Mikä seuraavaksi autoksi?
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Jos Saab lakkaa olemasta niin Alfa, Citroën, Lancia on mulle vaihtoehtoja. Alfa 159 farkku on helkkarin hyvän näköinen auto.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Älä unta näe, ettäMawerick kirjoitti:Jos Saab lakkaa olemasta niin Alfa, Citroën, Lancia on mulle vaihtoehtoja. Alfa 159 farkku on helkkarin hyvän näköinen auto.


Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Alfan maahantuontihan siirtyi Autofennicalle (?) ja samalla huoltotoimintaa myös. Toivottavasti palvelun taso paranee sillä Delta on puheiden mukaan mitä kauhein.2.3i-16 kirjoitti:Mikäli uusi 9-5 ei tule koskaan myyntiin/yllättää negatiivisesti, kääntyisin baijerilaisen tai alfan puoleen. Jälkimmäinen kutittelee huomattavasti enemmän, mutta molemmissa esteenä on toistaiseksi sama, toistaiseksi vain huonoja kokemuksia tarjonnut huolto alfan muutettua Raisioon. 159 on Breran ohella mielestäni yksi näteimmistä tällä hetkellä myytävistä autoista, ainoastaan audi A5 pääsee lähelle.
http://www.alfaromeo.fi/palvelupisteet/
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Niin, tuota. Tarkoitin tuolla Insignia OPC:n mielenkiintoisuudella vähän muuta kuin sitä miten se kiihtyy tai syö polttoainetta. Lähinnä tarkoitin mitä autossa on varusteita; voimakas moottori, neliveto jossa vakiona eLSD, brembon jarrut, kolmiasentoinen/säätöinen alusta, Recaron istuimet, 19" rillat (optiona 20"), lisäksi vielä likipitäen kaikki mitä Insigniaan saa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
e6x menee tuon ketjun aloittajan budjetin yli aika reippaasti,mutta omat kokemukset rajoittuu noissa lähinnä m-sport alustoihin isoilla pyörillä ja matalilla kumeilla. On ainakin todella tarkka tuolla kombolla,ei vaapu ja kääntyy aktiiviohjauksella ja ilman. En kyllä huomannut aktiivialustallisellakaan mitään tuollaista,rengastusta en muista,saatto olla jollain muilla,kuin paavo renkailla. En tiedä onko e6x samoilla ensiasennus renkailla,kuin e9x,niillä mikälie puhkeamattomilla.Ne on ainakin todella vetelän oloiset..530d (mutsin e61) on mielestäni ainakin korkeaprofiilisilla kumeilla ja aktiivialustalla onneton, tuntuu ensin sille, ettei autosta löytyisi kallistuksenvakaajia lainkaan (tai olisi joku katumaasturi) kun suunta ei tahdo muuttua mihinkään välittömästi ratinliikkeen jälkeen. Toki korjaantuu jäykemmällä alustalla, pelkät matalamman profiilin kumitkin saattaisivat tehdä ihmeitä, ainakin aktiivialustaa on kovin btcf:lla kehuttu.
On aika ehdoton varuste tuo,vaikka ei se ilmankaan huono ole.Yhtä tarkka mielestäni.Ohjaus on erittäin hyvä, vaikka muuttuvavälityksinen näissä kokeilemissani on ollutkin.
Mulle ei oo noita laatikkovaivoja sattunu kohdalle,mutta kuullut olen. Tietääkseni laatikko vaihtuu jossain kohtaa e39 mallissa,ja niissä ei kai ongelmia? Huolloistahan taitaa kiinni olla kestävyys.Kyllähän noissakin on ongelmia ollut, erityisesti e39 koppaisissa GM-automaattilaatikot ovat melko synkkää paskaa samoin kuin kyllä Saabinkin Aisinit.
Sellaista nyrkkisääntöä pitänyt,että jos öljyjä ei ole vaihdettu tuohon mennessä ja laatikko toimii,niin ei kannata vaihtaakkaan..Muuttuu korkeintaan huonommaksi.BMW-miehillä vaan tuntuu olevan tavat sellaiset, että automaattilaatikon öljynvaihtoa ei tehdä ennenkuin ensimmäisen kerran noilla 300tkm lukemilla, jolloin kaikki kertynyt paska lähtee liikkeelle ja tulee rumaa jälkeä. Syyttävät sitten ö-vaihtoja noista rikkoontumisista, todellinen syy on kuitenkin se, ettei niitä vaihtoja ole tehty hivenen useammin.
Käsittääkseni läppiin on tullut nyt viimevuosina joku muutos,jotka kai kestää?Koneet noissa kyllä kestävät kun poistaa ainoan riskin, läpät imusarjasta. Positiivisena asiana: Noissa on myös ketju jakopäässä.
Yhdessä 39:ssä oli tuollaista vaivaa,ja siinä oli liian vähän öljyä laatikossa.Tässä tuskin siitä kyse.e6x/e9x laatikkoja taas menee satunnaisesti kilometreihin katsomatta, loota on toimiessaan erittäin hieno kapistus, vittuillessaan nykii eikä ajaminen tahdo onnistua lainkaan. Tarkkaa määrää vioista on paha sanoa, mutta sekä mutsin 2005 530dA:n että emännän 335dA:n ZF aiheuttaa toisinaan harmaita hiuksia. Esimerkkinä satunnaisesti ei tahdo päästä liikkeelle, kierrokset nousevat mutta juuri mitään ei tapahdu. Coupeen on tämän takia vaihdettu laatikko ja turbiini kerran jo takuuseenkin oikeastaan minkään (nykimisen) muuttumatta. Takuutyö tehtiin kyllä melko hyvin mukisematta.
Edelleen,suosittelen tuohon hintaluokkaan mahd.vähän ajettua 530d,tai sitten jos laittaa tuohon 12ke muutaman tonnin lisää,alkaa saamaan jo alle pari sataa ajettua vehjettä kaikilla kilkkeillä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Tota tarkoitinkin että ajaa samalla laatikon rikki,jos ei tohon mennessä oo vaihdettu.9-5T kirjoitti:E39 laatikon öljyä ei kuulu eikä tarvitse vaihtaa sillä se vaihtuu samalla aina kun laatikkokinSuppari kirjoitti:Mulle ei oo noita laatikkovaivoja sattunu kohdalle,mutta kuullut olen. Tietääkseni laatikko vaihtuu jossain kohtaa e39 mallissa,ja niissä ei kai ongelmia? Huolloistahan taitaa kiinni olla kestävyys.Kyllähän noissakin on ongelmia ollut, erityisesti e39 koppaisissa GM-automaattilaatikot ovat melko synkkää paskaa![]()
Eri koneiden perässä oli eri valmistajien laatikkoja.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Tuo taitaa olla itsellekkin paras ehdokas seuraavaksi autoksi,ehkä audi toisena, x perään vielä niin kyllä pärjää huonollakin kelillä. Varsinkin automaatti diesel erittäin hyvä suorituskyvyn ja kulutuksen suhde. Ainakin ajamani versiot olleet hyviä ajo-ominaisuuksilta.Suppari kirjoitti:530d (mutsin e61) on mielestäni ainakin korkeaprofiilisilla kumeilla ja aktiivialustalla onneton, tuntuu ensin sille, ettei autosta löytyisi kallistuksenvakaajia lainkaan (tai olisi joku katumaasturi) kun suunta ei tahdo muuttua mihinkään välittömästi ratinliikkeen jälkeen. Toki korjaantuu jäykemmällä alustalla, pelkät matalamman profiilin kumitkin saattaisivat tehdä ihmeitä, ainakin aktiivialustaa on kovin btcf:lla kehuttu.[/quote
Ohjaus on erittäin hyvä, vaikka muuttuvavälityksinen näissä kokeilemissani on ollutkin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Moi.itsellä vw transportteri vm.2004 auto ajettu 170 tkm ollut noin reilun viikon.moottoro 1.9 tdi kehuttiin että luotettava ja hyvä täyttä paskaa sanon min.laakosella parasta aikaa kansiremontissa,korjattuja vikoja aijemmin kytkin kampanja,moot.ölyn lauhdutin,ahtoputkien kiinnitys,lisä lämmitin ym.aivan perkeleen moinen historia.en voi suositella noita lapin polttajien vehkeitä.vaihdetaan kun saan korjaamolta saab 9-5 tai 9-3 disel varkkuun tarjotkaa vaihtoa jos sellainen löytyy.
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Meillätöissä samanlainen ja on hyvint oiminut ei ole vikaa ollut 130tkm mitä sillä nyt ajettu vaihteisto vain vähän jollottaa nelosella mutta eikös ne kaikki itse en vaihtaisi mihinkään saapiin jos pakun tarpeeseen tuollainen auto hommattu taitaa olla sulla maanantai kappale osunut kohdalle ei ne kaikki paskoja ole kuten saapit.veini siekkinen kirjoitti:Moi.itsellä vw transportteri vm.2004 auto ajettu 170 tkm ollut noin reilun viikon.moottoro 1.9 tdi kehuttiin että luotettava ja hyvä täyttä paskaa sanon min.laakosella parasta aikaa kansiremontissa,korjattuja vikoja aijemmin kytkin kampanja,moot.ölyn lauhdutin,ahtoputkien kiinnitys,lisä lämmitin ym.aivan perkeleen moinen historia.en voi suositella noita lapin polttajien vehkeitä.vaihdetaan kun saan korjaamolta saab 9-5 tai 9-3 disel varkkuun tarjotkaa vaihtoa jos sellainen löytyy.


///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Lähes mikä tahansa huolto toimii hyvin jos on suhteita ja osaa käyttää niitä. Firmalla on noita kuorma-auto-ducatoja ollut vuosien varrella sen verran paljon, että melko varmasti hommat tuli Deltassa hoidettua kunnialla.Raimo Miettinen kirjoitti: Alfan maahantuontihan siirtyi Autofennicalle (?) ja samalla huoltotoimintaa myös. Toivottavasti palvelun taso paranee sillä Delta on puheiden mukaan mitä kauhein.
/
Jos ei muuten niin hovimyyjän kautta hommiin on yleensä saatu vauhtia ja laatua.
Tarkoitan siis, että olisin voinut ostaa alfan hyvillä mielin mikäli huolto olisi edelleen Deltassa, koska homma olisi toiminut. Turun paikallinen Aro-yhtymän piste ei vakuuta ja tulee ilmeisesti tulevaisuudessa olemaan alfan merkkihuolto Turun seudulla.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Joulu 10, 2009 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Hei rauhoitutaanpas nytgeorgahti kirjoitti: eli kun jäät jalkoihin, niin viimeistään seuraavalla (ellei kyydisä ole henkilöitä, joille seliselin voi aloittaa heti) tankkauspisteellä alat selittämään, että:" se sun kiihdytys vaikka oli vaan 189% nopeempi, kulutti kuitenkin 101% enemmän löpöä kuin mun kulkine..!"

Meikäläisen edellinen auto oli lähes varmasti nopeampi kiihtymään kuin tuo Insignia, painoi kuivana varmaan 500kg enemmän (en tiedä mitä opel painaa, Jeep yli 2300kg) ja söi tuplamäärän polttoainetta, joten en ole tuosta ensimmäisenä itkemässä vaikka dieseliä tällä hetkellä meidän talouden autot polttaakin

9-3 on diesel lähinnä siksi, että on firman auto.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Joulu 10, 2009 23:30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Tuossa insignia OPC:ssa ovat suomi-hinnat alkaen 68 000€, tuolla hinnalla ostaisin ihan jotain muuta kuin opelin vaikka periaatteessa hieno olisikin.dimebak kirjoitti:Niin, tuota. Tarkoitin tuolla Insignia OPC:n mielenkiintoisuudella vähän muuta kuin sitä miten se kiihtyy tai syö polttoainetta. Lähinnä tarkoitin mitä autossa on varusteita; voimakas moottori, neliveto jossa vakiona eLSD, brembon jarrut, kolmiasentoinen/säätöinen alusta, Recaron istuimet, 19" rillat (optiona 20"), lisäksi vielä likipitäen kaikki mitä Insigniaan saa.
Ai niin, tuolla hintaa taitaisi saada sen C6 sitikan, hieno auto ilman mulkkukuskin mainetta.

Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Joulu 10, 2009 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Suppari kirjoitti: Käsittääkseni läppiin on tullut nyt viimevuosina joku muutos,jotka kai kestää?
Yhdessä 39:ssä oli tuollaista vaivaa,ja siinä oli liian vähän öljyä laatikossa.Tässä tuskin siitä kyse.
Edelleen,suosittelen tuohon hintaluokkaan mahd.vähän ajettua 530d,tai sitten jos laittaa tuohon 12ke muutaman tonnin lisää,alkaa saamaan jo alle pari sataa ajettua vehjettä kaikilla kilkkeillä.
Toisaalta mikäli ainut havaittava muutos autossa läppien poiston jälkeen on se, että moottorijarrutus heikkenee, olen valmis tekemään pari tuntia hommia poiston eteen vaikka uusi rakenne olisikin paranneltu

Enemmän noita laatikkojen temppuiluja on ollut näissä e6x/e9x-koppaisissa, joissa tuo uudempi aski, toisaalta näitä uudempia enemmän temppuilleita on sitten totaalihajonnut vähemmän. Tiedä sitten mitä nuo ovat syöneet, ei ole öljyn määrästäkään ollut kiinni. Sinänsä ei ajamista haittaavia juttuja, mutta sitäkin ärsyttävämpiä kun auto sattuu sopivaan aikaan sopivalle päälle

Tuollainen 530d ei tosiaan ole huono valinta ja aina pitää muistaa että kaikista autoista löytyy niitä maanantaikappaleita. e6x 525d:t alkaa varmaan irrota sellaisella 15-18t€ Euroopasta roudattuna kun vuosi sitten tuli kaverille jo reippaaseen kahteenkymppiin? Uudempi koppa on aina uudempi koppa.
EDIT: klippasin jo sen rengasasian pois, mutta ei ole runflatteja tuossa mutsin autossa. Saattaisi tosiaan parantua jo rengasprofiilin muuttamisella auton muihin ominaisuuksiin sopivammaksi.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Joulu 10, 2009 23:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Niitä GM-tekeleitä oli juuri esim. 530d:n perässä, jossa varmasti valtaosa e39:en laatikko-ongelmista on ollutkin.9-5T kirjoitti: Eri koneiden perässä oli eri valmistajien laatikkoja.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Joulu 10, 2009 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Johtuuko moinen asenne Bemarista vai mistä, koska mulla ei "sen paremman" saksalaisen "premium"-vessan omistajanakaan ole ongelmaa myöntää, että Saabit ovat pirun hyviä autoja ja monessa parempia kuin nahkahoususerkkunsaSuppari kirjoitti:ei ne kaikki paskoja ole kuten saapit.
![]()

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87