Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Tuolta http://www.fastestlaps.com kun katselee eri kärryillä ajettuja aikoja, niin käy kyllä selville, että teho se on mikä puhuu. Ei pelkkä vääntö, tietenkin kuskikin vaikuttaa näissä karkeloissa ja muutama muukin muuttuja.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Niinpä, harvemmin vaan kiihdytetään vain yhdellä vaihteella varsinkaan jos kierrosalue loppuu kesken.georgahti kirjoitti:juuri näin on, VAIKKA kiihtyvyyskäyrä (käsittääkseni) vääntökäyrää seuraakin.jcarlson kirjoitti:Jos ei nyt tarttisi alkaa kuluneesta aiheesta vääntämään mutta kiihtyvyyden määrää hevosvoimat, ei vääntö.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Tilataan kaikki se Aero merkki takapuskuriin kiinni. Tulee ihan mileen keskustelut jossa Skoda kuskit yrittää kertoa että tää Octavia on melkein kun Passat ja Passat on melkeen kuin Audi ja pärjää muuten tosi hyvin TM:n testeissäkin.Jamppa kirjoitti: varmaa nuo jenkki griffinkin pesee, samailsella 260heppasella kuin aerossakin on, vai puuttuukko siitä jokin vahvistettu osa, mikä tekee aerosta nopeamman ja paremman![]()


Hyvä kun otit puheeksiJamppa kirjoitti: eikäs muuten ole 9-3 aero ttid, se varmaan on jo nopea ja hyvä kun on aero


Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Niinpä. Sillä tarra tekee autosta Aeron tai toisinpäin.9-5T kirjoitti:Minä en ainakaan halua Aeron merkkiä enkä Aeroakaan.
Minulla ei ole edes Hirsch merkkejä.

Alkuperäisen kysyjän kysymykseen "Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen? "
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen lienee EI, sillä:
- Älä osta Aeroa käyttöautoksi, sillä sitäkin pitää korjata ja huoltaa (esim. houhotus ogelma kysyjän ikäisissä autoissa), eikä siinä ole gravitaatiovoimia syrjäyttäväviä ominaisuuksia vaikka niin on luultu.
- Osta Diesel, se kiihtyy ja vääntää ja on muutenkin parempi ja kestävämpi (tämän lisäksi joku on keksinyt että ne saastuttavat vähemmän, sillä C02 ja saatuttaminen ovat täysin sama asia).
- Myös muut 9-5 vaihtoehdot ovat parempia, sillä käytetyt autot eivät ole yksilöitä vaan yleistämällä voidaan päätyä parhaaseen lopputulokseen.

- Suomessa myynnissä olevat Aerot ovat pääsääntöisesti täysin samoja autoja kuin muutkin Saabit, kyseinen malli on vain olemassa siksi että meitä kuluttajia voidaan puijata. Tämä varsinkin 2001 - 2003 autoissa kuten täällä on useaan keraan painotettu.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Joulu 04, 2009 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Niin ja bensasuuttimet ja muuta pientä. 

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Totta. Eihän siinä ole paljon mitään eroa, ahdin, softa, jarrut ja iso T kirjain. T on myöskin huijausta kuten Aero.9-5T kirjoitti:Unohdit vuosiluvut joilla (kuten jo aiemmin totesin) kysymys on täysin turha sillä kysyjän vuosiluvuilla ei ole olemassa 2.3T versiota.eklunto1 kirjoitti: Alkuperäisen kysyjän kysymykseen "Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen? "

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Minulta saa 7-8k hintaluokkaan (verotettuna, kilvissä, vastarempatulla T5 koneella eli ei mitään moottorimurheita) asiallisen 9-5 Aeron.
Suuttimet on kaikissa 4-pyttyisissä bensa 9-5:ssä samat (myös Aero) vuosimallista 2001 lähtien.
Suuttimet on kaikissa 4-pyttyisissä bensa 9-5:ssä samat (myös Aero) vuosimallista 2001 lähtien.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ei ole 9000 Aerossakaan eri suuttimet, MY94-98 täysin samat kuin muissakin Trionic 5 autoissa eli 350cc/min punaiset.
Vuosimalli 1993 pitkälohko Aerossa on hiukan isommat mustat suuttimet, mutta ne samat oli kuitenkin myös saman vuoden 2.3T 200hv mallissakin.
9-5:ssä on ainoastaan 2.0t mallissa 1998-2000 pienemmät suuttimet kuin muissa, kaikissa muissa 4syl bensa on 350cc/min oli väri sitten punainen (98-00 2.3t tai 2.0T virisarjalla) tai ruskea (MY00-> Aero tai kaikki muut MY01->).
9-3SS suuttimia en tunne, mutta tuossa pitäisi olla aika tyhjentävästi 9000 ja 9-5:n osalta.
Vuosimalli 1993 pitkälohko Aerossa on hiukan isommat mustat suuttimet, mutta ne samat oli kuitenkin myös saman vuoden 2.3T 200hv mallissakin.
9-5:ssä on ainoastaan 2.0t mallissa 1998-2000 pienemmät suuttimet kuin muissa, kaikissa muissa 4syl bensa on 350cc/min oli väri sitten punainen (98-00 2.3t tai 2.0T virisarjalla) tai ruskea (MY00-> Aero tai kaikki muut MY01->).
9-3SS suuttimia en tunne, mutta tuossa pitäisi olla aika tyhjentävästi 9000 ja 9-5:n osalta.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Melkosta jauhamista.
Totta se että 01-03 Aerosta ei kovin montaa tonnia kannata maksaa aerolisää jos hyvillä varusteilla oleva 2.3t sattuu oleen verrokkina. Ulkoapäin erot ovat tosi pieniä ja se mitsun ahtimen vaihtaminen ei montaa tonnia maksa.
Yleisesti ottaen Aerossa on paremmat varusteet, harva 2.3t:n tilaaja raksii niin pitkää listaa kun Aeron. Mutta yksilöitä kaikki. Ite oon aatellu päätyä varmaan johonkin hyvin varusteltuun 2.3t malliin ja nakata T5 koneen mitsuineen kii sekä jos ylimäärästä jää taskun pohjalle niin hirchs korisarja. Alustan, putket yms joutuu joka tapauksessa kuosittaan oli Aero taikka ei.
Tonnari ja OG9-3 aeroissa ero "perusmalleihin" oli kyllä selkeempi.
Totta se että 01-03 Aerosta ei kovin montaa tonnia kannata maksaa aerolisää jos hyvillä varusteilla oleva 2.3t sattuu oleen verrokkina. Ulkoapäin erot ovat tosi pieniä ja se mitsun ahtimen vaihtaminen ei montaa tonnia maksa.
Yleisesti ottaen Aerossa on paremmat varusteet, harva 2.3t:n tilaaja raksii niin pitkää listaa kun Aeron. Mutta yksilöitä kaikki. Ite oon aatellu päätyä varmaan johonkin hyvin varusteltuun 2.3t malliin ja nakata T5 koneen mitsuineen kii sekä jos ylimäärästä jää taskun pohjalle niin hirchs korisarja. Alustan, putket yms joutuu joka tapauksessa kuosittaan oli Aero taikka ei.
Tonnari ja OG9-3 aeroissa ero "perusmalleihin" oli kyllä selkeempi.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Jauhamista,tämä on.On se tienpäällä hauskaa katseltavaa kun kaikeista saabeista merkit poistettu.Vaan näkyy aeroissa olevan paikallaan.Mistä johtuu.Aeron kyllä erottaa ilman merkkejäkin. 

Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ylläri. monestakin asiasta. mietippä sitä.
Riippuu mitä malleja verrataan.9-5 vai kinneri 9-3. 


Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Eikös Viggeniä voida pitää täyspaineversiona?Mimmi kirjoitti:Kuinka monta 2,3T versiota on 9-3:sta tehty?Turbo S kirjoitti:Ylläri. monestakin asiasta. mietippä sitä.Riippuu mitä malleja verrataan.9-5 vai kinneri 9-3.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ostakaa aeroja, niin ei tarvitse selitellä 

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Älä pidä meitä enään jännityksessä, kerro joTurbo S kirjoitti:Ylläri. monestakin asiasta. mietippä sitä.Riippuu mitä malleja verrataan.9-5 vai kinneri 9-3.

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Totta ja äänessä kaverit jotka eivät ole koskaan yhtään 9-5 Aeroa syystä tai toisesta joutuneet omistamaan. Aero kuskit (kunte minä) haluavat elää illuusiossa että heidän autonsa edustaa 9-5 mallisarjan parhaimmistoa ja että osassa autoissa on jotain vaihvistettuja palikoita verrattuna muihin mallisarjan versioihin (joita toki rahalla saa muihinkin malleihin), niin antaa heidän luulla. Voitte sitten ajella esim. M2003 2.3t Linear varustetulla laitteella viereen ja hymistellä että tietäsivätpä millaisella feikillä Aero kuskit ovat liikenteessä ja samalla ihmetellä että miten se Aero katosi horisonttiin9-5T kirjoitti:Eiköhän tässä selittele juuri aero kuskit jotka luulevat aeronsa olevan tehty vahvistetuista palikoista.Ässä kirjoitti:Ostakaa aeroja, niin ei tarvitse selitellä

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96