Kiitos Saab ja näkemiin!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Kiitos Saab ja näkemiin!
Ja terve taas!
Vanha 2003 9-3 SS 2.0t A lähti vaihtoon ja tilalle tuli 2007 9-3 SC 1.8t A.
Vanha saba palveli hyvin, mutta Sport Sedanin takakontti alkoi ahdistaa lastenrattaiden lastaamisen kanssa. Näin siis asia esitettiin kotona. Tosiasiassa autokärpänen puraisi ja oli pakko päivittää Saab hiukan uudempaan.
Autoni on vielä vanhempaa korimallia, mutta diggailen kovasti. Ulkomuoto on mielestäni varsin hyvännäköinen tässä farmarissa. Sisällä onkin sitten isompi facelift verrattuna vanhaan. Ilmastointilaitteen ja stereoiden ulkomuoto on hiukan modernimpi ja kromikoriste kojelaudan ympärillä ihan toimiva piriste. Muutenhan kontrollit ovat varsin tutut.
Ajossa 1.8t tuntuu hiukan lussummalta kuin vanha 2.0t. Alusta taas on tässä uudessa jotenkin pirun paljon jämäkämmän oloinen. Vanhassa olisi voinut tietty päästä samaan remppaamalla... Kenties.
Katselin valitettavan paljon muitakin merkkejä kun vaihto alkoi tuntua ajankohtaiselta. Ei vaan mikään iskenyt samalla tavalla kuin Saab. Kokoluokkaakin yritin vaihtaa, eli koeajoin yhden faceliftatun 9-5 farmarin. Sekään ei kolahtanut. Tuntui vähän liian isolta omaan käyttöön. Asun Helsingissä ja ajo on hyvin paljon myös kantakaupunkia. Minulle 9-3 on paras mahdollinen auto kaupunki- ja maantieajoon. Ei siitä pääse mihinkään.
Saabismi on sairautta, ja tuntuu paranevan huonosti. Tämä SC on nyt kolmas Saab putkeen.
Laitettavaa:
- Lohkolämmitin (perhana puuttui)
- Bluetoothsetti puhelimelle
- 65 heppaa lisää (BSR PPM)
- Kattokaiteet
Onko kellään kokemusta BSR:n E85-viriseteistä? Ajattelin, että sillä voisi auto piristyä ja pääsisin käyttämään bioetanolia. Katsastusmiehiä varten pitää sitten keksiä joku sumutus...
p
Vanha 2003 9-3 SS 2.0t A lähti vaihtoon ja tilalle tuli 2007 9-3 SC 1.8t A.
Vanha saba palveli hyvin, mutta Sport Sedanin takakontti alkoi ahdistaa lastenrattaiden lastaamisen kanssa. Näin siis asia esitettiin kotona. Tosiasiassa autokärpänen puraisi ja oli pakko päivittää Saab hiukan uudempaan.
Autoni on vielä vanhempaa korimallia, mutta diggailen kovasti. Ulkomuoto on mielestäni varsin hyvännäköinen tässä farmarissa. Sisällä onkin sitten isompi facelift verrattuna vanhaan. Ilmastointilaitteen ja stereoiden ulkomuoto on hiukan modernimpi ja kromikoriste kojelaudan ympärillä ihan toimiva piriste. Muutenhan kontrollit ovat varsin tutut.
Ajossa 1.8t tuntuu hiukan lussummalta kuin vanha 2.0t. Alusta taas on tässä uudessa jotenkin pirun paljon jämäkämmän oloinen. Vanhassa olisi voinut tietty päästä samaan remppaamalla... Kenties.
Katselin valitettavan paljon muitakin merkkejä kun vaihto alkoi tuntua ajankohtaiselta. Ei vaan mikään iskenyt samalla tavalla kuin Saab. Kokoluokkaakin yritin vaihtaa, eli koeajoin yhden faceliftatun 9-5 farmarin. Sekään ei kolahtanut. Tuntui vähän liian isolta omaan käyttöön. Asun Helsingissä ja ajo on hyvin paljon myös kantakaupunkia. Minulle 9-3 on paras mahdollinen auto kaupunki- ja maantieajoon. Ei siitä pääse mihinkään.
Saabismi on sairautta, ja tuntuu paranevan huonosti. Tämä SC on nyt kolmas Saab putkeen.
Laitettavaa:
- Lohkolämmitin (perhana puuttui)
- Bluetoothsetti puhelimelle
- 65 heppaa lisää (BSR PPM)
- Kattokaiteet
Onko kellään kokemusta BSR:n E85-viriseteistä? Ajattelin, että sillä voisi auto piristyä ja pääsisin käyttämään bioetanolia. Katsastusmiehiä varten pitää sitten keksiä joku sumutus...
p
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Onnea uudelle autolle
Tuohon ei ole enää lohkolämppäriä (alumiinilohko), vaan tulee säteilylämmitinlätkä moottorin taakse alas. Joissakin on letkussa oleva vastus, mutta siis ainakin meillä -06 1.8t SC:ssä tuo lätkä. Helppo asentaa itsekin, kun paikan löytää.
Tuohon ei ole enää lohkolämppäriä (alumiinilohko), vaan tulee säteilylämmitinlätkä moottorin taakse alas. Joissakin on letkussa oleva vastus, mutta siis ainakin meillä -06 1.8t SC:ssä tuo lätkä. Helppo asentaa itsekin, kun paikan löytää.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Kiitos ja kiitos. Tämä oli hyvä täsmennys. Kyselinkin jo Rikulta PCS:ltä hintoja. Täytynee hankkiutua Jyväskylän suunnalle, jossain vaiheessa. Ei ole oikein asennuspaikkaa itselläni...TST kirjoitti:Onnea uudelle autolle
Tuohon ei ole enää lohkolämppäriä (alumiinilohko), vaan tulee säteilylämmitinlätkä moottorin taakse alas. Joissakin on letkussa oleva vastus, mutta siis ainakin meillä -06 1.8t SC:ssä tuo lätkä. Helppo asentaa itsekin, kun paikan löytää.
p
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Kyllä mulle asennettiin lohkolämppäri SC 2.0 T Aut. -07:aan. Haullakin löytyy aiheesta näiltä sivuilta.TST kirjoitti:.... Tuohon ei ole enää lohkolämppäriä (alumiinilohko), vaan tulee säteilylämmitinlätkä moottorin taakse alas. Joissakin on letkussa oleva vastus, mutta siis ainakin meillä -06 1.8t SC:ssä tuo lätkä. Helppo asentaa itsekin, kun paikan löytää.
Bluetoothiakin löytyy haulla. Kattokaiteita miettisin, paremman näköinen ilman, mutta puhdas makuasia.
Onnea uuden auton johdosta. Varmaan hyvä peli.
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Perinteistä, suoraan lohkon kylkeen tulevaa lämmitintä näihin ei mielestäni enää saa, sillä valurautalohkoa ei enää ole. On vain tuota säteilylämmitintä ja termostaatin juureen vesiletkuun tulevaa lämmitysvastusta.karitammi kirjoitti:Kyllä mulle asennettiin lohkolämppäri SC 2.0 T Aut. -07:aan.
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Vesitilaa se nyt vaan lämmittää ja sijaitsee lohkossa paloseinän puolella oli lohko kevytmetallia tai ei. Muistaakseni viime talvena sai jo Defalta ja Calixilta kummaltakin. Mulla on Defa. Ks. muut keskustelusäikeet on se täälläkin todettu. Defan sivut tarjoaa säteilylämmitintä, mutta kyllä sieltä vesitilainenkin löytyy.TST kirjoitti:Perinteistä, suoraan lohkon kylkeen tulevaa lämmitintä näihin ei mielestäni enää saa, sillä valurautalohkoa ei enää ole. On vain tuota säteilylämmitintä ja termostaatin juureen vesiletkuun tulevaa lämmitysvastusta.
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
karitammi kirjoitti:Vesitilaa se nyt vaan lämmittää ja sijaitsee lohkossa paloseinän puolella oli lohko kevytmetallia tai ei.
Kiitoksia vastannaille asian korjauksesta. Ei muuta kuin lokilämmitintä kylkeen, niin hyvä tulee ja lämmintä piisaa. Meikä koittaa pärjäillä tuolla paistinpannulla Eipä vain saanut muuta 1.8t -06 malliin...kariantero kirjoitti:sama mulla,asennettiin lohkolämmitin pyynnöstä syksyllä 2005 saab93-1.8t 05 malliin ja on upotettu lohkoon.
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
En usko, että kenelläkään on varsinaista lohkolämmitintä asennettuna näihin alulohkoisiin kaksilitraisiin bensaturboihin (207 E/L/R) riippumatta vuosimallista. Kun näihin asennetaan nestettä lämmittävä lämmitin, niin se sijoitetaan moottorin taakse termostaattikotelon putkeen. Em. putkessa on tätä varten irroitettava läppä. Tästä asiasta on keskusteltu aiemminkin - useammankin kerran...TST kirjoitti:karitammi kirjoitti:Vesitilaa se nyt vaan lämmittää ja sijaitsee lohkossa paloseinän puolella oli lohko kevytmetallia tai ei.Kiitoksia vastannaille asian korjauksesta. Ei muuta kuin lokilämmitintä kylkeen, niin hyvä tulee ja lämmintä piisaa. Meikä koittaa pärjäillä tuolla paistinpannulla Eipä vain saanut muuta 1.8t -06 malliin...kariantero kirjoitti:sama mulla,asennettiin lohkolämmitin pyynnöstä syksyllä 2005 saab93-1.8t 05 malliin ja on upotettu lohkoon.
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Näin juuri. Hiukka vaan risoo nämä, jotka vänkäävät vastaan tutkituissa asioissa (ollut flunssaa kolme viikkoa). Voivat toki laittaa dokumenttia siitä, kun lämmitin on laitettu lohkon kylkeen perinteisesti.Bob kirjoitti:En usko, että kenelläkään on varsinaista lohkolämmitintä asennettuna näihin alulohkoisiin kaksilitraisiin bensaturboihin (207 E/L/R) riippumatta vuosimallista. Kun näihin asennetaan nestettä lämmittävä lämmitin, niin se sijoitetaan moottorin taakse termostaattikotelon putkeen. Em. putkessa on tätä varten irroitettava läppä. Tästä asiasta on keskusteltu aiemminkin - useammankin kerran...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Moip,
kiitos täsmennyksistä.
Bluetooth-asiaa on tosiaan myös käsitelty aiemmin. Kahlasin noita threadeja lävitse. Täytyy vielä kysellä tarjoukset.
Kattokaiteet jäävät suomenmaalla aika kovan hintaiseksi. Taidan tyytyä ihan perusmallisiin kattotelineisiin. Kunhan saan fillaria varten telineen kiinni.
Onko kukaan muuten asennuttanut parkkitutkaa jälkikäteen? Minkälaisia kokemuksia?
Entäpä noi Saabin omat vähän rokimmat helmasetit? Onko kukaan päätynyt päivittämään ja missä ja mihin hintaan?
p
kiitos täsmennyksistä.
Bluetooth-asiaa on tosiaan myös käsitelty aiemmin. Kahlasin noita threadeja lävitse. Täytyy vielä kysellä tarjoukset.
Kattokaiteet jäävät suomenmaalla aika kovan hintaiseksi. Taidan tyytyä ihan perusmallisiin kattotelineisiin. Kunhan saan fillaria varten telineen kiinni.
Onko kukaan muuten asennuttanut parkkitutkaa jälkikäteen? Minkälaisia kokemuksia?
Entäpä noi Saabin omat vähän rokimmat helmasetit? Onko kukaan päätynyt päivittämään ja missä ja mihin hintaan?
p
Re: Kiitos Saab ja näkemiin!
Putkeen termostaattikotelon alapuolelle:
http://www.defa.com/doc/500/592.pdf
Lohkon kylkeen:
http://www.defa.com/doc/800/894.pdf
http://www.defa.com/doc/500/592.pdf
Lohkon kylkeen:
http://www.defa.com/doc/800/894.pdf
Tämä on öljynlämmitin joka esilämmittää öljyn eikä jäähdytysnestettä. Lämpötilan kohoaminen moottorilohkossa ei ole verrattavissa moottoriin, jossa lämmitin on asennettu jäähdytysnesteeseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00