Eli -97 2.0t cs, steg1 paikalla.
Auto alkoi oireileen siten et pikkahiljaa kovasti kiihdyttäessä loppuvaiheessa rykäsi aina aivan kuin turbo ois nakannu liikaa tehoa eli kone ihan sammahtaa tai jotain, tuntui et vetonivelet tai vaihteisto kohta hajoo rykäsystä.
Normi ajoa ei haitannut, kaupunkiajoa vaimolla vaan.
Nyt sitten humpaa tyhjäkäyntiä ja kaasua painettaessa ei oikein terävyyttä ja dumppi ilmeisesti suhahtelee kun löysää kaasun kaasuteltaessa.
Autolla ajetaan tosi vähän, ehkä parisen tuhatta kilsaa vuodessa.
Oisko jollain ollu samoja vikoja, tuntuis et joko jostain sais imupuolelle ilmaa tai turbon säätö kanittaa?
Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
#1202 J.Pohjolainen
Re: Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
Mites käyttäytyy jos ottaa mankkuvenan piuhan irti?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
samalla lailla käyttäytyy, jos ottaa keskimmäisen letkun irti, en oo kerenny kokeileen sähköpiuhan irroitusta kun auto naapurilla lainassa kun niiden pösöstä meni painelaakeri.
#1202 J.Pohjolainen
Re: Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
Nii, keskimmäisen letkun ottaa auki paineet kohoavat niin ylös että iskee fuelcutin. Siksi pitäis kokeilla sitä johtoa ottaa irti, pysyisi peruspaineilla...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
Milloin Steg on asennettu? Uudet T5 mankkuventtiilit n.v 2005 jälkeen ovat olleet täyttä p*sk**. Todennäköisesti mankkuventtiili rikki. Myös "acun" kalvo voi olla rikki. Yhdistä C ja W letku magneetti venttiililtä ja jos pysyy peruspaineilla, niin sitten vika on todennäköisesti magneettiventtiilissä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
joskus kun T5 mankut rikkoutuu ja jää jumiin asentoon joka vastaa W-letku ilmassa tilannetta eli fuelcut vaanii.Mawerick kirjoitti:Nii, keskimmäisen letkun ottaa auki paineet kohoavat niin ylös että iskee fuelcutin. Siksi pitäis kokeilla sitä johtoa ottaa irti, pysyisi peruspaineilla...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tonnarin tyhjäkäynti heittelee, ei oikein tehojakaan
Sen verran kerkesin kokeileen et laitoin manuaalisen säätimen w-letkuun jolla ennenkin kikkaillut joskus ja saanu enemmän tehoja, ei auttanut ongelmaan.
Irrotin sähköpiuhankin magneettiventtiilistä, ei mitään vaikutusta.
Naapuri sanoi et bensa maistuu hyvin, eli seuraavaksi mittaileen lambdaa, eli onkos joku mittaillut et paljonko ohmimäärät kun virrat pois ja paljonkohan jännitteet kun käynnissä?
Irrotin sähköpiuhankin magneettiventtiilistä, ei mitään vaikutusta.
Naapuri sanoi et bensa maistuu hyvin, eli seuraavaksi mittaileen lambdaa, eli onkos joku mittaillut et paljonko ohmimäärät kun virrat pois ja paljonkohan jännitteet kun käynnissä?
#1202 J.Pohjolainen