saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
saanko miten "helposti" laillisesti tehtyä tosta combista ,tupliksen perään asuntovaunun/ elpymis tilan... silleen et saa kiskoa 80/km/h....maantiellä-
joutuuks ostamaan vanhan kärryn raadon jost tekee vai onnistuuko enään eu suomessa....
jos jollakin on tälläinen ja ois joutilas......olisin halukas ostamaan.....
joutuuks ostamaan vanhan kärryn raadon jost tekee vai onnistuuko enään eu suomessa....
jos jollakin on tälläinen ja ois joutilas......olisin halukas ostamaan.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Tuli nähtyä Lauantaina volkkarin kleinebus jonka perässä kaksiakselinen perävaunu, joka tehty kleinebussin korista ja maalattu vielä samaan väriin vetoauton kanssa. Oli komea ilmestys.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Oliko kleinbus ja perävaunu violetin värisiä? Täällä Kangasalla nimittäin majailee joku violetti kleinbussin omistaja jolla juurikin kuvailemasi kaltainen peräkärry .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Omavalmistekärry onnistuu edelleen, tosin aisan suhteen on tullut erinäisiä määräyksiä. Aken sivuilta tai konttorilta saat selkeät ohjeet.
Auton korin sovittamissa kärryn päälle on sellainen juttu, että kärry ei saa liiaksi muistuttaa autoa. Eli konttorilla pitää käydä selvittämässä mitä on tekemässä.
Toinen vaihtoehto on vanha kärry, jonka sitten muutoskatsastaa. Mutta siinäkin erinäisiä määräyksiä, joista kannattaa käydä juttelemassa, ettei tarvitse vedellä hinattavaa laitetta perässään.
Auton korin sovittamissa kärryn päälle on sellainen juttu, että kärry ei saa liiaksi muistuttaa autoa. Eli konttorilla pitää käydä selvittämässä mitä on tekemässä.
Toinen vaihtoehto on vanha kärry, jonka sitten muutoskatsastaa. Mutta siinäkin erinäisiä määräyksiä, joista kannattaa käydä juttelemassa, ettei tarvitse vedellä hinattavaa laitetta perässään.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
eli sabaan joutuu askartelemaan harjakaton et se kelpaa saunana...joo tutkitaan.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Aisoja vaikka teohydraulilta, näkyy olevan eu-hyväksyttyjä.
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Noissa autonpuolikkaasta tehdyssä perävaunussa tulee helposti ongelmia massojen ja mittojen kanssa. Tupliksella saa vetää enintään 500kg jarrutonta kärryä. Yöpymistilaksi tarkoitetun kärryn kantavuus tuskin on kuitenkaan ongelma.nalleolut kirjoitti:saanko miten "helposti" laillisesti tehtyä tosta combista ,tupliksen perään asuntovaunun/ elpymis tilan... silleen et saa kiskoa 80/km/h....maantiellä-
joutuuks ostamaan vanhan kärryn raadon jost tekee vai onnistuuko enään eu suomessa....
jos jollakin on tälläinen ja ois joutilas......olisin halukas ostamaan.....
Vetoaisan tulee jarruttomassa kärryssä olla tyyppihyväksytty.
Jos tuohon haluaa kantavuutta yhtään enemmän, se kannattaa tehdä jarrulliseksi mutta silloin tulee ongelmaksi, että jarrullisen akselin pitää myös olla tyyppihyväksytty. Kokonaismassaksi voi jarrullisellekin katsastaa sen 750 kg, jolloin kärryä ei tarvitse vuosikatsastaa
Massojen kannalta akselin pitää olla kutakuinkin kärryn painopisteen kohdalla, koska suurin sallittu aisapaino on monella autolla 75-100 kg.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Koskas tämmöinen määräys on tullut?essal kirjoitti:Auton korin sovittamissa kärryn päälle on sellainen juttu, että kärry ei saa liiaksi muistuttaa autoa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
tuo ettei saa muistuttaa autoa tais olla pari vuotta sitten.
joo pitää tutkia .... harmi ku se taka-akseli pitää olla tyyppi hyväksyttyä mallia....sabas ois valmiina loistava jarrullinen sellainen.
mutta näyttääkö se autolta jos keula puuttuu ja sivuikkunoissa kukkaverhot........
joo pitää tutkia .... harmi ku se taka-akseli pitää olla tyyppi hyväksyttyä mallia....sabas ois valmiina loistava jarrullinen sellainen.
mutta näyttääkö se autolta jos keula puuttuu ja sivuikkunoissa kukkaverhot........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Akseleita myös teohydraulilta..
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Aisan ei tarvitse tietyin ehdoin olla edes hyväksyttyä mallia. Kun lukee ne aken ohjeet, niin homma selviää.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
juu poikkeuksia on . pitää konttorilta käydä hakees ohjeet.
hovikuskin kanssa käytiin paikallisella purkaamolla jkyselemässä auton poistoa liikenteestä eli se lopullinen vaihto ni kuulemma onnistuu että tuon tyhjän korin +kilvet + paperit mukana.= poistuu metallikierrätykseen.
hovikuskin kanssa käytiin paikallisella purkaamolla jkyselemässä auton poistoa liikenteestä eli se lopullinen vaihto ni kuulemma onnistuu että tuon tyhjän korin +kilvet + paperit mukana.= poistuu metallikierrätykseen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Passannee tähän ikiwanahaan ketjuun.
Majava on näköjään ostanut Muulin pois kuleksimasta eikä Muuleja enää saa. Mun Muulin kuomusta alkaa aika jättää ja kärry on muutenkin osoittautunut vähän pienenlaiseksi, kun leveys on vaan 120cm. Saa jäädä kuomuttomana käyttöön, kun itse kärryssä ei ole mitään vikaa.
Kävin siis tuossa Majavia katsomassa. Tarjolla olisi 150x302cm lavakoolla ihan mukavan näköinen kärry ja siihen 75cm korkea kuomu riittänee.
Onko kenelläkään kokemuksia nykyisista Majavista tai muita suosituksia kevytperäkärryksi kokonaispainolla 750kg.
Majava on näköjään ostanut Muulin pois kuleksimasta eikä Muuleja enää saa. Mun Muulin kuomusta alkaa aika jättää ja kärry on muutenkin osoittautunut vähän pienenlaiseksi, kun leveys on vaan 120cm. Saa jäädä kuomuttomana käyttöön, kun itse kärryssä ei ole mitään vikaa.
Kävin siis tuossa Majavia katsomassa. Tarjolla olisi 150x302cm lavakoolla ihan mukavan näköinen kärry ja siihen 75cm korkea kuomu riittänee.
Onko kenelläkään kokemuksia nykyisista Majavista tai muita suosituksia kevytperäkärryksi kokonaispainolla 750kg.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Tällainen on palvellut jo 24 v - yhdet pyöränlaakerit ja sähkökaapeli uusittu. Painaa ilman kuomua vain jotain 120 kg.
Meillä vielä lehtijousilla - nykyään näköjään kumijousilla.
https://www.peravaunutaloviitala.fi/tuo ... oreissari/
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Moni uudempi sit 825 kokonaispainolla eli riittävän painavalla veturilla vaatii pikku-e:n ja kevytkuorkilla ei saa vetää.
Tuossa omaan JT-traileriin ettisin varaosii niin moni merkki samoi peruja.
Isän JJ-traileri on aivan samannäköne paitti kuomu on selvästi raskaampi nostaa.
Mä olen omaani ostanu iskarin korvat ja etukolmion ja nytten pitäis vaihtaa vielä aisan poikkituki mihin kipin salvat tulee kiinni mut on ollu koval käytöllä mm. renkaat vaihdettu kulumisen takia.
Tuossa omaan JT-traileriin ettisin varaosii niin moni merkki samoi peruja.
Isän JJ-traileri on aivan samannäköne paitti kuomu on selvästi raskaampi nostaa.
Mä olen omaani ostanu iskarin korvat ja etukolmion ja nytten pitäis vaihtaa vielä aisan poikkituki mihin kipin salvat tulee kiinni mut on ollu koval käytöllä mm. renkaat vaihdettu kulumisen takia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992