Autotalli
Re: Autotalli
Tuli mieleen sekin että noi nosto-ovien käyntiovet on vieläpä aika kalliita. Oliskohan tommoseen perus kuluttajamallin Hörmanniin maksanu peräti 600e tjsp (en muista tarkasti). Eli halvemmaksikin tulee tehdä erillinen käyntiovi.
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Re: Autotalli
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Autotalli
Minusta tuo viritys näyttää aika epäturvalllisen huteralta =)frost kirjoitti:Tuli mieleen sekin että noi nosto-ovien käyntiovet on vieläpä aika kalliita. Oliskohan tommoseen perus kuluttajamallin Hörmanniin maksanu peräti 600e tjsp (en muista tarkasti). Eli halvemmaksikin tulee tehdä erillinen käyntiovi.
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Re: Autotalli
Tuliko laitettua vedeneroittimet9-5T kirjoitti:Viimeviikolla valmistui paineilmaputkisto talliin, 15mm sinkittyä putkea ja tarpeeksi liittimiä jopa katossa ettei tarvi raappia auton lokasuojia letkulla. Osassa liittimiä on palloventtiili esim. rengaskoneen ilmat saa sillä suljettua ja jossain paineenalennusventtiili.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Autotalli
Lähes perfekt9-5T kirjoitti:1 vedenerotin ja liittimille tulevat putket tekee lenkin yläkautta.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Autotalli
Topiikin alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, niin valmistalleja katselin itsekin, mutta hintoja pelästyttyäni päädyin tekemään itse pitkästä tavarasta. Lopputuloksena kahden auton autokatos ja päädyssä varasto. Ja jo nyt se on liian pieni. Katokseen pääydin siitä yksinkertaisesta syystä, että harvoin näkee autotalleja, joihin enää mahtuisi auto. Ja vaikka mahtuisikin, harva viitsii availla ovia joka kerta.
En tiedä joko siellä on vietetty uuden tallin harjakaisia, mutta jollei, niin ehdottaisin, että etsit käsiisi rakennusmestarin tms, joka tekee sulle rakennekuvat toiveittesi mukaan. Moisia tekijöitä kannattaa kysäistä kunnan rakennustarkastajalta: siellä tunnetaan ainakin ne tekijät, joiden kanssa ovat ennenkin toimeen tulleet.
Jos itse rakentaminen tuntuu haasteelliselta, niin hanki paikalle timpuri tai kaksi. Kannattaa kysellä hintoja ja pyytää tarjouksia, sillä hinnat takuulla vaihtelevat melkoisesti. Jos uutisia on uskominen, niin rakennusmiehiä luulisi löytyvän nyt helpommin kuin pari vuotta sitten.
Minulla oli rakentamassa ex-työkaveri, joka oli aiemmalta ammatiltaan timpuri. Maksoin miehelle tuntipalkan, mutta tuli silti kohtuuhintaiseksi. Itse olin sitten "lautapoikana" ja runkotöiden ja katon jälkeen tein sitten itse neuvot kaverilta saatuani loput itse. Onnistui näin liki ensikertalaiseltakin, vaikka paikoitellen piti "harjoitella" purkamistakin. Niin no... lattian valussa oli "pikkaisen" apua eläkeläisestä appiukosta, joka on tehnyt lattiavaluja ikänsä. Timpuri manasi, että mulla on autokatoksessa parempi lattia kuin hänellä omassa talossaan.
Kattotuoleja ei missään nimessä kannata edes yrittää ryhtyä valmistamaan itse. Saat kerralla oikein mitoitettua tasalaatuista tavaraa. Omani sain Somerolaisesta firmasta 500 euroa halvemmalla kuin lähimmältä tekijältä. Hiabilla tuolien nosto paikoilleen sujui parissa tunnissa, kun taas naapurilla nostettiin tuolit käsipelillä talkoissa, joihin itsekin pääsin. Ei ollut enää kivaa naulata otsalampun valossa, kun se ei sitten mennytkään niin nopeasti kuin minulla meni.
Työkaluja ei aloittaessa ollut vasaraa ja käsisahaa kummempaa, mutta Kiinalaiset halpatyökalut ovat kyllä kestäneet mainiosti yhden tallin verran. Eivätkä edes maksaneet mielestäni paljoa (jiirisirkkeli 100e, halkaisusirkkeli 100e, kompura 130e, runkonaulain 40e). Konevuokraamoista saa toki ammattilaistason vehkeitä lainaksi, jos ei halua kerätä sitä rojua lisää, mutta luultavasti vuokraushinnat olisivat tulleet aika äkkiä Kiinalaisten ostamista kalliimmiksi.
En tiedä joko siellä on vietetty uuden tallin harjakaisia, mutta jollei, niin ehdottaisin, että etsit käsiisi rakennusmestarin tms, joka tekee sulle rakennekuvat toiveittesi mukaan. Moisia tekijöitä kannattaa kysäistä kunnan rakennustarkastajalta: siellä tunnetaan ainakin ne tekijät, joiden kanssa ovat ennenkin toimeen tulleet.
Jos itse rakentaminen tuntuu haasteelliselta, niin hanki paikalle timpuri tai kaksi. Kannattaa kysellä hintoja ja pyytää tarjouksia, sillä hinnat takuulla vaihtelevat melkoisesti. Jos uutisia on uskominen, niin rakennusmiehiä luulisi löytyvän nyt helpommin kuin pari vuotta sitten.
Minulla oli rakentamassa ex-työkaveri, joka oli aiemmalta ammatiltaan timpuri. Maksoin miehelle tuntipalkan, mutta tuli silti kohtuuhintaiseksi. Itse olin sitten "lautapoikana" ja runkotöiden ja katon jälkeen tein sitten itse neuvot kaverilta saatuani loput itse. Onnistui näin liki ensikertalaiseltakin, vaikka paikoitellen piti "harjoitella" purkamistakin. Niin no... lattian valussa oli "pikkaisen" apua eläkeläisestä appiukosta, joka on tehnyt lattiavaluja ikänsä. Timpuri manasi, että mulla on autokatoksessa parempi lattia kuin hänellä omassa talossaan.
Kattotuoleja ei missään nimessä kannata edes yrittää ryhtyä valmistamaan itse. Saat kerralla oikein mitoitettua tasalaatuista tavaraa. Omani sain Somerolaisesta firmasta 500 euroa halvemmalla kuin lähimmältä tekijältä. Hiabilla tuolien nosto paikoilleen sujui parissa tunnissa, kun taas naapurilla nostettiin tuolit käsipelillä talkoissa, joihin itsekin pääsin. Ei ollut enää kivaa naulata otsalampun valossa, kun se ei sitten mennytkään niin nopeasti kuin minulla meni.
Työkaluja ei aloittaessa ollut vasaraa ja käsisahaa kummempaa, mutta Kiinalaiset halpatyökalut ovat kyllä kestäneet mainiosti yhden tallin verran. Eivätkä edes maksaneet mielestäni paljoa (jiirisirkkeli 100e, halkaisusirkkeli 100e, kompura 130e, runkonaulain 40e). Konevuokraamoista saa toki ammattilaistason vehkeitä lainaksi, jos ei halua kerätä sitä rojua lisää, mutta luultavasti vuokraushinnat olisivat tulleet aika äkkiä Kiinalaisten ostamista kalliimmiksi.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Autotalli
Itse avaan kyllä ovet joka kerta.-pete kirjoitti:Ja vaikka mahtuisikin, harva viitsii availla ovia joka kerta.
Ja asiaan mieluummin kyllä jos autoremonttia jonku verran joutuu tekeen, niin kyllä ovet on ihan mukava olla. (talvella olen ollut ilmaamassa 240 volvon jarruja katoksessa ja pakkasta liki -30 astetta).
Muutenkin on aina kylmä.
Ja toinen asia että jos autotallia rakentaa niin lämmitysputket sitten suosista lattiaan, vaikka meinaakin pitää tallin kylmänä, mutta voi jälkikäteen harmittaa jos jättää pois. ei se putki nyt niin kallista ole.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Autotalli
9-5T kirjoitti: kYLLÄ NE ON SYYTÄ AVATA JOKA KERTA JOLLEI HALUA OVEN LÄPI AJAA.(näppis vika sori)
mITES TALOSSASI onko ovet tai aukko?
9-5T kirjoitti:
Juu, ei ole ovia eikä aukkoa. En ole ollut taloa rakentaessa saabisti. Pihalla olen ihmetellyt muutaman vuoden, että olisi se kiva päästä räntäsateesta joskus sisään. Viisas kommetti, kiitos siitä.
Asiallisesti: itse en ainakaan viitsisi avata ovia joka kerran kun auton ajaa pihaan tai sieltä ulos. Joku muu viitsii. Meitä on moneen junaan ja osa jää silti asemallekin. Katokseen vain on aika paljon helpompi ajaa kuin talliin.
Voin olla tietysti -taas- väärässä, mutta kierrelkääpä katsomassa piruuttanne sukulaisten ja tuttavien autotalleja. Vaikkapa sellaisten, jotka eivät ole saab-imaameja. Ettei vaan siellä olisi fillareita, puutarhakalusteiden talvivarastoja, ihan kohta tarvittavia tarvikkeita, romuja yms. Ei kaikkien autotalli ole todellakaan auton säilytys- tai korjauspaikka, vaan epämääräinen varasto. Itseni tuntien tiedän, että jos mulla olisi talli, siitä tulisi aika pian varasto. Ei siksi, että haluaisin niin käyvän, mutta niin mulle kuitenkin käy.
Kun oma osaaminen autojen huollon osalta jää renkaiden ja polttimoiden vaihtoon, lämpimään talliin ei ole ollut tarvetta. Siksi siis katos, jossa on omat hyvät etunsa.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Autotalli
Tallissa on kuitenkin mukavampi opetellakin kuin katoksessa-pete kirjoitti:Kun oma osaaminen autojen huollon osalta jää renkaiden ja polttimoiden vaihtoon, lämpimään talliin ei ole ollut tarvetta. Siksi siis katos, jossa on omat hyvät etunsa.
Ei osaaminen kenelläkään sisäsyntyistä ole, eikä oppiminen vaadi mitään mutanttivoimia... eri asia on sitten jos ei kiinnosta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Autotalli
Onhan niihin avaajat. kaukolla ovi auki. avaa sen verta kaukaa että kerkeää aueta niin on kuin katokseen ajaisi.-pete kirjoitti: Asiallisesti: itse en ainakaan viitsisi avata ovia joka kerran kun auton ajaa pihaan tai sieltä ulos. Joku muu viitsii. Meitä on moneen junaan ja osa jää silti asemallekin. Katokseen vain on aika paljon helpompi ajaa kuin talliin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Autotalli
Tottakai on!VKe kirjoitti:Mut onks pakko laittaa ovet jos ei ite taho?
No omallensa saa tehdä ihan mitä vaan, mutta kun ei aina tavarat pysy edes omassa pihassa, niin mieluummin esimerkiksi työkalut pitäisin lukkojen takana.
Ja tosiaan kivempi tehdä umpinaisessa tilassa, jos sattuu tuleen räntää vaakana.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Autotalli
Miltäs firmalta kannattaisi ostaa ovet?
Kauko-ohjaus tietysti, ja mittatilaus.
Kauko-ohjaus tietysti, ja mittatilaus.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Autotalli
http://www.ovitor.fi/fi/ tuolta saa ainakin tavarat, joku paikallinen firma varmaan asentaa.
Edit
http://www.crawfordgarageportar.se/fi/index.html ja tuolta löytyy myös.
Riippuu myös missäpäin rakentaa, voi olla pienempiäkin firmoja mitkä noita toimittaa.
Edit
http://www.crawfordgarageportar.se/fi/index.html ja tuolta löytyy myös.
Riippuu myös missäpäin rakentaa, voi olla pienempiäkin firmoja mitkä noita toimittaa.
#3834
Re: Autotalli
Minulla on Turner Door Oy:n Nassau-malli (ilman käyntiovea tai akkunaa). Todella tyytyväinen olen ollut.
http://www.turnerdoor.fi/
http://www.turnerdoor.fi/
Sininen Saab 9-3, '99