Niinpä, silloin pistä miettimään, emmekö itsekään arvosta merkkiämme sen enempää. Markkinoilla toimii kuitenkin kysynnän ja tarjonnan laki.Jamppa kirjoitti:
Näinhän se ei pitäisi ollakkaan. Mutta saabisteilla on se mielipide, että kaikki pitää olla yhtä halpoja, kuin se vm 80 oleva 1milj. ajettu karvalakkikaasari.
Hinta- arviota 900 Turbo 1979
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Minusta on turhan provosoivaa ja syyttävään sävyyn kirjoitettua, että helmien "pitäisi" olla yhtä halpoja kuin huonokuntoisten yksilöiden. Kysynnän ja tarjonnan laki ei kaunistele tosiasioita eikä kukaan ole vaatimassa hintoja mihinkään suuntaan. Kun suomessa vanhojen saabien tarjontaa on kuitenkin kohtuullisen paljon harrastajiin nähden, niin luonnollisesti hintatasot on sitä mitä on. Tämä on herättänyt monenlaista keskustelua vuosien varrella.
On myös selvää että mitä harvinaisempi auto, sitä vaikeampi on iteroida hintahaarukkaa, koska todellisten kiinnostuneiden määrä vähenee jyrkästi. Ei tuolle otsikon autolle tarvita kuin yksi kiinnostunut joka on valmis maksamaan sen 5000 euroa, vaikka koko muu suomi olisi valmis maksimissaan 3000 euron tarjoukseeen, onko se silloin 5000 euron arvoinen?
On myös selvää että mitä harvinaisempi auto, sitä vaikeampi on iteroida hintahaarukkaa, koska todellisten kiinnostuneiden määrä vähenee jyrkästi. Ei tuolle otsikon autolle tarvita kuin yksi kiinnostunut joka on valmis maksamaan sen 5000 euroa, vaikka koko muu suomi olisi valmis maksimissaan 3000 euron tarjoukseeen, onko se silloin 5000 euron arvoinen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
On se, muut hinnat kun jäävät puheiden asteelle. Samalla tavalla jokin toinen yksilö on sen saadun 200e arvoinen, vaikka tällä palstalla kuinka huudettaisiin että sen on 'harvinainen EMS-esiproto' ja vähintään 7000e arvoinen. Mitään markkinahintatasoa kun yksittäiskappaleilla ei oikein ole.lucaf kirjoitti:Ei tuolle otsikon autolle tarvita kuin yksi kiinnostunut joka on valmis maksamaan sen 5000 euroa, vaikka koko muu suomi olisi valmis maksimissaan 3000 euron tarjoukseeen, onko se silloin 5000 euron arvoinen?
Vaikeaahan tuon arvon määrittäminen on, sehän on riippuvainen myös käytettävissä olevasta myyntiajasta. Päivässä tuskin löytää sopivaa ostajaa, vuodessa voi jo löytääkin.
Ainahan tuota voi kaupata Saksaan jos täällä ei ymmärretä Mobilistissa taidettiin lainata sikäläisiä lehtiä joissa 96 mainittiin oivana harrasteautona koska jo 5000 eurolla pääsee alkuun.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
sad but true, 2000€
15 vuotta seissyt - kaikki paikat jumissa
Säilytystä on monennäköistä....
Hinta voi olla 1,5 kertainen, kun katsastettu ja toimintakunnossa...
ei sitova tarjous, kunhan vaan annoin karkean hinta-arvion.
Eri asia jos jostain löytyy joku ketä haluaa juuri ko. auton.
Tarkoitus ei ole loukata kenenkään aarretta, itsellä on samanlainen (erimerkkinen) tallissa ja sen arvoa ei ymmärretä ennenkuin se on ajossa
15 vuotta seissyt - kaikki paikat jumissa
Säilytystä on monennäköistä....
Hinta voi olla 1,5 kertainen, kun katsastettu ja toimintakunnossa...
ei sitova tarjous, kunhan vaan annoin karkean hinta-arvion.
Eri asia jos jostain löytyy joku ketä haluaa juuri ko. auton.
Tarkoitus ei ole loukata kenenkään aarretta, itsellä on samanlainen (erimerkkinen) tallissa ja sen arvoa ei ymmärretä ennenkuin se on ajossa
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Helposti kustantaa yli 5000€, todennäköisesti paljon enemmänkin jos meinaa kunnolla entisöidä hyvänkin projektin, siis hyvä maalaus, ruosteet, tekniikan läpikäyntia, listaa, nippeliä ym. Osiin pelkästään aimo summa, kaikkia osia ei enää helpolla löydy.
Eikä näitä autoja enää löydä minkään kuntosena
T. yli tonni jo palanu pelkästään osiin ja lisää tiedossa
Eikä näitä autoja enää löydä minkään kuntosena
T. yli tonni jo palanu pelkästään osiin ja lisää tiedossa
#961
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Ihmetyttää pikkasen tuon ilmoituksen auto..ainakin kylkilistat, puskuri(t), maski, kumimatot, etuselkänojat, ikkunankampien nupit ja vanteet poikkeaa alkuperäisestä. Onkohan takaluukussa yhet vai tuplavalot. Saako tosiaan noilla varusteilla museorekisteriin?!
#961
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Kuuluukos vanhassa turbossa olla tuollainen sulakerasia (tuossa edellisen linkin autossa siis), jotenkin muistikuva, että ainakin vielä -82 GLE 900:ssa oli samantyylinen rasia kuin 99:ssä.
(tai sitten sulakkeet saattoivat vaan olla vanhanmallisia).
(tai sitten sulakkeet saattoivat vaan olla vanhanmallisia).
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Päältäpäin kuuluu olla samanlainen kuin uudemmissa, sulakkeet on vanhanmalliset
#961
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Joo, ei toi auto seiskaysiltä enää näytä, edes kylkilistat pitäisi olla oikeat - tai sitten kokonaan ilman, ellei alkuperäisiä saa. Positiivista kyllä, että tommonen on jäljellä!!
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Taitaakin jäädä vain kylkilistoista, puskureista ja maskista uupumaan tuo -79 vuosimalli. Tosin takaluukusta ei ole kuvaa, joten se on vielä arvoitus. Sisällä tuo keskikonsoli vähän pistää silmään, mutta senhän saa äkkiä pois. Vilkutkin vielä vanhat valkoraitaiset.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
-79 mallissa kuuluu olla ne korkeammat etuselkänojat, 5-ovisessa trx vanteet rosterikeskiöillä ja ikkunankampien nupit uritettu päädyistä, nupit saattoi olla vielä -80. Tietty makuasioita paljonko häiritsee, mielestäni kuitenkin pilaa auton eikä kuvasta miltä näytti vuonna -79..
Positiivista tosiaan että tuollainen vielä tallessa
Positiivista tosiaan että tuollainen vielä tallessa
#961
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Jos tuohon saisi alkuperäiset selkänojat, keskikonsolin pois, milliset vanteet, iänmukaiset puskurit, radioksi liki nännimankan, ja kylkiin kapeat listat+maskin, sitten voisi olla museoainesta.Miten helvetti moinen on edes aikanaan hyväksytty tuolla ulkokuorella.?
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
Sitä sopii ihmetellä..noiden yllämainittujen osien hankkiminen ei ole mitenkään mahdoton tehtävä, puskureita ja maskeja löytyy vähintään kohtuukuntoisina, listoja ja rosterikeskiöitä saattaa joutua vähän etsimään. Selkänojan kangas on samaa tavaraa ainakin 79-80 joten ehjät kankaat saa ommeltua ja soviteltua alkuperäisiin. Mahtaako klubissa olla asiantuntijaa joka tuntee pykälät? Olis mielenkiintoista tietää miten nuukaa tuo homma on (tai kuuluu olla). En nyt mitään sotaa ole aloittamassa, mutta kiinnostus näistä alkuperäisyyshommista kovaJusau kirjoitti:Miten helvetti moinen on edes aikanaan hyväksytty tuolla ulkokuorella.?
#961
Re: Hinta- arviota 900 Turbo 1979
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Museorekisterointi/AKE kirjoitti:Museoajoneuvo on katsastustoimipaikan valtakunnallisen rekisteröidyn museoajoneuvojärjestön lausunnon perusteella museoajoneuvoksi hyväksytty ajoneuvo, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta ja joka on säilytetty alkuperäistä vastaavassa kunnossa tai entistetty asianmukaisesti.
Jos 79 ei ole ollut missään mallissa noita listoja, maskia, puskuria, ei ole alkuperäistä vastaava joten täysi mysteeri kuinka voi saada museorekisteriin...