Saabin jälkeen on elämää

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Nisse »

qwerty- kirjoitti:Kiitos Maca yksityisviestistä, toivottavasti et pahastu että lainasin sitä muokkaamattomana tähän viestiin.
Tuohan oli harvinaisen ystävällisesti sanottu bemaristille. No, onko sinulla kauppa käynyt tämän mainoskampanjan ansiosta?

Saabin jälkeen on elämää, mutta ei Luojan kiitos bemaria.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

qwerty- kirjoitti:Suosittelen lukemaan Taloussanomien uutista aiheesta.

Positiiviselta kannalta on ajateltava että Saab pysyy tosissaan harrastelijoiden kohteena. Samaa on nähty Lancia, Talbot, Mosse jne. lakkautettujen automerkkien kohdalla. Ei Saab häviä harrastelijoilta, kysymykseen liittyvät tunteet. Mutta eivät muut autoilijat ajattele tunteilla.
Tuo uutinen on tasoltaan huonompi kuin bemawin puolesta hössöttävien kampanja tällä palstalla.

Lanciaa ei ole lakkautettu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Maca »

Tiedoksi nyt tähänkin threadiin, toivoa on:

General Motors have received a new offer from Spyker for the sale of Saab Automobile.

http://www.saabsunited.com/

Kuka tuon haluaisi suomentaa bemawistille? :)
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Itsellä ei vielä ole moniin vuosiin mahdollisuutta ostaa niin uutta autoa että tarvitsisi miettiä merkin vaihtoa. Mutta sitten jos/kun sen aika tulee niin Volvo se on jos vaan senkin valmistusta ei lopeteta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

saabin jälkeen on elämää,ajattelin jatkaa 528 bemarilla eteenpäin.
eihän se todellakaan ole kuin aero vaan josko siitä uusi romanssi syttyisi...
Joku kipotin.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Termos »

Näin leikkiSaabistina koitan vielä katsella seuraavaksi autoksi femmaa.
Vaatimukset on kovat: vm. 2004-05, sedan, manuaali, abaut 100tkm ajettu, koneena 2,3 (Aero, iso T tai pikku t, kaikki käy). Varustelu vähintään normi Vector puolinahoilla.

Perse kestäisi maksaa moisesta laitoksesta max. 18 000 e.
Onhan noita myynnissä ollu, mutta tällä hetkellä tarjonta on aika heikkoa :(

Järkivalinta käyttöautoksi vois olla tuossa: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/2950227

Tylsä, mutta ei hankalasti huollettavia himmeleitä :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja mursu »

Tässä uutta autoa etsiskellessä tuli tänään ajettua kahta ihan perus KOROLLAA!

Edelliset kokemukset Toyotasta rajoittuu tuonne 80-luvun DX-päristimiin, mutta jumaleissön, täytyy myöntää että Toyota tuntui melkein jopa autolta. Ainakin verrattuna näihin saksalaisiin VAG-konsernin hirvityksiin joilla työn puolesta joutuu milloin milläkin ajelemaan, japanilainen tuntui todellakin hyvin viimeistellyltä ja toimivalta paketilta.

Mutta kun se on niin perus, tavallinen ja toimiva, ei yllätä mistään suunnasta... kuka sellasta haluaa? Pitää nyt vielä odotella ja katsoa tuleeko sitä uutta ysivitosta linjalta... :)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Uutta autoa harkitsevalle Saab olisi juuri nyt erittäin varteenotettava vaihtoehto.

Ruotsissa on pitkät irtisanomisajat niin alihankintasopimuksissa kuin työsopimuksissakin ja vaikka tuotanto ei sopimusten viimeisiin päiviin asti jatku, ei se myöskään samantien lopettamispäätöksen jälkeen pysähdy. Vielä pitäisi siis olla mahdollista tilata oma Saab. Osaavalla neuvottelijalla lienee mahdollisuus tuntuviin alennuksiinkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jostain syystä penari esiintyy usein tämän tyyppisissä uutisissa:
http://www.iltalehti.fi/oulu/2009122210826750_ou.shtml

Eski
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jostakin syystä en tunne myöskään yhtäkään Saabistia joka olisi oikein nähnyt vaivaa rekisteröityäkseen jonkun toisen merkin foorumille tuputtamaan "omaa" merkkiänsä toimien oikeasti varsinaisena antimainoksena ko. merkille.

Epävarmojen proteesiautolijoiden keskuudessa kenties yleistäkin?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en ole volkkarisivuilla peitelly yhtään saabismiani.... ostanu jopa saabin osiakin sieltä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Eski kirjoitti:Jostain syystä penari esiintyy usein tämän tyyppisissä uutisissa:
http://www.iltalehti.fi/oulu/2009122210826750_ou.shtml

Eski
Mutta jos tuossa olisi ollut vaikka Nissan, auton merkkiä olisi tuskin uutisessa mainittukaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

japanilainen tuntui todellakin hyvin viimeistellyltä ja toimivalta paketilta
Itse kun kävin katsomassa, no jaa kojelaudassa olevat lämmittimen yms
säätimet ja näytöt ovat kuin 80 luvun clarionista.
Mutta muuten oli kuin vagineesta kopioitu.... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Lossi
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Ei kyllä omassa taskussa tule todellakaan koskaan olemaan minkään bemarin avaimia. Koskaan en ole pitänyt kyseisestä merkistä. On aivan olemattoman näköinen mistä tahansa suunnasta katsottuna, sekä sitten merkin maine ''teiniautona''. Mutta mikäpä siinä jos joku tykkää. Minä en tykkää. Ajan Saabilla tahi Mercedeksellä.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saabin jälkeen on elämää

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

mursu kirjoitti:Tässä uutta autoa etsiskellessä tuli tänään ajettua kahta ihan perus KOROLLAA!

Edelliset kokemukset Toyotasta rajoittuu tuonne 80-luvun DX-päristimiin, mutta jumaleissön, täytyy myöntää että Toyota tuntui melkein jopa autolta. Ainakin verrattuna näihin saksalaisiin VAG-konsernin hirvityksiin joilla työn puolesta joutuu milloin milläkin ajelemaan, japanilainen tuntui todellakin hyvin viimeistellyltä ja toimivalta paketilta.

Mutta kun se on niin perus, tavallinen ja toimiva, ei yllätä mistään suunnasta... kuka sellasta haluaa? Pitää nyt vielä odotella ja katsoa tuleeko sitä uutta ysivitosta linjalta... :)
En voisi harkita ikinä corolaa niin pelkkis auto kun vaan voi.
Vielä kun ottaa sedanin ja juntaa päähän saakelin ison karvahatun.
Niin ison että karvahattu että hattu pysyy paikallaan kun pää pyörii.

En tiedä oliko työkaverin farkku corolassa jotain vikaa, mutta kun ajoin joutui korjaamaan suuntaa suoralla ajaessakin.

Työkaverin corolla on 07vm 1,6 bensa farkku joten oletan että kunossa on.
Ja sisämelukin oli aika reilu.

Jos jotain hyvää pitää sanoa niin vikoja ei taida pahemmin olla.
Muuten ihan per......tä.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin