99 ei starttaa
99 ei starttaa
Elikkä oli tarkotuksena siirtää 99:ä, mutta se ei suostunut starttaamaan.
Startti ei siis pyöri ollenkaan, jokin rele tuntuu vain napsuvan?
Pari kertaa sain startin pyörähtämään, mutta nyt meni täysin elottomaksi.
Kokeiltiin myös apukaapeleilla antaa virtaa toisesta autosta mutta ei auttanut mitenkään
Auto siis 99 -84
Startti ei siis pyöri ollenkaan, jokin rele tuntuu vain napsuvan?
Pari kertaa sain startin pyörähtämään, mutta nyt meni täysin elottomaksi.
Kokeiltiin myös apukaapeleilla antaa virtaa toisesta autosta mutta ei auttanut mitenkään
Auto siis 99 -84
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 99 ei starttaa
Voiko se vaikuttaa siihen ettei startti siis inahdakkaan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 99 ei starttaa
Hmm.. entäs puola? Mitä kohteita oot ite veikkaillu & tarkistellu?
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: 99 ei starttaa
missä kunnosa on virtapiuhat batterista startiin, oletko yritänyt toisen paikkan laitaa ne apuvirtapiuhat (- runkoon, ja + suoran startin plussan)
#4148 Tolvanen Timo
9-5 Wagon 2.ot -05 / og900 t16 5 ovinen -90 / og900 t8 3ovinen -87
9-5 Wagon 2.ot -05 / og900 t16 5 ovinen -90 / og900 t8 3ovinen -87
Re: 99 ei starttaa
Virtapiuhat näyttäs ainakin päällisin puolin olevan ok. En ole vielä kokeillut laittaa apukaapeleita suoraan starttiin, pitänee kokeilla.
Oisko startin solenoidi menny? Saako sitä jotenki "ohitettua"?
Oisko startin solenoidi menny? Saako sitä jotenki "ohitettua"?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 99 ei starttaa
Mittaa virtalukolta solenoidille tuleva herätejännite kun apumies kääntää avaimen starttiasentoon (johto edelleen kiini solenoidin liittimessä).
Yleensä moottorin johtosarja on aika huonossa kunnossa virranjakajan ja pakosarjan alta, eristeet murentuneet ja sulaneet.
99:ssä paksuista akkujohdoista varmaankin maajohto akulta akkutelineen kulmaan ja vaihteiston kylkeen murenee ennen plusjohtoa. Jos vika on siinä, käynnistyminen onnistuu kun laitat apukäynnistyskaapelin akun miinusnavasta moottorin nostokorvakkeeseen.
Yleensä moottorin johtosarja on aika huonossa kunnossa virranjakajan ja pakosarjan alta, eristeet murentuneet ja sulaneet.
99:ssä paksuista akkujohdoista varmaankin maajohto akulta akkutelineen kulmaan ja vaihteiston kylkeen murenee ennen plusjohtoa. Jos vika on siinä, käynnistyminen onnistuu kun laitat apukäynnistyskaapelin akun miinusnavasta moottorin nostokorvakkeeseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 99 ei starttaa
Okei, kiitoksia. Tutkin huomenna lisää. Miinuskaapeli ei kyllä ihan uutta vastaavassa kunnossa ollut että saattaa hyvinkin olla siitä kiinni
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 99 ei starttaa
Omassa tupliksessa oli samantapainen ongelma. Miinusjohto näytti hyvältä mutta sähkö ei mennyt siitä läpi.99 GL kirjoitti:Okei, kiitoksia. Tutkin huomenna lisää. Miinuskaapeli ei kyllä ihan uutta vastaavassa kunnossa ollut että saattaa hyvinkin olla siitä kiinni
Tämä selviää, kun mittaa jännitteen volttimittarilla moottorista akun miinusnapaan (ei siis kaapelikenkään) miinuskaapelin ollessa kiinni.
Jännite ei saa olla yli 0,1 volttia. Tätä isommat volttimäärät tarkoittavat maadoitusvikaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21