No niinhän siinä sitten kävi... Omistukseeni päätyi viikko sitten perheen kakkosautoksi vm. -99 Saab 9-5 2,3t. Ja kaikilla varusteilla, mm. ilmastoidut istuimet! Edellisen Saabin omistinkin joskus 80-luvun lopulla. Kyse on siis vanhan rakkauden uusintamisyrityksestä.
Toistaiseksi ollaan katseltu vain toisiamme ja totuteltu. Vasemman puolen "koiranluun" vaihdatin eteen ja tänään katsastin. Leima tuli, mitä nyt käsijarrua pitää kiristää kuukauden sisään ja ennen ensi katsastusta takaylätukivarren (vas) pusla vaihtaa. Kaikki hyvin siis. (Ai niin, raitisilmasuodattimen vaihdoin myös tänään. Vartin homma, johon meni puoli tuntia! Akku vaihtui 10 minuutissa...)
Mutta kysymys teille, armaat kohtalotoverit... Autossani on jälkiasenteinen Eberi -lämmitin kellolla (ei kaukosäädintä). Mihin asentoon minun tulisi illalla ilmastoinnin namikat jättää, jotta ilma kiertäisi ja lasit olisivat sulat? Ja annetaanko palaa täydet 60 minsaa vai riittääkö vähemmän aikaa?
Pässi
Uusi (vanha) Saabisti on syntynyt!
Uusi (vanha) Saabisti on syntynyt!
Saab 9-5 2.3 se vm. 1999.
Re: Uusi (vanha) Saabisti on syntynyt!
Kiitos vihjeestä, Mimmi. Joo, ei ollut tarkoituskaan näillä keleillä 60 minuuttia lämmittää. En usko, että minulla on ohjelmointia ACC:n kautta - miksi se kello olisi siihen ratin vas puolelle sitten länttäisty. (Onkohan noilla asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa....?)
Ja sorry, mulle kaikki varusteet tarkoittaa automaattivaihteistoa, automaatti-ilmastointia, prestige -tason stereoita ja vaaleaa nahkasisustusta... Luistonesto, lämmitettävät takaistuimet ja kattoluukku muunmuassa puuttuvat!
Ja sorry, mulle kaikki varusteet tarkoittaa automaattivaihteistoa, automaatti-ilmastointia, prestige -tason stereoita ja vaaleaa nahkasisustusta... Luistonesto, lämmitettävät takaistuimet ja kattoluukku muunmuassa puuttuvat!
Saab 9-5 2.3 se vm. 1999.
Re: Uusi (vanha) Saabisti on syntynyt!
Eipä liity toisiinsa oikein mitenkään..Kellolla annetaan vaan heräte käsky tiettyyn aikaan kytkeä eberi päälle..Ohjaus tulee ACC:n kautta ja sinne laitetaan väliin vastus jolla säädetään tietty puhallus nopeus.Omassa pyöritti 2 teholla.Sai muistaakseni säädettyä.Pässi kirjoitti:En usko, että minulla on ohjelmointia ACC:n kautta - miksi se kello olisi siihen ratin vas puolelle sitten länttäisty. (Onkohan noilla asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa....?)
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99