GM:n konkurssi lähellä?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Kuinkas tuo Fiat on niin pirun varakas lafka ?
Se tais saneerata ittensä kuntoon 2004foppa kirjoitti:Kuinkas tuo Fiat on niin pirun varakas lafka ?
Saab 900S Combicoupe
GM:ltä tais myös tulla sopivasti sakkorahaa, kun oston/yhdistymisen samoihin aikoihin peruivat. Pieni piiri pyöriipakinen kirjoitti:Se tais saneerata ittensä kuntoon 2004foppa kirjoitti:Kuinkas tuo Fiat on niin pirun varakas lafka ?

Saabin tj haastattelussa. Kysymykset englanniksi ja vastaukset ruotsiksi.
Film: Saabchefen om framtiden
Ei kuitenkaan mitään uutta.
Film: Saabchefen om framtiden
Ei kuitenkaan mitään uutta.
9-3 SC 2.0t Vector -06
Tuskin Kiinalaiset on enää edes mukana, pelko osaamisen karkaamisesta on niin iso, jos se karkaa, länsimailla ei ole enää mitään millä kilpailla.
eihän se siit kinni oo tuotetaanko kalliita vai halpoja tuotteita, vaan katteesta ja tuotantomääristägeorgahti kirjoitti: jotenkin vaan tuntuu kummalta, että miten maa jossa kaikki on käytännössä halpatuotantoa pysty ostamaan länsimaisia yhtiöitä.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Tuossa patterin hinnassa voi olla aikamoinen määrä välikättä, kuljetusta, veroa ym. sellaista ja mikäli Bilteman myyntimäärä ei tuolla artikkelilla ole suurensuuri niin eipä sekään sillä tajutonta rahaa saa, vaikka yksittäiskappaleena onkin kallis verrattuna Kiinanpäähän...
Ei se laatu vaan se määrä
Eikös Kiinalla kuitenkin ole aika halpaa työvoimaa + energiaa aikalailla omasta takaa ja muita luonnonvaroja?
Työikäinen väestön määräkin yli 800milj.
Ei se laatu vaan se määrä

Eikös Kiinalla kuitenkin ole aika halpaa työvoimaa + energiaa aikalailla omasta takaa ja muita luonnonvaroja?
Työikäinen väestön määräkin yli 800milj.
Etelä-eurooppalainen on ymmärtänyt jotain mitä skandi ei (vieläkään?) osaa keksiä. Markkinoinnin. Ei pitäis olla niin saamarin ujo ja vaatimaton tuotteensa suhteen. Ei sen puoleen kyllä jenkitkään ottaneet tuota huomioon, vaan kuvittelivat Saabin statuksen myyvän itse itseään. Yksi 80-luvun boheemiavo ei paljon auta, jos markkinat kaipaa biopolttoaineella hyvällä hyötysuhteella toimivia turvallisia autoja. Vaikka niitä olisikin kataloogissa niin kyllä niistä pitäisi edes jollekin kertoa.foppa kirjoitti:Kuinkas tuo Fiat on niin pirun varakas lafka ?
Toinen mikä mielestäni siivittää Fiudea (sisarmerkkeineen!) on asiakastyytyväisyys. Mikäli asiakas kokee saavansa rahalleen vastinetta niin totta h******sä se ostaa toisenkin ja yllyttää vielä kaverinsakin ostamaan. Pitää muistaa, että Fiat groupin tuotteiden myötä myydään muutakin kuin vain kulkine, siinä pääsee osalliseksi sitä kulttuuria ja ilmapiiriä mihin meillä täällä pohjolassa ei ole luontaisesti mahdollisuutta. Oltiinpa mitä mieltä tahansa etelä-euroopan autotuotteista niin yhden johtopäätelmän olen ajan saatossa tehnyt. Pikkuvikaa niistä löytyy, ovat usein suurpiirteisiä, mutta tärkeät osat (alusta, moottori, vaihteisto, hallintalaitteet) pääsääntöisesti ne toimivat. Ne tekevät sen mitä varten niitä ostetaan; toimittavat omistajan/kuljettajan perille käyntikortin kera -> saavuin Alfalla, mikä on ensivaikutelma? Pysäköin juuri Citroënini tuonne, missä on viinibaari? Ei siinä kohtaa kukaan kysy, toimiiko molemmat sähköpeilit tai onko takasivuikkunat jumissa kehnon (saksalaisen) katkaisijan takia? Sitä mielihyvän määrää jota nämä autot tuottavat omistajilleen ei mitata Esson baarissa vaan autokaupan tiskillä kun tilataan seuraava.
Toinen asia on Volkkari, Toyota, ym. kuskit jotka saavat kiksinsä taas siitä, että niiden autot toimivat salaa. Kukaan ei ehkä huomannut kun saavuin, mutta saavuinpa taas ongelmitta. Jaa, katsos vaan ensi viikolla onkin aika viedä Golf öljynvaihtoon (jottei huohotin jäätyisi) ja vahattavaksi. Näiltä niin sanotuilta järkiautoilijoilta voi pyytää lähes mitä vaan (ylihintaa) jotta heidän maailma ei järkkyisi, hyvä bisnes siis sekin. Final frontier....
Nähdäkseni Saab on nyt yrittänyt istua vähän molemmilla jakkaroilla ja laskeutunut perseelleen näiden väliin.
Kuinka moni arvon lukijoista haluaisi Ferrarin, ja miksi?

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
No jos Fiat ei osta Saabia ja lakkauta sitä, niin Ferrari Daytona Spiderin voisin ottaa, jotta voisin pitää vaaleanpunaista t-paitaa ja ryppyistä olkatoppauksellista bleiseriä ja kulkea ilman sukkia.kaseva kirjoitti: Kuinka moni arvon lukijoista haluaisi Ferrarin, ja miksi?

9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
Mulle kelpaa. Antaisko joku mulle Ferrarin?kaseva kirjoitti: Kuinka moni arvon lukijoista haluaisi Ferrarin, ja miksi?
Sitten myisin pois ja avaisin tilin Saabini porsimista varten.

-
- "Hirsch"
Jos olisi rahaa, niin ostaisin Lamborghini Espadan silmääkään räpäyttämättä. On se vaan NIIN härskin näköinen(ruma?) linttaliiteriAzanovix kirjoitti:Mulle kelpaa. Antaisko joku mulle Ferrarin?kaseva kirjoitti: Kuinka moni arvon lukijoista haluaisi Ferrarin, ja miksi?
Sitten myisin pois ja avaisin tilin Saabini porsimista varten.

Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Onkohan se niin, että kun tuolla Italiassa suunnitellaan Ferrareita, Lamborghinejä ja muita vastaavia, niin kaikki ne insinöörit jotka eivät nuoresta iästään tai muusta syystä ole päässeet näitä suunnittelemaan, ovat suunnittelemassa Fiatteja.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Itse ottaisin ennemmin Ferrarin vaikkakin Lambo on hieno kapistus sekin.Olli Kinaret kirjoitti:Jos olisi rahaa, niin ostaisin Lamborghini Espadan silmääkään räpäyttämättä. On se vaan NIIN härskin näköinen(ruma?) linttaliiteriAzanovix kirjoitti:Mulle kelpaa. Antaisko joku mulle Ferrarin?kaseva kirjoitti: Kuinka moni arvon lukijoista haluaisi Ferrarin, ja miksi?
Sitten myisin pois ja avaisin tilin Saabini porsimista varten.Ferrarit on jotenkin vaan niin....

Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Sitä olen ihmetellyt, että mikseivät myy autoja pilkkahinnalla jos kerran kassan pohja piilottaa? Tai sitten uskovat kovasti, että lainarahaa tippuu lisää ja asiat ratkeavat hyvin päin. Jos ostajaa ei tosiaan löydy tai lisälainaa ei tule niin se on sitten stoppi.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14