Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Juuri kun kansirempasta pääsin ja leiman sain, niin pyyhkijät meni jumiin ja nyt koko auto on aivan sekaisin.
Koitan kirjoittaa tähän tuota auton käyttäytymistä, toivottavasti joku saa selvää.
Kun autoa koittaa käynnistää, niin mitään ei tapahdu. Magneettiventtiili naksuu
mutta bensapumppu, tuulettimet ei lähde käyntiin.
Mutta jos pyyhkijän viiksen asettaa LO-asentoon niin IGNITION SWITCH rele alkaa pärisemään holtittomasti. Noh, jos sulakkeen nro 5 ottaa pois ja laittaa pyyhkijän viiksen LO-asentoon -> bensapumppu lähee käyntiin (aina joskus) ja tuulettetimet myös.
Missään viiksen asennossa pyyhkijän moottori ei kuitenkaan pyöri. Ótin pyyhkijäpaketin irti ja moottori toimi moitteetta pöydällä, kun 12V sille annoin. Ja jos tuon pyyhkijän moottorin liittimen ottaa irti niin bensapumppu tai tuulettimet ei lähde käyntiin.
Jos avaimen laittaa käynnissä (ei start) asentoon ja liikuttaa tuota pyyhkijän viikseä LO asentoon -> tuulettimet lähtevät käyntiin.
Tihku- ja bensapumpun rele on vaihdettu. Pitääkö tuo moottori koittaa vaihtaa? Mutta eikös auton pitäisi käynnistyä ja toimia vaikkei pyyhkijän moottorin liitintä ole kytketty?
Apua kaivataan, alkaa olla keinot vähissä...
- Jukka
Koitan kirjoittaa tähän tuota auton käyttäytymistä, toivottavasti joku saa selvää.
Kun autoa koittaa käynnistää, niin mitään ei tapahdu. Magneettiventtiili naksuu
mutta bensapumppu, tuulettimet ei lähde käyntiin.
Mutta jos pyyhkijän viiksen asettaa LO-asentoon niin IGNITION SWITCH rele alkaa pärisemään holtittomasti. Noh, jos sulakkeen nro 5 ottaa pois ja laittaa pyyhkijän viiksen LO-asentoon -> bensapumppu lähee käyntiin (aina joskus) ja tuulettetimet myös.
Missään viiksen asennossa pyyhkijän moottori ei kuitenkaan pyöri. Ótin pyyhkijäpaketin irti ja moottori toimi moitteetta pöydällä, kun 12V sille annoin. Ja jos tuon pyyhkijän moottorin liittimen ottaa irti niin bensapumppu tai tuulettimet ei lähde käyntiin.
Jos avaimen laittaa käynnissä (ei start) asentoon ja liikuttaa tuota pyyhkijän viikseä LO asentoon -> tuulettimet lähtevät käyntiin.
Tihku- ja bensapumpun rele on vaihdettu. Pitääkö tuo moottori koittaa vaihtaa? Mutta eikös auton pitäisi käynnistyä ja toimia vaikkei pyyhkijän moottorin liitintä ole kytketty?
Apua kaivataan, alkaa olla keinot vähissä...
- Jukka
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
lähes 100% varmasti maadoituksissa vika, se kun saa aikaan mitä ihmeellisimpiä vikoja..
tarkista nyt että kannessa on kaikki irroitetut maat kiinni, puhdista moottorin maa, syylärin alla maa ja akusta molemmat kengät ja navat..
tarkista nyt että kannessa on kaikki irroitetut maat kiinni, puhdista moottorin maa, syylärin alla maa ja akusta molemmat kengät ja navat..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Kiitos vinkistä. Moottorin maa ja syylärin alla oleva maapiste on putsattu ja rasvattu hyvin kannen vaihdon yhteydessä. Pitää etsiskellä noi muut maapisteet ja putsata ne. Missä muualla noita "isoja" maapisteitä sijaitsee?mikkoimp kirjoitti:lähes 100% varmasti maadoituksissa vika, se kun saa aikaan mitä ihmeellisimpiä vikoja..
tarkista nyt että kannessa on kaikki irroitetut maat kiinni, puhdista moottorin maa, syylärin alla maa ja akusta molemmat kengät ja navat..
- Jukka
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Korjaamon käsikirjasta -87. -88.
On mulla -84 käsikirjakin mutta tuo eri niitä maadoituspisteitä eroittele.
3 maadoituskohta mittaristo.
7 maadoituskohta jäähdytinpalkki.
9 maadoituskohta tavaratila.
65 maadoituskohta takaistuin.
93 maadoituskohta pääteaste
117 maadoituskohta seisontajarruvivun luona (alle 87 mallit),eteenpäin virtalukon ja seisontajarrun välissä.
158 jakorasia miinus,sähkökeskus
201 maadoituskohta moottori 2kpl.
211 maadoituskohta vaihteisto.
257 maadoituskohta generaattorin kiinneke.
Akku on maadoitettu 16 neliömillimetrin johtimella maadoituskohtaan 7.
Moottori puolestaan on yhdistetty suoraan akun miinusnapaan 25 neliömillimetrin johtimella.
Maadoituskohdasta 7 menee johdin jakorasiaan 158
joka on sähkökeskuksessa vasemman etupyöränkotelon luona.
Maadoituskohtaa 65 käytetään vain pasiivisilla turvavöillä varustetussa autossa.
Valitettavasti ei ole kuvaa laitta kun ei ole täällä mökillä skanneria ja kotonakin vain rumpuskanneri mutta ehkä noista selvisi jotain.
Esim -92 autossa maadoituspisteitä on varmaan tuplat enemmän mitä sellaisen korjaamokäsikirjasta kyttäsin..
On mulla -84 käsikirjakin mutta tuo eri niitä maadoituspisteitä eroittele.
3 maadoituskohta mittaristo.
7 maadoituskohta jäähdytinpalkki.
9 maadoituskohta tavaratila.
65 maadoituskohta takaistuin.
93 maadoituskohta pääteaste
117 maadoituskohta seisontajarruvivun luona (alle 87 mallit),eteenpäin virtalukon ja seisontajarrun välissä.
158 jakorasia miinus,sähkökeskus
201 maadoituskohta moottori 2kpl.
211 maadoituskohta vaihteisto.
257 maadoituskohta generaattorin kiinneke.
Akku on maadoitettu 16 neliömillimetrin johtimella maadoituskohtaan 7.
Moottori puolestaan on yhdistetty suoraan akun miinusnapaan 25 neliömillimetrin johtimella.
Maadoituskohdasta 7 menee johdin jakorasiaan 158
joka on sähkökeskuksessa vasemman etupyöränkotelon luona.
Maadoituskohtaa 65 käytetään vain pasiivisilla turvavöillä varustetussa autossa.
Valitettavasti ei ole kuvaa laitta kun ei ole täällä mökillä skanneria ja kotonakin vain rumpuskanneri mutta ehkä noista selvisi jotain.
Esim -92 autossa maadoituspisteitä on varmaan tuplat enemmän mitä sellaisen korjaamokäsikirjasta kyttäsin..
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Mahtava lista tomaatti! Keräsin itsekin tässä illankähmyssä listaa maadoituspisteistä etsimällä foorumipostauksia, ennenkuin näin tuon sinun listasi. Melko samat paikat tuolta löytyi.
Ajattelin, että lisään noihin vähän kuvausta mistä ne löytyvät tarkemmin, niin kaikki varmasti löytävät ne Korjailkaa tietävämmät jos ne menee väärin ja uusia pisteitä saa myös lisätä.
3 maadoituskohta mittaristo:
- Kojelaudassa maadoituspiste on sijoitettu ohjauspyörän vasemmalle puolelle kojelaudan alle, polvisuojuksen taakse. (eli mittaristopalkin etupuolelle, vilkkureleen taakse)
7 maadoituskohta jäähdytinpalkki:
- Heti syylärin alapuolella
- Akku on maadoitettu 16 neliömillimetrin johtimella tähän
- Maadoituskohdasta 7 menee johdin jakorasiaan 158
9 maadoituskohta tavaratila:
- Tavaratilan keskipalkissa
65 maadoituskohta takaistuin:
- Takaistuimen alla
- Tätä käytetään vain pasiivisilla turvavöillä varustetussa autossa.
93 maadoituskohta pääteaste
- Onko tämä nyt kiinni vasemmassa etulokasuojassa?
117 maadoituskohta seisontajarruvivun luona (alle 87 mallit),eteenpäin virtalukon ja seisontajarrun välissä.
158 jakorasia miinus,sähkökeskus
- Sähkökeskuksessa vasemman etupyöränkotelon luona.
- Tähän tulee johdin maadoituskohdasta 7
201 maadoituskohta moottori 2kpl:
- Moottorin nostokorvakkeessa / tyhjäkäyntimoottorin vieressä(?)
- 25 neliömillimetrin johdin suoraan akun miinusnavasta
211 maadoituskohta vaihteisto:
- ?
257 maadoituskohta generaattorin kiinneke
Lista pätee ainakin vm. 88 asti. Olisko tässä FAQ ainesta, kun tuntuu noita maadoitusvikoja olevan?
Huomenna pääsen (toivottavasti) itsekin noita tarkistelemaan.
- Jukka
Ajattelin, että lisään noihin vähän kuvausta mistä ne löytyvät tarkemmin, niin kaikki varmasti löytävät ne Korjailkaa tietävämmät jos ne menee väärin ja uusia pisteitä saa myös lisätä.
3 maadoituskohta mittaristo:
- Kojelaudassa maadoituspiste on sijoitettu ohjauspyörän vasemmalle puolelle kojelaudan alle, polvisuojuksen taakse. (eli mittaristopalkin etupuolelle, vilkkureleen taakse)
7 maadoituskohta jäähdytinpalkki:
- Heti syylärin alapuolella
- Akku on maadoitettu 16 neliömillimetrin johtimella tähän
- Maadoituskohdasta 7 menee johdin jakorasiaan 158
9 maadoituskohta tavaratila:
- Tavaratilan keskipalkissa
65 maadoituskohta takaistuin:
- Takaistuimen alla
- Tätä käytetään vain pasiivisilla turvavöillä varustetussa autossa.
93 maadoituskohta pääteaste
- Onko tämä nyt kiinni vasemmassa etulokasuojassa?
117 maadoituskohta seisontajarruvivun luona (alle 87 mallit),eteenpäin virtalukon ja seisontajarrun välissä.
158 jakorasia miinus,sähkökeskus
- Sähkökeskuksessa vasemman etupyöränkotelon luona.
- Tähän tulee johdin maadoituskohdasta 7
201 maadoituskohta moottori 2kpl:
- Moottorin nostokorvakkeessa / tyhjäkäyntimoottorin vieressä(?)
- 25 neliömillimetrin johdin suoraan akun miinusnavasta
211 maadoituskohta vaihteisto:
- ?
257 maadoituskohta generaattorin kiinneke
Lista pätee ainakin vm. 88 asti. Olisko tässä FAQ ainesta, kun tuntuu noita maadoitusvikoja olevan?
Huomenna pääsen (toivottavasti) itsekin noita tarkistelemaan.
- Jukka
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Hieno homma. Moni muukin tuskaillut noiden maadoituspisteiden kanssa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Todennäköisesti vika tosiaan löytyy nuo maapisteet putsaamalla. Kopeloi samalla myös etenkin konehuoneen puolella olevat maajohdot liittimen tienoilta, tuppaavat siellä suolaöljymähnän ja kuumuuden keskellä hapertumaan...
Erittäin omituisia efektejä on omissa satkuissa aiheuttanut myös konehuoneessa olevan johtosarjan hapertuminen (se joka menee siinä öljytikun tienoilla). Eli kutistesukan sisällä johtimien eristeet vaan ajan myötä hapertuu mössöksi ja kutistesukan auki leikkaamalla löytyy upea nippu yhteen liisteröityneitä oikosulussa olevia piuhoja.
Joku joskus sanoi, että erityisesti noissa vm. 1984 ja 1985 on kys. ongelmaa ollut ja ainakin noissa meikäläisen allekirjoituksen vehkeissä, jotka ovat nimenomaan kys. vuosikertaa, olen saanut turata johtosarjaa uusiksi.
EDIT: pari johtosarjojen hapertumista käsittelevää topikkia:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=44213
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=69999
Erittäin omituisia efektejä on omissa satkuissa aiheuttanut myös konehuoneessa olevan johtosarjan hapertuminen (se joka menee siinä öljytikun tienoilla). Eli kutistesukan sisällä johtimien eristeet vaan ajan myötä hapertuu mössöksi ja kutistesukan auki leikkaamalla löytyy upea nippu yhteen liisteröityneitä oikosulussa olevia piuhoja.
Joku joskus sanoi, että erityisesti noissa vm. 1984 ja 1985 on kys. ongelmaa ollut ja ainakin noissa meikäläisen allekirjoituksen vehkeissä, jotka ovat nimenomaan kys. vuosikertaa, olen saanut turata johtosarjaa uusiksi.
EDIT: pari johtosarjojen hapertumista käsittelevää topikkia:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=44213
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=69999
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Minulla oli tässä aiemmin kesällä vähän samantyyppinen häirötila T8:ssa ja kävin nuo maadoitushommelit läpi perusteellisesti, kun vika aluksi vaikutti oleva sieltä lähtöisin. Lopulta sain auton käynnistymään, kun annoin startin kylkeen muutaman leka-peräisen kolautuksen.
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
No niin. Tänään tuli taas vähän debugattua ja puhdistettua noita maadoituspisteitä. Aivan kaikkia maadoituspisteitä en vaan löytänyt, mutta ne jotka löysin puhdistin hyvin ja laitoin niihin akkunaparasvaa.
Toiminta ei kuitenkaan parantunut, joten yleismittari käteen ja mittailemaan. Poistin kaikki sulakkeet, paitsi moottorin toimintaan liittyvät ja pyyhkijiin liittyvän sulakkeen.
Laitoin pyyhkijän viiksen LO-asentoon ja menin räpeltämään liittimiä. Huomasin, että pyyhkijän moottorin liittimen kytkeminen sai aikaan virtalukon releen vetämisen ja palautumisen (liitin paikalleen -> rele vetää, liitin pois -> rele auki). Mittasin sitten releen pinnien jännitteitä akun maata vasten. Kuten oheisesta kytkentäkaaviosta nähdään, rele saa virtaa kun virtalukko käännetään ajo asentoon.
1 = Virtalukko
21 = virtalukon rele
Täältä löytyy kokonaisuudessaan tuo skannattu kytkentäkaavio vanhempiin 900:iin.
Releen pinnillä 85 näkyi 12V, mutta pinnissä 86 näkyi jotain aivan muuta kuin maa. Kun kytkin pyyhkijän liittimen, niin maa yhtäkkiä näkyi ja rele veti. Vedin sitten johdolla maan releelle suoraan akulta ja samalla hetkellä alkoi pyyhkijän moottori toimimaan. Otin vielä akun irti ja mittasin vastus-alueella maan resistanssin ja se näytti ääretöntä. Eli tuolta on nyt maa kadoksissa
Ehdin jo aikaisemmin päivällä avaamaan tuon sulakerasian kotelon, mutta en nähnyt siellä missään selvää maapistettä. Onko tuo releeltä maihin menevä johdin liitetty tänne:
Pitää taas aukoa tuo sulekelaatikko ja etsiä sitä maapistettä. Tahtoo tuo laatikko olla vaan turkasen täynnä jäykkiä johtoja, että hankala on päästä alle tähyilemään
Jospa se vika nyt tuolta löytyisi niin saisi auton taas ajoon.
- Jukka
Toiminta ei kuitenkaan parantunut, joten yleismittari käteen ja mittailemaan. Poistin kaikki sulakkeet, paitsi moottorin toimintaan liittyvät ja pyyhkijiin liittyvän sulakkeen.
Laitoin pyyhkijän viiksen LO-asentoon ja menin räpeltämään liittimiä. Huomasin, että pyyhkijän moottorin liittimen kytkeminen sai aikaan virtalukon releen vetämisen ja palautumisen (liitin paikalleen -> rele vetää, liitin pois -> rele auki). Mittasin sitten releen pinnien jännitteitä akun maata vasten. Kuten oheisesta kytkentäkaaviosta nähdään, rele saa virtaa kun virtalukko käännetään ajo asentoon.
1 = Virtalukko
21 = virtalukon rele
Täältä löytyy kokonaisuudessaan tuo skannattu kytkentäkaavio vanhempiin 900:iin.
Releen pinnillä 85 näkyi 12V, mutta pinnissä 86 näkyi jotain aivan muuta kuin maa. Kun kytkin pyyhkijän liittimen, niin maa yhtäkkiä näkyi ja rele veti. Vedin sitten johdolla maan releelle suoraan akulta ja samalla hetkellä alkoi pyyhkijän moottori toimimaan. Otin vielä akun irti ja mittasin vastus-alueella maan resistanssin ja se näytti ääretöntä. Eli tuolta on nyt maa kadoksissa
Ehdin jo aikaisemmin päivällä avaamaan tuon sulakerasian kotelon, mutta en nähnyt siellä missään selvää maapistettä. Onko tuo releeltä maihin menevä johdin liitetty tänne:
Jos on, niin missä se tarkalleen sijaitsee? Tuolla sulakelaatikossa vai jossain muualla?jhappone kirjoitti: 158 jakorasia miinus,sähkökeskus
- Sähkökeskuksessa vasemman etupyöränkotelon luona.
- Tähän tulee johdin maadoituskohdasta 7
Pitää taas aukoa tuo sulekelaatikko ja etsiä sitä maapistettä. Tahtoo tuo laatikko olla vaan turkasen täynnä jäykkiä johtoja, että hankala on päästä alle tähyilemään
Jospa se vika nyt tuolta löytyisi niin saisi auton taas ajoon.
- Jukka
R.I.P. 900 T8 -84
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
muistaakseni sinne tulee vain yksi maajohto joka sitten ketjuuntuu releeltä releelle jos yhtään oikein muistan..?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Maadoituskohta 7 sijaitsee jäähdytinpalkissa. Tästä maadoitetaan tuo jakorasin miinuspiste (pisteet). Erittäin tärkeä jos jotain häikkää niin vetää uuden riittävän paksun maadoitusjohdon sulakerasian ja jäähdytinpalkin väliin!jhappone kirjoitti:Jos on, niin missä se tarkalleen sijaitsee? Tuolla sulakelaatikossa vai jossain muualla?jhappone kirjoitti: 158 jakorasia miinus,sähkökeskus
- Sähkökeskuksessa vasemman etupyöränkotelon luona.
- Tähän tulee johdin maadoituskohdasta 7
Pitää taas aukoa tuo sulekelaatikko ja etsiä sitä maapistettä. Tahtoo tuo laatikko olla vaan turkasen täynnä jäykkiä johtoja, että hankala on päästä alle tähyilemään
Jospa se vika nyt tuolta löytyisi niin saisi auton taas ajoon.
- Jukka
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Noniin, nyt pelaa!
Maakaapeli sulakelaatikosta jäähdytinpalkkiin oli poikki. Katkennutta kohtaa en löytänyt, enkä viitsinyt purkaa koko johdotusta, koska samassa nipussa menee paljon muita johtoja. Niinpä vedin uuden maajohdon sulakelaatikolta palkkiin ja heti alkoi homma toimimaan.
Kiva oli päästä pitkästä aikaa vähän ajelemaan, auto kun on seissyt toukokuulta asti tallissa korjattavana.
Kiitokset kaikille auttajille! Tiedänpäs sitten ensikerran kun outoa sähkövikaa tulee, että mistä se todennäköisesti johtuu Ja toivottavasti joku löytää tässä threadissa olevan maadoituspistelistan, jos noita maadoituspisteitä joutuu etsiskelemään.
- Jukka
Maakaapeli sulakelaatikosta jäähdytinpalkkiin oli poikki. Katkennutta kohtaa en löytänyt, enkä viitsinyt purkaa koko johdotusta, koska samassa nipussa menee paljon muita johtoja. Niinpä vedin uuden maajohdon sulakelaatikolta palkkiin ja heti alkoi homma toimimaan.
Kiva oli päästä pitkästä aikaa vähän ajelemaan, auto kun on seissyt toukokuulta asti tallissa korjattavana.
Kiitokset kaikille auttajille! Tiedänpäs sitten ensikerran kun outoa sähkövikaa tulee, että mistä se todennäköisesti johtuu Ja toivottavasti joku löytää tässä threadissa olevan maadoituspistelistan, jos noita maadoituspisteitä joutuu etsiskelemään.
- Jukka
R.I.P. 900 T8 -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Itsellä oli just ongelmaa ainakin oikean etuvilkun ja etuparkin kanssa ja muutamia outoja sähkövaivoja jotka vaivasi ihan tämän tästä. Etupalkin maadoituspisteessä oli tuollainen lenkkiliitin jossa kutistemuovin alta oli johdot hapertuneet vihreiksi ja reilut puolet johdoita täysin irti. Mihin kaikkeen vaikuttaa vm 91 900S:ssä , tuo maadoituskohta?
Ihmetytti vaan että sähköt yleensä on toimineet... Tuossa liittimessä on eniten johtoja. Se jossa vähempi, se oli kunnossa. Katkoin pahat johdot lyhemmiski ja tinasin pätkät lisää noihin juotospastan avulla ja laitan uuden rengasliittimen ja suojaus liimasukalla.
Ihmetytti vaan että sähköt yleensä on toimineet... Tuossa liittimessä on eniten johtoja. Se jossa vähempi, se oli kunnossa. Katkoin pahat johdot lyhemmiski ja tinasin pätkät lisää noihin juotospastan avulla ja laitan uuden rengasliittimen ja suojaus liimasukalla.
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Etupalkin maadoituspisteeseen kytketyt komponentit löytyy pdf:n sivulta 34-35:
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... _91-92.pdf
1 Akku
11 Kaukovalot, 28
12 Lähivalot, 29
13 Seisontavalot, 149A
28 Etuvilkku, oikea, 149
37 Jäähdytyspuhaltimen moottori, 112
39 Lämpökytkin, jäähdytyspuhallin, 889
40 Äänitorvi, 120, 120A
63 Huuhtelulaitteen moottori, 92
66 Valonheittimen pyyhinmoottori, 99
85 Lisäsumuvalot, 472
118 Kulmavalot
119 Sivuperuutusvalo, oikea, 149B
172 Jäähdytyspuhallin, AC, 112A
179 Magneettiventtiili, APC, 482
234 Sivuvalo, oikea, US/CA, 149
280 Ajovalon korkeudensäätömoottori, vasen, 785
281 Ajovalon korkeudensäätömoottori, oikea, 785
282 Ajovalon korkeudensäädön katkaisija, 785
G6 Sähkökeskuksen maadoituspiste
G25 Vaihteiston maadoituspiste
Jos niissä johdoissa on kylkeen printattuna numerot liittimen viereen, voit noista johtonumeroista katsoa mitkä johdot on ne korjaamasi johdot. Tai sitten vaan mittailet johdot läpi jos on todella tarve tunnistaa.
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... _91-92.pdf
1 Akku
11 Kaukovalot, 28
12 Lähivalot, 29
13 Seisontavalot, 149A
28 Etuvilkku, oikea, 149
37 Jäähdytyspuhaltimen moottori, 112
39 Lämpökytkin, jäähdytyspuhallin, 889
40 Äänitorvi, 120, 120A
63 Huuhtelulaitteen moottori, 92
66 Valonheittimen pyyhinmoottori, 99
85 Lisäsumuvalot, 472
118 Kulmavalot
119 Sivuperuutusvalo, oikea, 149B
172 Jäähdytyspuhallin, AC, 112A
179 Magneettiventtiili, APC, 482
234 Sivuvalo, oikea, US/CA, 149
280 Ajovalon korkeudensäätömoottori, vasen, 785
281 Ajovalon korkeudensäätömoottori, oikea, 785
282 Ajovalon korkeudensäädön katkaisija, 785
G6 Sähkökeskuksen maadoituspiste
G25 Vaihteiston maadoituspiste
Jos niissä johdoissa on kylkeen printattuna numerot liittimen viereen, voit noista johtonumeroista katsoa mitkä johdot on ne korjaamasi johdot. Tai sitten vaan mittailet johdot läpi jos on todella tarve tunnistaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Todella omituista sähkövikaa vai onko? (900 T8 -84)
Kiitos jus! Luultavasti ainakin valoihin liittyvät ongelmat katoaa . Sitten jos joukossa sulakeboksin maadoitus, voi ilmeisesti muutakin ongelmaa selvitä samalla.
Tuossahan oli myös outo vaiva , kun laittoi pakin ja syttyi vasemman vilkun merkkivalo himmeänä. Ja luultavasti flekti alkanee kytkeytymään samalla. Vian löytyminen on melkolailla vaikeaa, ilman tuon kutistemuovin puukottamista rengasliittimen luona. Päällepäin tuo hapettuma, kun ei näkynyt ollenkaan. Pitäisi varmistaa kaikki samanlaiset liitokset, niin ei ongelmia olisi hetkeen . Tänään tarkoitus laittaa tuo liitos kuntoon .
Tuossahan oli myös outo vaiva , kun laittoi pakin ja syttyi vasemman vilkun merkkivalo himmeänä. Ja luultavasti flekti alkanee kytkeytymään samalla. Vian löytyminen on melkolailla vaikeaa, ilman tuon kutistemuovin puukottamista rengasliittimen luona. Päällepäin tuo hapettuma, kun ei näkynyt ollenkaan. Pitäisi varmistaa kaikki samanlaiset liitokset, niin ei ongelmia olisi hetkeen . Tänään tarkoitus laittaa tuo liitos kuntoon .
900S(T5.5) M1991(KR)