Taitaa olla tätä nykyä sitten Saabin aarnikotka menneen talven lumia. Olisivat edes rattiin sen laittaneet.
Aarnikotka ei ole ikinä ollut SAABin omistuksessa, vaan sen omistaa SCANIA.
Ja tämän gm:n seikkailun jälkeen sitä tuskin tullaan näkemään muualla kuin
SCANIAN nokalla ( tai meikäläisen autotallin seinällä ).
Tässä sitten vähän faktaa:
SaabsUnited kirjoitti:The final word on the Saab Griffin logo
By Swade on March 9, 2009 9:13 PM | 23 Comments
There's been a fair amount written about the future of Saab's Griffin logo and the advancement of the Saab word mark in it's place.
Our original belief was that a 20-year agreement for Saab Automobile to use the Griffin would expire in 2010. Further to that, we learned that Saab would need to pay what's believed to be an excessive fee in order to use the Griffin on an ongoing basis.
Late last week, I received some clarification on the situation from a staffer involved with Saab's brand management people. I've got his OK to share the information here.
The basic news is that we will, indeed, see much more exposure of the SAAB word mark. The good news for all you Griffin lovers is that the bird will remain, albeit in a changed role.
Here's what I've received:
"The reason for changing to the wordmark, primarily in marketing communication, is to set a stage for a new and independent Saab. In the beginning we wanted to introduce the change with the launch of the 9-5 but it was decided not to wait.
The wordmark is also easier to recognize which makes it more suitable to use on advertising or on the internet.
The reason for the move has nothing to do with usage rights whatsoever. The Griffin will continue to be used on corporate communications such as flags and stationery, as well as on dealerships. It will also be used on the car albeit less prominently, exactly where will become evident on the 9-5 when it is launched."
So it looks like we get the best of both worlds.
When I first heard the Griffin might be going I reacted as a traditionalist would: I resisted. The more I've considered it, though, the more I've grown comfortable with it. The name's more important than the badge, and the badge hasn't been around forever.
The news that the Griffin will still be around in some form is good news, but I'm more than happy to have the SAAB name taking center stage.
That's the news, straight from the source. My thanks to the Saab brand people for the clarification.
Ja nyt näistä kuvistahan näkyy juuri se jota tuossa luvattiinkin(minulla ainakin ):
Onko tosiaan 501cm pitkä. Kyllähän se vielä reippaasti talliin mahtuisi mutta kyllä viiden metrin ylitys pituudessa tekee autosta jo aikamoisen laivan. Ruotsin sivuilla oletettiin seuraavan 9-3:kin venyvän jopa nykyisen 9-5 mittoihin. Tuleekohan sitten vielä joskus uusi reilu 4,5 metrinen 9-1?
Ei ainakaan vielä noista kuvista tullut pakollisia omistamisen haluja, mutta Katsellaan sitten aikanaan miltä näyttää livenä, niin josko se toinen Ruotsalainen lähtis vaihtoon. Sisältä on kyllä siisti. Tosin 9-3 miellyttää kyllä meikeläisen silmää paljon enemmän. Mutta kuten joku jo totesikin, niin voittaa ainakin nykyiset Audit ulkonäössä mennen tullen.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR) Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
moose kirjoitti:
Eiköhän se Fechterin pointti ollut kuitenkin siinä että auton ulkonäkö on sellainen että mitään erityisiä haluja ei kyseisen auton omistajaksi ole. Tuohon tunteeseen on minunkin valitettavasti erittäin helppo yhtyä...
99 GL kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa että on todella hieno tuo uusi 9-5! Milloinkohan ensimmäiset saadaan liikkeisiin esille?
juhokare kirjoitti:
Milloin auto tulee myyntiin?
Luulis tulevan piakkoin myyntiin mutta tietty omistuskuviot sekoittaa. Veikkaan kokopäiväisen valmistuksen alkavan lokakuun puolessa välissä muutaman viikon seisokin jälkeen.
99 GL kirjoitti:On kyllä mahtavan näkönen, en tajua miten joku voi valittaa ulkonäöstä
Samaa mieltä minäkin. Nuo ensimmäiset kuvat olivat kyllä vähän heikompia ja antoivat vähän huonomman kuvan autosta, mutta uudemmat kuvat kertovat jo enemmän ja näyttää hyvältä. Etenkin värinä valkoinen ja tummanharmaa/musta.
Epäilen että tarkoittaa neljää sylinteriä... Onko noissa mallimerkinnöissä yleensä ollut tapana ilmoitelle sylinterien määriä. Hei, tuleekin heti yksi auto mieleen opel omega mv6. No siinähän on sentään jo 6 sylinteriä, että on vähän syytäkin jo mainostaa sylinterien määriä....