Kytkinpoljin jää pohjaan
Kytkinpoljin jää pohjaan
Terve!
Tonnari on alkanut temppuilemaan, eli kytkin jää pohjaan. Helkutin moisella pumppaamisella sain kytkimen pelittämään taas parin kilometrin ajaksi, ja sitten taas jäi pohjaan. Vein kytkimen ilmattavaksi, jolloin toimi taas n. 2viikkoa mutta jarru nesteitä oli yksi aamu kadonnut ja kytkin taas pohjassa. Vein auton eilen vikadiagnoosiin, ja diagnoosi oli että kytkin levyt pitäisi vaihtaa. What? Itse epäilin pikemminkin kytkimen pää-/ työsylinteriä / jotain vuotoa. Rempalle tulisi hintaa 800e.
Eihän kyseinen vika voi nyt kytkinlevyistä johtua, vai?
Kytkin siis täysin löysä jos poljinta polkee ja jää vaan pohjaan, voi nostaa kengän kärjellä takaisin ylös mutta löysä kun löysä.
Tonnari on alkanut temppuilemaan, eli kytkin jää pohjaan. Helkutin moisella pumppaamisella sain kytkimen pelittämään taas parin kilometrin ajaksi, ja sitten taas jäi pohjaan. Vein kytkimen ilmattavaksi, jolloin toimi taas n. 2viikkoa mutta jarru nesteitä oli yksi aamu kadonnut ja kytkin taas pohjassa. Vein auton eilen vikadiagnoosiin, ja diagnoosi oli että kytkin levyt pitäisi vaihtaa. What? Itse epäilin pikemminkin kytkimen pää-/ työsylinteriä / jotain vuotoa. Rempalle tulisi hintaa 800e.
Eihän kyseinen vika voi nyt kytkinlevyistä johtua, vai?
Kytkin siis täysin löysä jos poljinta polkee ja jää vaan pohjaan, voi nostaa kengän kärjellä takaisin ylös mutta löysä kun löysä.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
joo kuulostaa kyllä siltä että se levykin pitää vaihtaa samalla kun tekee täyd kytkinremontin. toimintatonni kuulemma menee hommaan.
taikka jos itse teet niin säästät vähintään 60 euroa tunti, ihan miten hinnoittelet oman vapaa aikasi, säästöä tulee toki enemmän jos olet oikein kiireinen mies.
pahvilaatikko auton alle levymuodossa ja stekkaa aamulla tuleeko nesu lootan alta vaiko muualta. jos vastaus positiivinen aloita ongelman ratkaisu työsylinterin puolelta.
jos ei nin stekkaa pääsylkky ekaksi. ilmaus tapahtuu muutes työsylkystä pääsyylinteriin päin
taikka jos itse teet niin säästät vähintään 60 euroa tunti, ihan miten hinnoittelet oman vapaa aikasi, säästöä tulee toki enemmän jos olet oikein kiireinen mies.
pahvilaatikko auton alle levymuodossa ja stekkaa aamulla tuleeko nesu lootan alta vaiko muualta. jos vastaus positiivinen aloita ongelman ratkaisu työsylinterin puolelta.
jos ei nin stekkaa pääsylkky ekaksi. ilmaus tapahtuu muutes työsylkystä pääsyylinteriin päin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
JOS kytkin kerran pelittää ilmauksen jälkeen, tarkistaisin työ- ja pääsylinterin välisen yhdysletkun mahdollisten vuotojen takia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Jollakin Jaskalla ( alias Firges9000 ) oli työsylinteri totaalisen pa$kana.
Aletaaks Jaska tekemään kykäremppoja ihan liukuhihnatyönä ? Kokemus alkas jo riittämään
Aletaaks Jaska tekemään kykäremppoja ihan liukuhihnatyönä ? Kokemus alkas jo riittämään
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Kaide kirjoitti:Jollakin Jaskalla ( alias Firges9000 ) oli työsylinteri totaalisen pa$kana.
Aletaaks Jaska tekemään kykäremppoja ihan liukuhihnatyönä ? Kokemus alkas jo riittämään
menee vakavaan harkintaan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Veikkaan työ-tai pääsylinteriä. Pääsylinteriin kumit maksoi reilut 7 € kun taas koko pääsylinteri olisi maksanut tarvikkeena 160 € ja alkuperäisenä yli 200 €. Nämä siis Seinäjoen hintoja. Halvempiakin paikkoja on varmasti.
Tällä kertaa vuotoja ei ollut, mutta yhdysputki/letku piti vaihtaa. Vanha letku näytti ehjältä,mutta specin pitävämpi kytkin vaatii yhdysletkun metallipunoksella. Antoi alkuperäinen letku ilmeisesti periksi. Tänään pitäisi lähteä koeajolle. Saa nähdä irroittaako.
Tällä kertaa vuotoja ei ollut, mutta yhdysputki/letku piti vaihtaa. Vanha letku näytti ehjältä,mutta specin pitävämpi kytkin vaatii yhdysletkun metallipunoksella. Antoi alkuperäinen letku ilmeisesti periksi. Tänään pitäisi lähteä koeajolle. Saa nähdä irroittaako.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Pääsylinteri vuotaa lattialle ohjaamoon.
Työsylinteri vuotaa kytkinkoppaan.
Väliletku vuotaa kytkinkotelon päälle.
Kaksi viimeistä merkkaa reviirisi parkkipaikalle.
Työsylinteri vuotaa kytkinkoppaan.
Väliletku vuotaa kytkinkotelon päälle.
Kaksi viimeistä merkkaa reviirisi parkkipaikalle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Juuri rempanneena lattiaan jääneen polukusimen hintatietoja niitä haluaville
Pääsylinteri PFS UK 42€
Kytkimen letku 40€ Marmoritiski
Jos letku on akun alta märkä niin se vaihtoon.
Pääsylinteri PFS UK 42€
Kytkimen letku 40€ Marmoritiski
Jos letku on akun alta märkä niin se vaihtoon.
#3659
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
letku itse korjattuna 1€
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Saisko ohjeet siihen miten ranetetaan lakritsiksi muuttunut kumiletku jonka sisällä on 10 bar paine kytkintä poljettaessa?mestari kirjoitti:letku itse korjattuna 1€
Eurolla pisimmälle kilpailun voittaja on ratkennut .
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Itselle kävi viimeksi eilen niin, että poljin humahti (ja jäi) pohjaan kytkimen ilmauksen jälkeen. Yritettiin ilmata sen takia, koska kytkin otti tasan sen verran täysin pohjaan poljettuna, että sai vaihteen juuri ja juuri päälle. Toveri Myrkky sitten sipaisi pääsylinterin pois paikoiltaan, miun ravatessa jo kaupunkiin etsimään osia. puhelimessa setvittiin, ettei sylinteristä enää kalua saa, joten täytyi yrittää metsästää jostain koko sylinteri, joka lopulta purettiin toimivana purkuautosta irti. Alkup. rikkonainen sylinteri ei ollut vuotanut jarrunestettä ollenkaan ohjaamon lattialle, mutta ilmeisesti kiskoi ilmaa välistä sisäänsä (kohtalaisia syöpymiä männän toiminta-alueella).
No, opimme tästä sen, ettei sitä nestettä tule välttämättä rikkonaisestakaan pääsylinteristä ohjaamoon, ja jos sylinteri pettää, pelkkien kumien vaihdolla ei hommasta välttämäti selviä.
No, opimme tästä sen, ettei sitä nestettä tule välttämättä rikkonaisestakaan pääsylinteristä ohjaamoon, ja jos sylinteri pettää, pelkkien kumien vaihdolla ei hommasta välttämäti selviä.
Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Ja tähän vielä lisäten, jos nestettä ei häviä / lammikoidu, vikana voi olla pääsylinterin PAINEpuolen tiiviste joka laskee paineen läpi, mutta ei ulos.Firges9000 kirjoitti:Pääsylinteri vuotaa lattialle ohjaamoon.
Työsylinteri vuotaa kytkinkoppaan.
Väliletku vuotaa kytkinkotelon päälle.
Kaksi viimeistä merkkaa reviirisi parkkipaikalle.
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Ja kaikenlisäksi tuo taitaa olla melko usein vikana näissä kytkinpoljin pohjaan ongelmissa ja ei näy päällepäin.Ja tähän vielä lisäten, jos nestettä ei häviä / lammikoidu, vikana voi olla pääsylinterin PAINEpuolen tiiviste joka laskee paineen läpi, mutta ei ulos.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
No niin,
mä pääsen osallistumaan myös tähän keskusteluun
Eli mulla kytkinpoljin temppuilee kylmänä eli jää pohjaan, mutta kun auto/konehuone lämpenee, niin kytkin pelittää lähes normaalisti.
Letku on vaihdettu vuosi sitten ja sen jälkeen ei ollut häiriöitä, kunnes katiska seisoi talven yli pihalla, niin poljin alkoi temppuilemaan.
Mikäs mahtaa olla vikana
Oli aika jännä mennä äsken katsastamaan autoa, kun pelkäsi että poljin jämähtää pohjaan eikä nouse ilman apuja ylös....
Tarpeeksi tyhjäkäyntiä pihalla, jotta konehuone pysyy lämpimänä, niin ei muuta kuin autoon leima
mä pääsen osallistumaan myös tähän keskusteluun
Eli mulla kytkinpoljin temppuilee kylmänä eli jää pohjaan, mutta kun auto/konehuone lämpenee, niin kytkin pelittää lähes normaalisti.
Letku on vaihdettu vuosi sitten ja sen jälkeen ei ollut häiriöitä, kunnes katiska seisoi talven yli pihalla, niin poljin alkoi temppuilemaan.
Mikäs mahtaa olla vikana
Oli aika jännä mennä äsken katsastamaan autoa, kun pelkäsi että poljin jämähtää pohjaan eikä nouse ilman apuja ylös....
Tarpeeksi tyhjäkäyntiä pihalla, jotta konehuone pysyy lämpimänä, niin ei muuta kuin autoon leima
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Sattuipa minullekkin eilen, että poljin jäi pohjaan. Nousihan se sieltä kun malttoi odottaa. Tänään edessä matkaa 280km , ekassa risteyksessä poljin jäi melkein pohjaan. Päästiin perille kuitenkin rikkomatta laatikkoa. Perillä katsoin mitä sylinteri oli syönyt. Vedin männän ulos, ja jotain näytti puuttuvan. Männän päässä oleva kumi oli jäänyt sylinterin päähän. Olipa jäänyt jollakin mul.. eikun sepällä jäänyt palautusjousi jäänyt jonnekkin matkan varrelle. Kaikenlaisia per... seppiä niitä onkin.