Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tuolta http://www.fastestlaps.com kun katselee eri kärryillä ajettuja aikoja, niin käy kyllä selville, että teho se on mikä puhuu. Ei pelkkä vääntö, tietenkin kuskikin vaikuttaa näissä karkeloissa ja muutama muukin muuttuja.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

georgahti kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Jos ei nyt tarttisi alkaa kuluneesta aiheesta vääntämään mutta kiihtyvyyden määrää hevosvoimat, ei vääntö.
juuri näin on, VAIKKA kiihtyvyyskäyrä (käsittääkseni) vääntökäyrää seuraakin.
Niinpä, harvemmin vaan kiihdytetään vain yhdellä vaihteella varsinkaan jos kierrosalue loppuu kesken. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Jamppa kirjoitti: varmaa nuo jenkki griffinkin pesee, samailsella 260heppasella kuin aerossakin on, vai puuttuukko siitä jokin vahvistettu osa, mikä tekee aerosta nopeamman ja paremman ;)
Tilataan kaikki se Aero merkki takapuskuriin kiinni. Tulee ihan mileen keskustelut jossa Skoda kuskit yrittää kertoa että tää Octavia on melkein kun Passat ja Passat on melkeen kuin Audi ja pärjää muuten tosi hyvin TM:n testeissäkin. :) Ja joka ilta kun Skoda kuski menee nukkumaan se haaveilee omistavansa Audi A6:sen. :)
Jamppa kirjoitti: eikäs muuten ole 9-3 aero ttid, se varmaan on jo nopea ja hyvä kun on aero :wink:
Hyvä kun otit puheeksi :) Voit käydä lukemassa kommenttini ko autosta tuolta 9-3SC/SS puolelta. Tykästyin todella suuresti.. :) Tuon kokemuksen jälkeen voi todeta että Aero merkin voi laittaa ihan mihin tahansa autoon. Sen takia omassani ei ole kuin Hirven merkki.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:Minä en ainakaan halua Aeron merkkiä enkä Aeroakaan.
Minulla ei ole edes Hirsch merkkejä.
Niinpä. Sillä tarra tekee autosta Aeron tai toisinpäin. :) Ja vaikka tekisikin mieli Aeroa ei pidä haluta, vaikka kukkaro antaisikin myöten. Sellaista autoa josta itse pitää ei myöskään tule ostaa, vaan sellainen auto, jonka hankinnan voi kuulemma järkisyin exceliä pyörittelemällä perustella (esim. Skoda). Käyttöautojen tulee olla sijoituskohteita.

Alkuperäisen kysyjän kysymykseen "Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen? "

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen lienee EI, sillä:

- Älä osta Aeroa käyttöautoksi, sillä sitäkin pitää korjata ja huoltaa (esim. houhotus ogelma kysyjän ikäisissä autoissa), eikä siinä ole gravitaatiovoimia syrjäyttäväviä ominaisuuksia vaikka niin on luultu.
- Osta Diesel, se kiihtyy ja vääntää ja on muutenkin parempi ja kestävämpi (tämän lisäksi joku on keksinyt että ne saastuttavat vähemmän, sillä C02 ja saatuttaminen ovat täysin sama asia).
- Myös muut 9-5 vaihtoehdot ovat parempia, sillä käytetyt autot eivät ole yksilöitä vaan yleistämällä voidaan päätyä parhaaseen lopputulokseen. :)
- Suomessa myynnissä olevat Aerot ovat pääsääntöisesti täysin samoja autoja kuin muutkin Saabit, kyseinen malli on vain olemassa siksi että meitä kuluttajia voidaan puijata. Tämä varsinkin 2001 - 2003 autoissa kuten täällä on useaan keraan painotettu.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Joulu 04, 2009 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Niin ja bensasuuttimet ja muuta pientä. :wink:
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti: Alkuperäisen kysyjän kysymykseen "Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen? "
Unohdit vuosiluvut joilla (kuten jo aiemmin totesin) kysymys on täysin turha sillä kysyjän vuosiluvuilla ei ole olemassa 2.3T versiota.
Totta. Eihän siinä ole paljon mitään eroa, ahdin, softa, jarrut ja iso T kirjain. T on myöskin huijausta kuten Aero. :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Minulta saa 7-8k hintaluokkaan (verotettuna, kilvissä, vastarempatulla T5 koneella eli ei mitään moottorimurheita) asiallisen 9-5 Aeron.

Suuttimet on kaikissa 4-pyttyisissä bensa 9-5:ssä samat (myös Aero) vuosimallista 2001 lähtien.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole 9000 Aerossakaan eri suuttimet, MY94-98 täysin samat kuin muissakin Trionic 5 autoissa eli 350cc/min punaiset.

Vuosimalli 1993 pitkälohko Aerossa on hiukan isommat mustat suuttimet, mutta ne samat oli kuitenkin myös saman vuoden 2.3T 200hv mallissakin.

9-5:ssä on ainoastaan 2.0t mallissa 1998-2000 pienemmät suuttimet kuin muissa, kaikissa muissa 4syl bensa on 350cc/min oli väri sitten punainen (98-00 2.3t tai 2.0T virisarjalla) tai ruskea (MY00-> Aero tai kaikki muut MY01->).

9-3SS suuttimia en tunne, mutta tuossa pitäisi olla aika tyhjentävästi 9000 ja 9-5:n osalta. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Melkosta jauhamista.

Totta se että 01-03 Aerosta ei kovin montaa tonnia kannata maksaa aerolisää jos hyvillä varusteilla oleva 2.3t sattuu oleen verrokkina. Ulkoapäin erot ovat tosi pieniä ja se mitsun ahtimen vaihtaminen ei montaa tonnia maksa.
Yleisesti ottaen Aerossa on paremmat varusteet, harva 2.3t:n tilaaja raksii niin pitkää listaa kun Aeron. Mutta yksilöitä kaikki. Ite oon aatellu päätyä varmaan johonkin hyvin varusteltuun 2.3t malliin ja nakata T5 koneen mitsuineen kii sekä jos ylimäärästä jää taskun pohjalle niin hirchs korisarja. Alustan, putket yms joutuu joka tapauksessa kuosittaan oli Aero taikka ei.

Tonnari ja OG9-3 aeroissa ero "perusmalleihin" oli kyllä selkeempi.
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Jauhamista,tämä on.On se tienpäällä hauskaa katseltavaa kun kaikeista saabeista merkit poistettu.Vaan näkyy aeroissa olevan paikallaan.Mistä johtuu.Aeron kyllä erottaa ilman merkkejäkin. :wink:
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Ylläri. monestakin asiasta. mietippä sitä. :lol: Riippuu mitä malleja verrataan.9-5 vai kinneri 9-3. :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:
Turbo S kirjoitti:Ylläri. monestakin asiasta. mietippä sitä. :lol: Riippuu mitä malleja verrataan.9-5 vai kinneri 9-3. :wink:
Kuinka monta 2,3T versiota on 9-3:sta tehty?
Eikös Viggeniä voida pitää täyspaineversiona? :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ostakaa aeroja, niin ei tarvitse selitellä :roll:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Turbo S kirjoitti:Ylläri. monestakin asiasta. mietippä sitä. :lol: Riippuu mitä malleja verrataan.9-5 vai kinneri 9-3. :wink:
Älä pidä meitä enään jännityksessä, kerro jo :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:
Ässä kirjoitti:Ostakaa aeroja, niin ei tarvitse selitellä :roll:
Eiköhän tässä selittele juuri aero kuskit jotka luulevat aeronsa olevan tehty vahvistetuista palikoista.
Totta ja äänessä kaverit jotka eivät ole koskaan yhtään 9-5 Aeroa syystä tai toisesta joutuneet omistamaan. Aero kuskit (kunte minä) haluavat elää illuusiossa että heidän autonsa edustaa 9-5 mallisarjan parhaimmistoa ja että osassa autoissa on jotain vaihvistettuja palikoita verrattuna muihin mallisarjan versioihin (joita toki rahalla saa muihinkin malleihin), niin antaa heidän luulla. Voitte sitten ajella esim. M2003 2.3t Linear varustetulla laitteella viereen ja hymistellä että tietäsivätpä millaisella feikillä Aero kuskit ovat liikenteessä ja samalla ihmetellä että miten se Aero katosi horisonttiin :) Jotkut taas luulee että Diesel Saabit ovat Saabeja parhaimmillaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin