Anteeksi vaan kaikille jotka joutuvat tässä kärsimään OT:n jauhamisesta2.3i-16 kirjoitti:Ne 159:t kyllä tutisi ihan ohjaamoon saakka "merkittävästi", kolinaa tai narinaa ei ollut vaan lähinnä sellaista koko auton "vatkaamista" se muistutti. Jos kabiiniin saakka ei tunnu niin sitten se lienee uudemman koneen tahi kopan ongelmia.
On muuten TTiD:ssäkin tuollainen villantyyppinen pahvi muovin sisäpuolella, taitaa olla dieselien juttuja

Jotta ei menisi ihan täysin liian OT:ksi, niin ihmetelisin mitäköhän eroa muuten mahtaa olla Fiatin tuotteissa käytettävissä vastaavassa tuplaturbokoneessa, jossa on 190hv verrattuna Saabeissa käytettävään 10hv pienempitehoiseen, jotain softamuutostako vain?
(Niin olikohan se tutina siis sellaista kuin esim jos Saab 99 käy kolmella sylinterillä, vaiko samaa luokkaa kuin esim. tonnarin lyhytlohko 2.3:ssa? Piti käydä äsken testaamassa peräjälkeen sekä Alfaa että tonttua tyhjäkäynnillä, suunnilleen yhtä paljon molemmat "tutisevat", mutta tonnarin rattiin ja kabiiniin muutenkin välittyy selkäesti sitä tutinaa, eli koneen hydraulituet, ja muutkin eristet lienevät vaan vanhanaikaisempia tms, tai sitten disulikoneen yhteydessä on laitettu paremmin tutinavaikutelmia poistavia komponentteja moottorintuentaan tms.)
Se pohjalevy (sekä sisälokasuojat joissa on äänieristeet) poistavat mökää aika tehokkaasti, etenkin kylmäkäynnillä, omastani molemmat on pois ruosteenestokäsittelyn vuoksi, ja selkeesti disulin ronksutusta kantautuu koneen alta ja lokasuojista, jota toiminevat kait hyvin kaikukoppinakin.
No pitää ostaa tuollainen SC tuplaahdinmallina, kunhan niitä löytyy tarpeeksi edullisesti, ja jos eivät kaikki ole leiponeet kiinni jo siinä vaiheessa korkean virityssuhteensa vuoksi
