Haha, nyt on sitten 2 samanlaista autoo liikenteessähewidero kirjoitti:Mokoma matkiipakinen kirjoitti:Sitten harrastin tuuningia ja vaihdoin maskin
http://kuvablogi.com/nayta/1845331/
Saab 900S 1990 ajossa taas
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Penkissä tuli käytyä, tosin vaan pari vetoa eikä säätömahollisuutta välissä. Ei tullu mitään kummosia lukuja
Tässä megan logia vedosta, voin laittaa yv:nä dynökäppyrää jos joku haluaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1857323/
Ahdot alkoi menemään vähän miten sattuu muutama päivä ennen penkkiä. Otin hukkaportin kellon irti, kun huomasin että kalvo vuosi. Mutta eihän sitä sitten saanu tiiviiksi..tai pysy se tiiviina testilenkin ja kotimatkalla alko taas sohlaan. Taitaa olla niin, että tuo Volvon kellon kalvo ei kestä tuota reilua baarin painetta niin ehkä mankkuvenalla paineen ohjailu voisi olla fiksumpaa kun rajapaineventtiilillä+kellolla. Jousi täytyis myös vaihtaa vähän vahvempaan, mutta sattuuko joku tietämään mistä sopivasti jäykempiä jousia saisi? Ei viittis ulkopuolista jousta laittaa pilaamaan mun hienoja asennuksia
Mutta tosiaan tuon paineiden säädön lisäksi pitäisi saada tuo kierrolukusignaali oikeaksi, ostin tuohon tarkotukseen modatun öljypumpun kannen missä on hall anturi.
Täytyy alkaa seuraavaks opiskelemaan, että osaako mega ohjata mankkuvenaa järkesvästi. Tilasin EBC:n yellow stuffit jarrupaloiksi ja levyt pitäisi vielä jostain keksiä. Alkoi autoa säätäessä tuntumaan siltä että jarruja täytyy jo mahd pian päivittää ettei tuu vahinkoa.. Turbolle hain uuden imuputken korjakumista
Tässä listaa mitä pitäisi saada väkästeltyä lähiaikoina:
- Pakosarjan tiivisteen vaihto
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto
- Turbon imuputken teko uudelleen
- Uudet jarrupalat ja levyt tonnarin etusatuloilla
- Ahtopaineiden ohjaaminen megalla
- Sytkän ohjaus megalla
- Öljypumpun kannen vaihto
- Keskikonsolin ja puskurin lipan asennus
29.4 olis TTMK:n kiihdytyskisat TTY:n takaparkissa, siellä sitten tulee testattua laatikon toimivuus
Tässä megan logia vedosta, voin laittaa yv:nä dynökäppyrää jos joku haluaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1857323/
Ahdot alkoi menemään vähän miten sattuu muutama päivä ennen penkkiä. Otin hukkaportin kellon irti, kun huomasin että kalvo vuosi. Mutta eihän sitä sitten saanu tiiviiksi..tai pysy se tiiviina testilenkin ja kotimatkalla alko taas sohlaan. Taitaa olla niin, että tuo Volvon kellon kalvo ei kestä tuota reilua baarin painetta niin ehkä mankkuvenalla paineen ohjailu voisi olla fiksumpaa kun rajapaineventtiilillä+kellolla. Jousi täytyis myös vaihtaa vähän vahvempaan, mutta sattuuko joku tietämään mistä sopivasti jäykempiä jousia saisi? Ei viittis ulkopuolista jousta laittaa pilaamaan mun hienoja asennuksia
Mutta tosiaan tuon paineiden säädön lisäksi pitäisi saada tuo kierrolukusignaali oikeaksi, ostin tuohon tarkotukseen modatun öljypumpun kannen missä on hall anturi.
Täytyy alkaa seuraavaks opiskelemaan, että osaako mega ohjata mankkuvenaa järkesvästi. Tilasin EBC:n yellow stuffit jarrupaloiksi ja levyt pitäisi vielä jostain keksiä. Alkoi autoa säätäessä tuntumaan siltä että jarruja täytyy jo mahd pian päivittää ettei tuu vahinkoa.. Turbolle hain uuden imuputken korjakumista
Tässä listaa mitä pitäisi saada väkästeltyä lähiaikoina:
- Pakosarjan tiivisteen vaihto
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto
- Turbon imuputken teko uudelleen
- Uudet jarrupalat ja levyt tonnarin etusatuloilla
- Ahtopaineiden ohjaaminen megalla
- Sytkän ohjaus megalla
- Öljypumpun kannen vaihto
- Keskikonsolin ja puskurin lipan asennus
29.4 olis TTMK:n kiihdytyskisat TTY:n takaparkissa, siellä sitten tulee testattua laatikon toimivuus
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Typotitko ton päivämäärän, ku ei näkyny Sabaa viivalla. Olis sinne tuloslistan häntäpäähän vielä yksi Saabbikin mahtunut Transitin jälkeenpakinen kirjoitti: 29.4 olis TTMK:n kiihdytyskisat TTY:n takaparkissa, siellä sitten tulee testattua laatikon toimivuus
5.6. Hämeenkyrsään sitte vetää Sabaksella varttia TTMK pujottelu- / varttimailihäppeninkiin!
jeeeeeee!
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Haha en saanu ahtopaineenohjauksia toimimaan...ei kehtannu 0.4 baarin paineilla tulla ajaanKeme kirjoitti:Typotitko ton päivämäärän, ku ei näkyny Sabaa viivalla. Olis sinne tuloslistan häntäpäähän vielä yksi Saabbikin mahtunut Transitin jälkeenpakinen kirjoitti: 29.4 olis TTMK:n kiihdytyskisat TTY:n takaparkissa, siellä sitten tulee testattua laatikon toimivuus
5.6. Hämeenkyrsään sitte vetää Sabaksella varttia TTMK pujottelu- / varttimailihäppeninkiin!
Listasta 2 kohtaa saatu tehtyä:
Tässä listaa mitä pitäisi saada väkästeltyä lähiaikoina:
- Pakosarjan tiivisteen vaihto
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto
- Turbon imuputken teko uudelleen
- Uudet jarrupalat ja levyt tonnarin etusatuloilla
- Ahtopaineiden ohjaaminen megalla
- Sytkän ohjaus megalla
- Öljypumpun kannen vaihto
- Keskikonsolin ja puskurin lipan asennus
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Etujarrut päivitetty:
http://kuvablogi.com/nayta/1910803/
Jarrusatulat ostin käytettynä joista sitten sitruunahapossa syövyttelin ruosteet pois ja maalasin ruman punaisen maalin päälle
Tiivistesarjat ostin ensin procarserviseltä, mutta suureksi pettymyksesti ne oli Scantechin pussissa. Heillä ei ollut varastossa kuin yhdet tiivistesarjat molempiin päihin niin ostin Hervannan autovaraosasta sitten loput. Mutta kun kattelin niitä pakkauksia ja vertailin keskenään oli kumissa mielestäni hiton suuri ero..scantechin tiivisteet oli todella taipuisaa ja ei niin kimmoisaa kun tuo toinen. Joten aattelin että ostampa sitten myös loput tiivisteet varaosakaupasta ja heitän scantechin osat roskiin
Paloiksi ostin Briteistä EBC:n Yellow stuffit, oiskos ollu Balance MotorSport niminen pulju. Hintaa oli tonnarin paloille eteen ja satkun takapaloille yhteensä kuluineen 170€. Hauskaa kun Sporttiautossa on etupalat pelkästään lähes saman verran ja takapalat olisi yli satasen vielä päälle.
Jarrulevyt on bilteman sporttilaikat ja taakse ostin ihan bilteman normaalit jarrulevyt. Ajattelin ensin ostaa myös "kunnon" levyt mutta mielestäni esimerkiksi EBC:n levyt oli turhan kalliit. Zimmermanin ja jne levyt puolestaan näyttivät vastaavilta kuin Bilteman tuotteet niin ajattelin koittaa nyt sitten noita..
Hintaa lystille tuli suurinpiirtein tämän verran:
Levyt eteen 100€
Levyt taakse 30€
Palat yhteensä 170
Tiivisteet yhteensä: 30€
Jarrupalojen asennussarjat 13€
Jarrunestettä purkki 5,5€
Sitruunahappoa muutaman euron edestä..
Vielä pitäisi ostaa uudet jarruletkun kuin toi nykyisiä on jatkettu jarruputkella kun letkut eivät muuten piisannu.
Jarrukilpee joutui myös vähän rälläköimään että noi suuremmat satulat mahtu. Käyttökokemuksia en osaa vielä sanoo kun en noita ole vielä kunnolla testaillu.
http://kuvablogi.com/nayta/1910803/
Jarrusatulat ostin käytettynä joista sitten sitruunahapossa syövyttelin ruosteet pois ja maalasin ruman punaisen maalin päälle
Tiivistesarjat ostin ensin procarserviseltä, mutta suureksi pettymyksesti ne oli Scantechin pussissa. Heillä ei ollut varastossa kuin yhdet tiivistesarjat molempiin päihin niin ostin Hervannan autovaraosasta sitten loput. Mutta kun kattelin niitä pakkauksia ja vertailin keskenään oli kumissa mielestäni hiton suuri ero..scantechin tiivisteet oli todella taipuisaa ja ei niin kimmoisaa kun tuo toinen. Joten aattelin että ostampa sitten myös loput tiivisteet varaosakaupasta ja heitän scantechin osat roskiin
Paloiksi ostin Briteistä EBC:n Yellow stuffit, oiskos ollu Balance MotorSport niminen pulju. Hintaa oli tonnarin paloille eteen ja satkun takapaloille yhteensä kuluineen 170€. Hauskaa kun Sporttiautossa on etupalat pelkästään lähes saman verran ja takapalat olisi yli satasen vielä päälle.
Jarrulevyt on bilteman sporttilaikat ja taakse ostin ihan bilteman normaalit jarrulevyt. Ajattelin ensin ostaa myös "kunnon" levyt mutta mielestäni esimerkiksi EBC:n levyt oli turhan kalliit. Zimmermanin ja jne levyt puolestaan näyttivät vastaavilta kuin Bilteman tuotteet niin ajattelin koittaa nyt sitten noita..
Hintaa lystille tuli suurinpiirtein tämän verran:
Levyt eteen 100€
Levyt taakse 30€
Palat yhteensä 170
Tiivisteet yhteensä: 30€
Jarrupalojen asennussarjat 13€
Jarrunestettä purkki 5,5€
Sitruunahappoa muutaman euron edestä..
Vielä pitäisi ostaa uudet jarruletkun kuin toi nykyisiä on jatkettu jarruputkella kun letkut eivät muuten piisannu.
Jarrukilpee joutui myös vähän rälläköimään että noi suuremmat satulat mahtu. Käyttökokemuksia en osaa vielä sanoo kun en noita ole vielä kunnolla testaillu.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Eikös siinä Biliksen jarrulevypaketin ohjeissa kerrota levyjen pyörimissuunta toisin kuin Saabisi kuvassa näkyy olevan? Muuten kyllä särmän näköinen setti.
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Paketissa luki että paketti sisältää ohjeet miten päin levy laitetaan, mutta sisällä ei ollut muutakuin levyt Laitoin ne sitten noin päin..Minuteman kirjoitti:Eikös siinä Biliksen jarrulevypaketin ohjeissa kerrota levyjen pyörimissuunta toisin kuin Saabisi kuvassa näkyy olevan? Muuten kyllä särmän näköinen setti.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Tuli vaan mieleen, siinä ajoittain Loksan pihalla näkyvässä mustassa Tontussa on toisinpäin. Ei kai sillä muuta merkitystä ole kuin kulumisen kannalta kuinka se vino ura jarrupalaa "viiltää".
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Onko noi levyt ihan hylly tavaraa Biltemassa, nettisivuilta en löydä...
#3834
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Juu on noi! Kuvastosta löytyy siitä jarrulevyosien lopusta. Sportti jarrulevyt tjsp nimelläsiiseli kirjoitti:Onko noi levyt ihan hylly tavaraa Biltemassa, nettisivuilta en löydä...
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Päivitetään taas to-do listaa:
- Pakosarjan tiivisteen vaihto /ok
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto / ok
- Turbon imuputken teko uudelleen /ok
- Uudet jarrupalat ja levyt tonnarin etusatuloilla / etupää ok
- Ahtopaineiden ohjaaminen megalla / ei taida onnistua
- Sytkän ohjaus megalla / pitäisi tehdä
- Öljypumpun kannen vaihto / pitäisi tehdä
- Keskikonsolin ja puskurin lipan asennus / ok
- Lamppujen asennus suoraan / pitäisi tehdä
Tuossa kuva "uudesta" lipasta, huonosti istuu mutta olkoot
http://kuvablogi.com/nayta/1929915/
- Pakosarjan tiivisteen vaihto /ok
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto / ok
- Turbon imuputken teko uudelleen /ok
- Uudet jarrupalat ja levyt tonnarin etusatuloilla / etupää ok
- Ahtopaineiden ohjaaminen megalla / ei taida onnistua
- Sytkän ohjaus megalla / pitäisi tehdä
- Öljypumpun kannen vaihto / pitäisi tehdä
- Keskikonsolin ja puskurin lipan asennus / ok
- Lamppujen asennus suoraan / pitäisi tehdä
Tuossa kuva "uudesta" lipasta, huonosti istuu mutta olkoot
http://kuvablogi.com/nayta/1929915/
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Saabbi sai leiman..uusintatarkastuksessa tosin. Hylsy tuli ensin raidetangonpäästä ja jarruletkuista, joita oli jatkettu putkella hieman.
Nyt mutinaa tuli rosteriletkuista ja moottorista muuten vaan Rekisteriotteeseenkin kirjattiin ekassa katsastuksessa että "onko moottori vaihdettu?"
Auto oli katsastuksessa ihan normaaliajokunnossa eikä mitään sunnuntaiajon mahdollistavia muutoksia tehty.
Nyt mutinaa tuli rosteriletkuista ja moottorista muuten vaan Rekisteriotteeseenkin kirjattiin ekassa katsastuksessa että "onko moottori vaihdettu?"
Auto oli katsastuksessa ihan normaaliajokunnossa eikä mitään sunnuntaiajon mahdollistavia muutoksia tehty.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
"onko moottori vaihdettu?"
...Kuulostaa tutulta
...Kuulostaa tutulta
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Tein mittareille muovista telineen:
http://kuvablogi.com/nayta/2076852/
Uuden hukkiksen kellon sain haettua postista, mutta en saanu vanhaa vielä irrotettua Paskamainen paikka kun ei saa oikeen väännettyä millään prkl
Valaansiipee oon myös kunnostanut mutta ei oo vielä hjyvä..
http://kuvablogi.com/nayta/2076852/
Uuden hukkiksen kellon sain haettua postista, mutta en saanu vanhaa vielä irrotettua Paskamainen paikka kun ei saa oikeen väännettyä millään prkl
Valaansiipee oon myös kunnostanut mutta ei oo vielä hjyvä..
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 ajossa taas
Aika samantyyppinen ku mulla.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti