9-3 125kW
9-3 125kW
Moro kaikille,
Onkohan kukaan käyttänyt tehdasviritteistä 9-3:sta dynossa?
Autollehan luvataan 125 kW tehoja, mutta itsestäni ainakin tuntuu että vakio 9-3 2.0t on tosi paljon laiskempi.
Voiko 20 hv lisäys vaikuttaa niin paljon.
Ostin auton alku kesästä 9-3 2.0t vm.2001, se on joku Laakkosen juhlamalli jossa 125kW tehoja + 30mm madallettu alusta, nahkaratti, business paketti.
Hyvä on muuten ajella, mutta uraisilla teillä vetelee melko paljon.
Renkaat 205/16/50.
Onkohan kukaan käyttänyt tehdasviritteistä 9-3:sta dynossa?
Autollehan luvataan 125 kW tehoja, mutta itsestäni ainakin tuntuu että vakio 9-3 2.0t on tosi paljon laiskempi.
Voiko 20 hv lisäys vaikuttaa niin paljon.
Ostin auton alku kesästä 9-3 2.0t vm.2001, se on joku Laakkosen juhlamalli jossa 125kW tehoja + 30mm madallettu alusta, nahkaratti, business paketti.
Hyvä on muuten ajella, mutta uraisilla teillä vetelee melko paljon.
Renkaat 205/16/50.
Saab 9-3 2.0t -01
Tämä ns. 170hv/125kw viritetty malli taitaa olla huhupuheitten perusteella täyspaineturbon (185 hv) boksilla
joten ilmankos tuota eroa LPT:hen on jonkin verran. Tuo 125 kw on vain mainospuheita ettei olisi syönyt 185 hv turbon markkinoita. 185 hv viriboksihan antaa yli 210 hv?
Jos asia ei ole näin niin viisaammat korjatkoot.

Jos asia ei ole näin niin viisaammat korjatkoot.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
itellä sama "purkki" ja havainto tehoerosta. Yllättävästi Saab tai merkkihuolto eivät osanneet/halunneet/saaneet/tienneet tosta oikeasta tehosta mitään kun sitä aikanaan kyselin huhuja kuultujani.. Dynoon en ole jaksanut mennä, auto kulkee (toistaiseksi) riittävän pirteästi mulle, oli siinä sitten 170 tai 185 hv
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Yritin tutkia samaa asiaa (huonolla menestyksellä) jokin aika sitten. Minulla on sekä Saabin oma "170 hv" boksi että Nordicin Steg 1 (n. 205 hv). Huhuissa voi olla perää, sillä 9-5 2.0t:n orkkissatsi lupaa tuon maagisen 185 hv. Boksista on kuitenkin olemassa eri versioita - minulla on eri numeroinen boksi kuin pertti666:lla ja yhdessä 9-5 2.0t Silverissä (185 hv). En ole ajanut peräkkäin vakiota ja 170 heppaista, mutta ainakin minun "170 hv" boksilla ja Nordicin Steg 1:lla on selvä ero
.

#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Eroa löytyy...
No joo ajoin ennen 118hp ruutalla, tämän jälkeen ostin 2.3t ( 200hp ) vakiona, pikkasen ehkä löytyy eroa etenemisessä.... 

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Niin, ja eikös noista vakioistakin ole mitattu selkeästi enenmmän tehoa? Esim. mieleen muistuu jonkun maininneen 9-3 trionic5 185hv mitatun lähemmäs 200hv? Ei kai viriboxikaan voi huonommaksi jäädä, vaikka nyt T7 onkin kyse?Maikki kirjoitti:Tämä ns. 170hv/125kw viritetty malli taitaa olla huhupuheitten perusteella täyspaineturbon (185 hv) boksillajoten ilmankos tuota eroa LPT:hen on jonkin verran. Tuo 125 kw on vain mainospuheita ettei olisi syönyt 185 hv turbon markkinoita. 185 hv viriboksihan antaa yli 210 hv?
Jos asia ei ole näin niin viisaammat korjatkoot.
LISÄYS: ProStreetin sivuilta
Saab 9-3 150hp T7 BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 154hp ja 246Nm
Saab 9-3 2.0T 185hp T7 BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 199hp ja 298Nm
Asiaa sivuten. Oliko ja onko vielä jossain saabin putiikissa tarjoushintaan tuota "170hv"-viriboxia? Tais olla pääkaupunkiseudulla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Patse: kysy Lielahden metro-autosta...jokin aika sitten 9-5:een 185 hv boksi asennettuna 1200 euroa niin kait toi miedompi boksi on vähän halvempi mutta mikset samantien osta tota ns. 185 hv boksia? 

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Nyt mä oon ihan ulkonaMaikki kirjoitti:Patse: kysy Lielahden metro-autosta...jokin aika sitten 9-5:een 185 hv boksi asennettuna 1200 euroa niin kait toi miedompi boksi on vähän halvempi mutta mikset samantien osta tota ns. 185 hv boksia?


Niin, niin enkös mä ole just tota ostamassa omaan 9-3 joka on T7.
Siis boxia jota Saab mainostaa 170hv, mut todellisuudessa 185hv ja ehkä vielä + merkki perään


#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Saabilla on OG9-3:een kahta eri viriä myytävänä. ns. 170hv versio ja 185 hv versio. Mun käsityksen mukaan toi ns. 170 hv olis sama ohjelma kuin täyspaineturbossa (185 hv9 ja toi ns. 185 hv viri olis vielä pikkasen tiukempi.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Ero on siinä että Saabin orggisviriboxi muuttui niin että Trionic5 - 9-3 autoihin myytiin / myydään 150 (vai oliko siinä 154 hv?) - > 185 hv boxia ja Trionic7 9-3 malleihin sai enää (ilmoituksen mukaan..) 150hv -> 170hv boxia...tai ainakin vm02 ja vm03 og9-3 malleihin... 9-5 malliin myydään kuitenkin tota 150->185hv boxia...Maikki kirjoitti:Saabilla on OG9-3:een kahta eri viriä myytävänä. ns. 170hv versio ja 185 hv versio. Mun käsityksen mukaan toi ns. 170 hv olis sama ohjelma kuin täyspaineturbossa (185 hv9 ja toi ns. 185 hv viri olis vielä pikkasen tiukempi.
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Dodii..tämäkin selveni
Mun tiedot perustu noiden boksien saatavuudesta perustu -03 mallien lisävarustekirjaan jossa erittelynä noille virisatseille oli vain että 170 hv boksi on OG9-3:lle ja 185 hv boksi sekä OG9-3 että 9-5.

Mun tiedot perustu noiden boksien saatavuudesta perustu -03 mallien lisävarustekirjaan jossa erittelynä noille virisatseille oli vain että 170 hv boksi on OG9-3:lle ja 185 hv boksi sekä OG9-3 että 9-5.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Jep - tilanne on pertti 666:n kuvaama. Saabilta ei saa T7 9-3:een (vm. 2001 - 2003) muuta kuin "170 hv" boksin. Todellinen teho voi silti olla jotain muuta kuin 170 hv...
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)