Nisse kirjoitti:georgahti kirjoitti:Audistiset kuljettajat tekee mitä ihmeellisimpiä päättömyyksiä liikenteessä kun ne kuvittelevat että se on joku yliauto ja he itse ovat überkuljettajia.
Nähtävästi, tänään tuli taas yksi todiste siitä. Olin tosin itsekin hieman syyllinen, mutta vasta sen jälkeen, kun Audi oli provosoinut tarpeeksi kauan.
Eli odottelin valoissa ja rinnalle tuli A4, jossa jumalattoman isot tuplaputket ja ääni pahempi kuin meidän talouden raskaassa kalustossa. Vilkuili välillä Saabia kohti, mutta minä ajattelin kerrankin malttaa mieleni ja ajaa ihan nätisti. No, valot vaihtuivat ja Audi ponkaisi liikkeelle varmaan niin paljon kuin siitä autosta irti lähti. Ajelin ihan nätisti, jopa korostetun rauhallisesti, seuraaviin valoihin. Valot vihreäksi ja taas sama juttu.
No seuraavat valot taas punaisella ja Saab siihen Audin rinnalle odottelemaan vihreitä. Ajattelin, että jos nyt kerran kokeilee, niin eihän se mitään haittaa, yksi kerta on oikeastaan näköharha, ei sitä ole tapahtunutkaan. Valot vihreäksi ja eihän nyt mikään 1.8 A4 meinaakaan ruotsalaisen laatukulkineen perässä pysyä. Sain noin auton verran etumatkaa, kunnes aloin himmaamaan sitten seuraaviin valoihin, kun eihän vihreäaalto pysynyt meidän mukanamme. Audi tunki sitten samalle kaistalle taakseni ja kun pysähdyin valoihin, A4 oli ihan Saabin perseessä kiinni. Ei varmaan senttiäkään hänen etupuskurinsa ja Saban persauksen välissä. Ajattelin, että tässähän on hauska leikki ja lähdin jälleen valoista korostetun rauhallisesti liikkeelle. Vähän matkaa perässä ajettuaan Audi painoi töötti pohjassa vasenta kaistaa ohitseni ja luonnollisesti keskisormi pystyssä.
Tulihan sieltä ennen kääntymistä vielä yhdet valot. Audi kuitenkin tunki juuri ennen valoja oikealle kaistalle eteeni, jolloin minä hyppäsin vasemmalle ihan piruuttani. Vielä kerran kiihdytys auton verran Audin edelle, vilkku oikealle, kaistanvaihto ja tyylikäs poistuminen oikealle koulun pihamaalle.
Mistä se johtuu, että kun minulla on hauskaa liikenteessä, niin vastapuoli sylkee sappea ja näyttelee sentteriä? En minä ole paha ihminen, joskus vain hieman leikkisä.