Terve!
Olen yrittänyt etsiä netistä vastausta kysymykseeni, mutten löydä.....
Joten... tekeekö sport nappi(vaihdekepin päässä) auton kaasupolkimesta vain herkemmän, ja vedättää vaihteet suuremmille kierroksille, vai onko autossa normaalikäytössä vähemmän tehoja?? Esim BMW M-Sarjassa on sport napin taakse jemmattu n 100hv tehoa... Tuskin teknologia oli 2000 mallissa noin edistyksellistä. Tietääkö kukaan??
Saab 9-5 3.0 griffin -00
Saab 9-5 3.0 griffin -00
Viimeksi muokannut veeaho, Ke Elo 19, 2009 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 griffin 2001, 9-3 aero coupe 2002
Re: Saab 9-5 3.0 griffin -00
Sport nappi ei tee muuta kuin muuttaa kaasupolkimen herkkyyttä ja vaihtamiskohtia. Tehoihin ei vaikuta mitään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 3.0 griffin -00
Voisiko noiden avulla mapata polkimen niin ettei se mene tappiin? Ajattelin sellaista vaihtoehtoa että s-napin taakse laittaisi 'säästö'-moodin joka vastaisi sitä (surullisen)kuuluisaa tiiliskiveä polkimen alla....
No, ekoautoiluun on eri välineet
Vakiomoodi saisi sitten toimia nykyisen sport-moodin tapaan.
(tätä taas on ilmeisesti tehty varsin usein)


Vakiomoodi saisi sitten toimia nykyisen sport-moodin tapaan.

Re: Saab 9-5 3.0 griffin -00
Onhan se itseasiassa teoriassa ihan mahdollista, laittaa vaan sport-napin kertoimet alle 1:n. Vaatii softan muutosta kylläkin ja ei onnistu millään TECH:llä esim.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com