aivan alakierroksilla lähdettäessä esim. liikennevaloista, kun tuo vikailmoitus oli syttynyt. Voisiko vaikka akun laturi olla sökönä? Jotenkin kummaa, että akku tyhjentyy tällaisella ajolla "luonnostaan". 
EDIT: Ja vikailmoitushan oli jtn tämmöistä "Battery not charging. Make a safe stop"

EDIT: Ja vikailmoitushan oli jtn tämmöistä "Battery not charging. Make a safe stop"
Turbo²
Re: TTiD
Erikoiselle huminalle löytyi selvä lähde: Olen nyt pienellä plussakelillä auringon paistaessa käytellyt ilmastoinnin asentoa AC-off ja "Auto"-painiketta painaessani lähti ilmeisesti kylmä-aineet liikkeelle tms. Eli johtunee jäähdytin-kompressorin käynnistymisestä. (?)Ristom kirjoitti:Nykyinen ei ole automaatti, mutta tuota huminaa (ei Eberin) olen kuullut ainoastaan kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä 1-2 vaihtoon asti. Ikään kuin onttoa kaikua koneen äänistä.. Ei mitään käsitystä mistä johtuu.
Taannoin oli myös keskustelua Eberin sabotoimisesta, näissä on kuulemma konstina käytetty johdon irrottamista Eberin päästä. Mahtoiko sulakkeen takana olla muutakin..?
Re: TTiD
Noniin, nyt meni TTiD Hirsch-ohjelmointiin, ja jälleenmyyjä väittää kivenkovaan, ettei tuota voi muutoskatsastaa autoon. Minkäkokoiset jarrut TTiD:ssa on verrattuna 2.0T:n, onko jollain näin uutta EPC/WISia?
Ei itselleni niin väliä loppujen lopuksi onko auto säädösten mukainen,onhan niitä laittomia ollut riittävästi ennenkin, mutta yllätyn kyllä, mikäli TTiD:n alustan/jarrujen osat eivät riitä tuohon.
Iltapäivällä sitten fiiliksiä muuttuneesta autosta
Ei itselleni niin väliä loppujen lopuksi onko auto säädösten mukainen,onhan niitä laittomia ollut riittävästi ennenkin, mutta yllätyn kyllä, mikäli TTiD:n alustan/jarrujen osat eivät riitä tuohon.
Iltapäivällä sitten fiiliksiä muuttuneesta autosta

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
WIS:n mukaan (ja tätä tietoa tukevat myös omat muistikuvat) Z19DTR (TTiD) moottorisessa autossa on samat etujarrut ja takajarrut kuin B284L:ssä (V6 Aero). Edessä on jarrumerkinnältään 16"+ jarrut, joiden halkaisija on 314mm ja takana 16" halkaisija 292mm. Jarrukoodi etujarruille on AC ja takajarruille BB. 2.0T:ssä on muuten edessä pienemmät jarrut kuin TTiD:ssä eli vain 16" jarrut, joiden halkaisija on 302mm.2.3i-16 kirjoitti:Minkäkokoiset jarrut TTiD:ssa on verrattuna 2.0T:n, onko jollain näin uutta EPC/WISia?
Pyydä ottamaan yhteyttä maahantuojaan, jos eivät muuten usko että on muutoskatsastettavissa. Maahantuojalla on henkilö joka hoitaa tyypityksiä yms. jonka pitäisi olla näiden suhteen tilanteen tasalla. Etenkin nykyään kun Hirsch päivitykset ovat vihdoinkin virallisesti GM Finlandin maahantuontiohjelmassa.
Re: TTiD
uusi93 kirjoitti:2.3i-16 kirjoitti:Minkäkokoiset jarrut TTiD:ssa on verrattuna 2.0T:n, onko jollain näin uutta EPC/WISia?
Pyydä ottamaan yhteyttä maahantuojaan, jos eivät muuten usko että on muutoskatsastettavissa. Maahantuojalla on henkilö joka hoitaa tyypityksiä yms. jonka pitäisi olla näiden suhteen tilanteen tasalla. Etenkin nykyään kun Hirsch päivitykset ovat vihdoinkin virallisesti GM Finlandin maahantuontiohjelmassa.
Noniin, asia nytkähti eteenpäin, soitin maahantuojalle juurikin tyypityksistä vastaavalle henkilölle jolta kuulin myös että muutoskatsastus todella onnistuu ilman muita muutoksia.
Pitää kovistella tuota todistusta kunhan saan auton pois.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Todistuksen saa tosiaan vasta jälkikäteen, kun muutos on jo tehty. Hirschiltä menee tieto tehdystä päivityksestä GM Finlandille ja sieltä lähtee todistus jälleenmyyjälle (tai ehkä suoraan asiakkaalle, riippuu miten sovittu).2.3i-16 kirjoitti:Noniin, asia nytkähti eteenpäin, soitin maahantuojalle juurikin tyypityksistä vastaavalle henkilölle jolta kuulin myös että muutoskatsastus todella onnistuu ilman muita muutoksia.
Pitää kovistella tuota todistusta kunhan saan auton pois.
Re: TTiD
Jaha..
Tuli käytyä päivää vaille vuoden ja 7km vaille 30000km:n huollossa viime viikolla.
TTiD oli pullauttanut huohotinletkun irti / juuresta poikki ja öljyvuoto pohjapanssarin päälle oli kuulemma niin iso, että pian olisi öljyvalo palanut.
Aika hyvin kuitenkin, että kumpaankaan talliin tai pihaan ei ole tiputtanut mitään.
Muuten takuuseen säädettiin kuskin ikkunaa alemmas, kun se ryttäsi oven tiivistettä, vaihteistoöljyt piti vaihtaa ensiapuna takertelevaan vaihdekepin liikkeeseen ja radion kanavasekoiluista myös valitin. Onpa asiat kirjattuna..
Tuli käytyä päivää vaille vuoden ja 7km vaille 30000km:n huollossa viime viikolla.
TTiD oli pullauttanut huohotinletkun irti / juuresta poikki ja öljyvuoto pohjapanssarin päälle oli kuulemma niin iso, että pian olisi öljyvalo palanut.
Aika hyvin kuitenkin, että kumpaankaan talliin tai pihaan ei ole tiputtanut mitään.
Muuten takuuseen säädettiin kuskin ikkunaa alemmas, kun se ryttäsi oven tiivistettä, vaihteistoöljyt piti vaihtaa ensiapuna takertelevaan vaihdekepin liikkeeseen ja radion kanavasekoiluista myös valitin. Onpa asiat kirjattuna..
Re: TTiD
Tänään minulla 60tkm huolto. Alkanu taas se ohjaus hiissaamaan, liekkö liian leveät ja raskaat pyörät syynä siihen ettei kestä kuin sen 3tkm.
Ja sitten noista iskareista valitin, kun ne kopsuu. (jos sais vaikka uudet)
Taas yhden rengasparin vaihto edessä, joten jos kokeilisi eteen 215 kumeja 235 sijaan. Aika jännä juttu, että takarenkaissa toisessa kumissa about 2,5mm vielä pintaa ja toinen AIVAN kalju, vaikka on tasapainotettu ja paineet ollu kohillaan?

Taas yhden rengasparin vaihto edessä, joten jos kokeilisi eteen 215 kumeja 235 sijaan. Aika jännä juttu, että takarenkaissa toisessa kumissa about 2,5mm vielä pintaa ja toinen AIVAN kalju, vaikka on tasapainotettu ja paineet ollu kohillaan?

Turbo²
Re: TTiD
[offtopic]TTiD kirjoitti:Tänään minulla 60tkm huolto. Alkanu taas se ohjaus hiissaamaan, liekkö liian leveät ja raskaat pyörät syynä siihen ettei kestä kuin sen 3tkm.Ja sitten noista iskareista valitin, kun ne kopsuu. (jos sais vaikka uudet)
Taas yhden rengasparin vaihto edessä, joten jos kokeilisi eteen 215 kumeja 235 sijaan. Aika jännä juttu, että takarenkaissa toisessa kumissa about 2,5mm vielä pintaa ja toinen AIVAN kalju, vaikka on tasapainotettu ja paineet ollu kohillaan?
Itselläni menee ensiviikolla 9000km ajetut 235-leveät Falkenit vaihtoon. Lupasivat vielä rengasliikkeessä hyvitystä kun renkaiden kesto ei ollut sitä mitä saattoi odottaa. Itse olen miettinyt jopa 205/50/17 nakkeja kun nuo 235/45:set olivat aivan järkyttävän äänekkäät ja vetelivät niin pirusti.
Oletkos mittauttanut autosta rengaskulmat? Kuulemma uudessa autossakin kulmat voivat olla aivan pielessä (ainakin rengasliikkeen mukaan joka haluaa myydä palveluitaan).
[/offtopic]