NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Eli tuollainen n. 325 000 ajettu NG 900 turbo olisi tiedossa, mutta koeajolla huomasin muutamia vikoja:
Matkanopeutta n. 90km/h 5-vaihteella ajaessa SID näyttää kulutukseksi 37l/100 km!!! voiko SID valehdella tai olla jotenkin hajalla, koska bensamittari ei kyllä siihen malliin tippunut, että kulutukset noissa lukemissa oikeasti olisivat? Lisäksi keskikulutus alkoi tippumaan koeajon mittaan ollen lopuksi "vain" 14l/100km.. lienee tuossa jotain mätää kuitenkin, eihän tuo voi pitää paikkaansa..
Sitten tälläinen, että matkanopeutta ajaessa kun nostaa jalan kaasulta vaihteen ollessa vitosella, alkaa jostain kuulumaan "kahiseva" ääni; kuin jotkin rattaat pomppisivat toisiaan vasten hetken ennen kuin saavat kunnolla kontaktia. Tämä huolestuttaa, koska tuttavani autossa laatikko piti juuri tuollaista meteliä, ja kohtahan se sitten jumittuikin täydellisesti; edes vaihde vapaalla ei autoa saanut liikutettua. Voisiko tässä olla jotain samaa vikaa? Myyjä väitti niitä imuääniksi
Lisäksi koneesta kuuluu ihme rallatus, voisiko nokkaketju (olettaen että 900NG:ssä sellainen on, en ole tutustunut tarkemmin) olisi kulunut?
Niin, ja kytkinkin kuulemma vaihdon tarpeessa olisi. Kuinka kallis remontti tehdä?
Matkanopeutta n. 90km/h 5-vaihteella ajaessa SID näyttää kulutukseksi 37l/100 km!!! voiko SID valehdella tai olla jotenkin hajalla, koska bensamittari ei kyllä siihen malliin tippunut, että kulutukset noissa lukemissa oikeasti olisivat? Lisäksi keskikulutus alkoi tippumaan koeajon mittaan ollen lopuksi "vain" 14l/100km.. lienee tuossa jotain mätää kuitenkin, eihän tuo voi pitää paikkaansa..
Sitten tälläinen, että matkanopeutta ajaessa kun nostaa jalan kaasulta vaihteen ollessa vitosella, alkaa jostain kuulumaan "kahiseva" ääni; kuin jotkin rattaat pomppisivat toisiaan vasten hetken ennen kuin saavat kunnolla kontaktia. Tämä huolestuttaa, koska tuttavani autossa laatikko piti juuri tuollaista meteliä, ja kohtahan se sitten jumittuikin täydellisesti; edes vaihde vapaalla ei autoa saanut liikutettua. Voisiko tässä olla jotain samaa vikaa? Myyjä väitti niitä imuääniksi
Lisäksi koneesta kuuluu ihme rallatus, voisiko nokkaketju (olettaen että 900NG:ssä sellainen on, en ole tutustunut tarkemmin) olisi kulunut?
Niin, ja kytkinkin kuulemma vaihdon tarpeessa olisi. Kuinka kallis remontti tehdä?
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Jos ne todella imuääniä ovat, niin jotain on aika pahasti tukossa... Mulla ei mitään sellaista ääntä tosiaan kuulu, mutta sen sijaan kaikkia muita kolinoita ja natinoita.
Kulutushan toki riippuu aika monestakin eri asiasta, mutta mulla tossa 90km/h keskivauhdissa kulutus kuitenkin pysyttelee alle 8l/100km, joten jotain mätää tuntuisi olevan.
Kytkinremppa voi teetettynä maksaa aika sievoisia summia, koska siihen saa kuitenkin aikaa palamaan tuntitolkulla. Puhutaan siis sadoista euroista. Mutta ei ole käsittääkseni mikään paha rasti tehdä itse, jos vain tilat ja kalut löytyy. Kytkinpaketti esim. motonetistä 170€, kalliimpia ja parempiakin on olemassa.
Rallatus voi olla myös vesipumppu. Mulla se äänsi aikansa, kunnes sanoi sopimuksensa irti työmatkalla. Siitä sitten tulikin tuhansien eurojen remontti, mikä ei taas johtunut mitenkään vesipumpusta. Pumpunkin vaihtaa itse, mutta teetettynä taisi ottaa reilun tunnin asennuspalkan sekä pumpun hinnan n. 50€. Moniurahihna menee samalla vaivalla vaihtoon, koska mulla se ainakin oli melko hapoilla jo tossa vaiheessa. Kunto kannattaa tarkistaa. Hihna maksaa kolmisenkymppiä motonetissä.
Kulutushan toki riippuu aika monestakin eri asiasta, mutta mulla tossa 90km/h keskivauhdissa kulutus kuitenkin pysyttelee alle 8l/100km, joten jotain mätää tuntuisi olevan.
Kytkinremppa voi teetettynä maksaa aika sievoisia summia, koska siihen saa kuitenkin aikaa palamaan tuntitolkulla. Puhutaan siis sadoista euroista. Mutta ei ole käsittääkseni mikään paha rasti tehdä itse, jos vain tilat ja kalut löytyy. Kytkinpaketti esim. motonetistä 170€, kalliimpia ja parempiakin on olemassa.
Rallatus voi olla myös vesipumppu. Mulla se äänsi aikansa, kunnes sanoi sopimuksensa irti työmatkalla. Siitä sitten tulikin tuhansien eurojen remontti, mikä ei taas johtunut mitenkään vesipumpusta. Pumpunkin vaihtaa itse, mutta teetettynä taisi ottaa reilun tunnin asennuspalkan sekä pumpun hinnan n. 50€. Moniurahihna menee samalla vaivalla vaihtoon, koska mulla se ainakin oli melko hapoilla jo tossa vaiheessa. Kunto kannattaa tarkistaa. Hihna maksaa kolmisenkymppiä motonetissä.
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Minulla NG900:ssa kahisevaa ääntä piti vaihdelaatikon laakerit. Ääni oli todettavissa kaikilla vaihteilla, kun jalan nosti kaasulta ja painoi kytkimen pohjaan. Tämän vuoksi luulin ensin virheellisesti, että johtui kytkimestä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Oiskohan myyjä nollannu sidin ennen koeajoa, meinaan silloin kulutuslukemat näyttää ens alkuun aika levottomilta ainakin jos auto käy paikoillaan vähänki pidempää.Korteksi kirjoitti:Eli tuollainen n. 325 000 ajettu NG 900 turbo olisi tiedossa, mutta koeajolla huomasin muutamia vikoja:
Matkanopeutta n. 90km/h 5-vaihteella ajaessa SID näyttää kulutukseksi 37l/100 km!!! voiko SID valehdella tai olla jotenkin hajalla, koska bensamittari ei kyllä siihen malliin tippunut, että kulutukset noissa lukemissa oikeasti olisivat? Lisäksi keskikulutus alkoi tippumaan koeajon mittaan ollen lopuksi "vain" 14l/100km.. lienee tuossa jotain mätää kuitenkin, eihän tuo voi pitää paikkaansa..
Sitten tälläinen, että matkanopeutta ajaessa kun nostaa jalan kaasulta vaihteen ollessa vitosella, alkaa jostain kuulumaan "kahiseva" ääni; kuin jotkin rattaat pomppisivat toisiaan vasten hetken ennen kuin saavat kunnolla kontaktia.
Kahina moottorijarrutuksessa kyllä kuulostaa laatikkovialta, voi mennä vielä pitkäänki mutta kyllä se hinnassa ois huomioitava.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Taitaa SID:in pikseleitä puuttua sopivasti numeron vasemmasta laidasta että "8" näyttää "3":lta ja "7" "1":ltä. Ilmeisesti pilkkukin hukassa ... tuollainen kulutus heittäisi jo check engine valon hulluista lambda-arvoista.
Jos tuosta luotettavan käyttöauton haluaa niin noilla kilometreillä voi joutua päivittämään monenlaista hihnaa/ketjua/pyörää ja apulaitetta. Hinta ei ainakaan voi olla kova koska siinä tulee tuo remppariski mukana. Lisäksi vastaavia vaihtoehtoja on netti pullollaan.
Nokkaketjun venymän näkee osaava tekijä viidessä minuutissa kiristäjän asennosta, siinä voi olla rallatuksen syy.
Jos tuosta luotettavan käyttöauton haluaa niin noilla kilometreillä voi joutua päivittämään monenlaista hihnaa/ketjua/pyörää ja apulaitetta. Hinta ei ainakaan voi olla kova koska siinä tulee tuo remppariski mukana. Lisäksi vastaavia vaihtoehtoja on netti pullollaan.
Nokkaketjun venymän näkee osaava tekijä viidessä minuutissa kiristäjän asennosta, siinä voi olla rallatuksen syy.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Kiitoksia vastauksista!
SID:n näyttö ei ole hajalla ja kaikki pikselit kyllä käytössä, vaan silti kulutukset sen mukaan huitelevat tähtitieteellisissä lukemissa..
tsaarela, joo, itsekin epäilin kohinan syyksi laatikon laakeroinnin pettämistä.. Aika kalliiksi voi tulla ja kun pyyntöäkin on vielä reilusti päälle 2000e, niin taitaapi olla ainakin tonni ilmaa hinnassa tuon vikalistan perusteella.. Moottori sen sijaan tuntuu timmiltä ja vetää aivan h**vetin hyvin verrattuna entisiin autoihini, 2-vaihteella rengas vielä vahingossa tuppaa sutimaan mutkaan kiihdyttäessä..
Saabkuume on taas iskenyt. Ehkä tuo nyt ei sitten ole se oikea valinta, mutta joku Saabas se on kesäksi saatava.
SID:n näyttö ei ole hajalla ja kaikki pikselit kyllä käytössä, vaan silti kulutukset sen mukaan huitelevat tähtitieteellisissä lukemissa..
tsaarela, joo, itsekin epäilin kohinan syyksi laatikon laakeroinnin pettämistä.. Aika kalliiksi voi tulla ja kun pyyntöäkin on vielä reilusti päälle 2000e, niin taitaapi olla ainakin tonni ilmaa hinnassa tuon vikalistan perusteella.. Moottori sen sijaan tuntuu timmiltä ja vetää aivan h**vetin hyvin verrattuna entisiin autoihini, 2-vaihteella rengas vielä vahingossa tuppaa sutimaan mutkaan kiihdyttäessä..
Saabkuume on taas iskenyt. Ehkä tuo nyt ei sitten ole se oikea valinta, mutta joku Saabas se on kesäksi saatava.
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Kyllä melkein jättäisin tuolla hintaa hankkimatta. Nuo kaikki ongelmakohdat kun korjaat, niin kymmeniä satoja euroja olet saanut palamaan, ja tässä vaiheessa auto onkin tullut jo kalliimmaksi kuin vastaava ilman vastaavia vikoja.
Mutta tinkaa vähän hintaa pois ja pistä samantien vähän timmimmät kytkin ja laatikko, niin ei tarvitse odotella ehjän kanssa sitä "hyvää tekosyytä päivittää vähän parempaan".
Mutta tinkaa vähän hintaa pois ja pistä samantien vähän timmimmät kytkin ja laatikko, niin ei tarvitse odotella ehjän kanssa sitä "hyvää tekosyytä päivittää vähän parempaan".
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Se kulutusmittarihan EI kerro hetkellistä kulutusta vaan keskiarvon siitä mitä on kulunut edellisestä nollauksesta (tai siitä kun se nollaa itse itsensä jonkun kilometri määrän jälkeen). Ja jos auto käy tyhjäkäyntiä pihassa ja on juuri nollattu niin sinne sidiin ilmestyy muistaakseni 99l/100km, josta se sitten alkaa laskemaan kun lähtee koeajolle. Eli tuskin mitään vikaa siinä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Kiitos.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Vai että sellainen systeemi SIDissä. Hyvä, että nyt tietää tuonkin.
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
Jep, pelkästään lootaremppaan saattaa herkästi saada tonnin menemään (itsellä meni, kun tehtiin merkkihuollossa). Riippuu tietenkin, missä teettää tai onko mahdollista tehdä itse.Azanovix kirjoitti:Kyllä melkein jättäisin tuolla hintaa hankkimatta. Nuo kaikki ongelmakohdat kun korjaat, niin kymmeniä satoja euroja olet saanut palamaan, ja tässä vaiheessa auto onkin tullut jo kalliimmaksi kuin vastaava ilman vastaavia vikoja.
Mutta tinkaa vähän hintaa pois ja pistä samantien vähän timmimmät kytkin ja laatikko, niin ei tarvitse odotella ehjän kanssa sitä "hyvää tekosyytä päivittää vähän parempaan".
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG 900:n ostoa harkitsemassa. Neuvoja kaivataan.
no jos paritonnia huutaa, niin eipä tuo paha ole, mikäli vaan koppa on hyvässä kunnossa. Ei näytä nettiautossa pahemmin noita myynnissä olevan, ja kaksi taisi olla alle kolmen.
Onneksi ei ole saanu omaa menemään kaupaksi, kun tulee se nyt toukokuun aikana otettua ajoon juuri viimevkl aikana laittelin leimakuntoon. Ei puutu enään muuta kuin konsoli kiinni, ja ilmastointi täyteen(tosin ei vaikuttaisi leimaan )
Onneksi ei ole saanu omaa menemään kaupaksi, kun tulee se nyt toukokuun aikana otettua ajoon juuri viimevkl aikana laittelin leimakuntoon. Ei puutu enään muuta kuin konsoli kiinni, ja ilmastointi täyteen(tosin ei vaikuttaisi leimaan )
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin