mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja muppelo »

akyttala kirjoitti:Se pistää vituttamaan, että ei ihan ilmaiseksi viitsi Saabia pois antaa, kun on nähnyt hirveästi vaivaa ja tuhlannut miljoonan. Mutta toisaalta, eihän tommosesta vanhasta hinttiveneestä kukaan mitään tahdo maksaa..
Kaduttaa, että ikinä olen sairastunut Saabismiin.. Siitä ei sittenkään tunnu pääsevän eroon.
Vittuperkelesaatanajumalautakyrpähelvetti
Niinkuin eräs saabisti kerran totesi: Saab on välillä yhtä haluttu kuin sukupuolitauti :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja saab87 »

VKe kirjoitti: Jeps, hiilari on seuraava joukkotuhoase...
mielleyhtymä :lol:

Minnuu vituttaa kotikaupungin paikallislehti edelleen, on vituttanu viimeset 1,5kk
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Digiboksit. Alkuvuodesta ostetusta boksista hajosi kovalevy 3 kertaa puolen vuoden sisällä, viimeisin takuuhuolto kesti 1,5kk. Eniten kuitenkin v**tuttaa laitteen myyneen kauppiaan asenne, korvaava tuote irtosi vasta kohtalaisen väännön ja lievän kuluttajariitalautakunnalla uhkailun jälkeen. Ja nyt uudessa boksissa EPG takkuaa ohjelmistopäivityksen jälkeenkin. Ei jaksa ymmärtää miksei edes näitä perustoimintoja ole vieläkään saatu pelittämään kunnolla.

No, kohtahan pääsee ostamaan sen uuden HD-boksin jonka kanssa saa sitten tapella...
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Ainakin nämä kaksi asiaa. Ensimmäinen on tarvikevanteet ja niiden soviterenkaat. Kahdesta vanteesta puuttui kyseiset kapistukset ja viidennestä paikasta löysin lopulta sopivat kun olin puoli tuntia mittaillut kymmeniä pölyisiä renkaita paskaisessa varastossa. Alkuperäiset vanteet on saatava!
Toinen on 9-3 Sportcombin takakontissa oleva alumiininen lentokoneen näköinen pohjan avauskahva. Tai itse kahvassa ei mitään, mutta siitä puuttuu toinen sellainen puolitoista senttiä x puolitoista kokoinen metallinen kielike ja näin ollen kahva repsottaa toisesta reunasta aukaistaessa pohjaa. Ja mikä parasta niin tuota kyseistä osaa ei saa irrallaan vaan on ostettava koko kahva. Maksaa 30€ mutta en vielä tilannut, koetan löytää varapyörätilasta entisen tai sitten koetan rakentaa kyseisen kielen itse ja mikäli ei onnistu niin tilaan koko roskan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

hz81 kirjoitti:Ainakin nämä kaksi asiaa. Ensimmäinen on tarvikevanteet ja niiden soviterenkaat. Kahdesta vanteesta puuttui kyseiset kapistukset ja viidennestä paikasta löysin lopulta sopivat kun olin puoli tuntia mittaillut kymmeniä pölyisiä renkaita paskaisessa varastossa. Alkuperäiset vanteet on saatava!
Joo, on todella persettä hommaa...Yhdessä vanteessa oli soviterengas tallella, itse en kerennyt tosin kuin vasta kolmesta liikkeestä kyselemään kunnes "tärppäsi"...Tosin kolmaskin liike joutui tilaamaan ja vaihtoehto oli ainoastaan soviterengas & kiinnityspulttisarja neljälle renkaalle. Ei enään tuossa vaiheessa jaksanut lähteä seuraavaan paikkaan kyselemään, joten tilattiin setti 25€:n hintaan ja hain sen seuraavana päivänä. Suht suolanen hinta käytännössä kolmelle millin paksuselle muoviholkille (vanteen keskireikä oli 67.1, napa 65.1), mutta 20pulttia ja neljä soviterengasta, niin sinänsä ihan sopuhinta... Orkkisvanteet rules :roll:
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Vituttaa kaiken maailman nurina kaikesta turhasta. Kuten tämäkin vitutus. Miksi pitää vittuuntua muiden vittuuntuneisuudesta, jolle ei tunnu olevan perusteita. v**tu. Ja kyllä, olen pahainen kakara, joka ei osaa puhua sivistyneesti. :lol:
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Risto »

Musti kirjoitti:Muutama viikko sitten mulla oli ehjä yksivärinen auto. Ei ole enää kuin ehjä. M****-auton mukaan "niin lähelle yksivärinen, kuin heillä mahdollista".
Nyt vaadit rahat takaisin ja viet ammattilaiselle maalattavaksi. :wink:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Azanovix kirjoitti:Ja kyllä, olen pahainen kakara, joka ei osaa puhua sivistyneesti. :lol:
Minua taas vituttaa ihmiset, jotka puhuvat liian sivistyneesti...

On se vaan niin saatanan teennäistä jos poikaporukalla pidetään palaveria ja ei yhtään kiroilla... kyllä asianmukainen ja sivistynyt kiroilu kuuluu rehellisen suomenkieleen vaikka kuinka puhuttaisiinkin vakavia ja tärkeitä asioita tai isoista rahoista.

...ja kun palaverivitutuksiin päästiin niin palaveri ilman pullaa on teeskentelyä... mikä v*tun palaveri sellainen on missä on jotain hedelmiä tarjolla... ennemmin vaikka sitten lenkkimakkaraa jos pulla on mukamas paha.

Perkele
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Jussi kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Ja kyllä, olen pahainen kakara, joka ei osaa puhua sivistyneesti. :lol:
Minua taas vituttaa ihmiset, jotka puhuvat liian sivistyneesti...

On se vaan niin saatanan teennäistä jos poikaporukalla pidetään palaveria ja ei yhtään kiroilla... kyllä asianmukainen ja sivistynyt kiroilu kuuluu rehellisen suomenkieleen vaikka kuinka puhuttaisiinkin vakavia ja tärkeitä asioita tai isoista rahoista.

...ja kun palaverivitutuksiin päästiin niin palaveri ilman pullaa on teeskentelyä... mikä v*tun palaveri sellainen on missä on jotain hedelmiä tarjolla... ennemmin vaikka sitten lenkkimakkaraa jos pulla on mukamas paha.

Perkele

Kun noihin palveri asioihin mentiin.
Niissä vituttaa myös tyypit jotka jauhaa paskaa yksinketaisista asioista.
Asian jonka vois kertoa muutamalla sanalla menee niiltä sen selvittämiseen vaikka 5min :?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

zammuel kirjoitti: No, kohtahan pääsee ostamaan sen uuden HD-boksin jonka kanssa saa sitten tapella...
Älä sitte missään nimessä osta Canal Digital:n hd-boksia. Siitä se vasta riemu repeää.

Jos joku tietää canalin kortin kanssa toimivan satelliitti hd-boksin nii tieto otetaan innolla vastaan.
Ahdonvoimaa
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
Musti kirjoitti:Muutama viikko sitten mulla oli ehjä yksivärinen auto. Ei ole enää kuin ehjä. M****-auton mukaan "niin lähelle yksivärinen, kuin heillä mahdollista".
Otan osaa. Paikkamaalaus on pahinta mitä autolle voi joutua teettämään.
Ja varsinkin hopeanvärisen auton kohdalla tuntuu olevan täysin mahdotonta löytää oikeaa värisävyä, itse koetin saada kolmesta eri automaaliliikkeestä varmaan yhteensä 5-6 kertaa mallikappaleen ja värikoodin kanssa oikeanväristä maalia, ja joka kerta meni täysin pieleen.

Lisäksi vaimon vääränmerkkisessä (ja hopeinen myös) on jälkeenpäin maalattu etulokasuoja, jonka olisin halunnut samaan sävyyn kuin muukin kori, maalausfirmassa sanoivat suoraan että eivät lähde kokeilemaankaan sitä hommaa, koska menisi ikä ja terveys haettaessa just oikeata hopeavärin sävyä.

Toinen äärimmäisen vaikea väri, siis hopean lisäksi, tuntuu olevan Saabin veronanvihreä (jota ei saane uusiin saabeihin kuin erikoistilauksella), sitäkään ei osata sekoittaa oikein yhdessäkään pk-seudun automaalikaupassa.

Harmi homma Mustin kannalta, toivottavasti suostuisivat laittamaan auton yksiväriseksi, kun kyseessä on kuitenkin lähes uusi auto, johon ei voine kait hyväksyä mitään b-tason korjauksia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Itse yllätyin todella kun maalasin ovien alaosat uudestaan ja värieroa ei tullut oikeastaan yhtään. Monet ovat kehuneet satkun maalipintaa eikä kukaan ole huomannut että ne alaosat olen ite maalannut uusiksi loistavilla taidoillani. :lol: Värinä metallinhohto viininpunainen.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jur1 kirjoitti:Itse yllätyin todella kun maalasin ovien alaosat uudestaan ja värieroa ei tullut oikeastaan yhtään. Monet ovat kehuneet satkun maalipintaa eikä kukaan ole huomannut että ne alaosat olen ite maalannut uusiksi loistavilla taidoillani. :lol: Värinä metallinhohto viininpunainen.
Lista kuitenkin rajaa aika hyvin, ja ovien alaosissa ei näykään sävyero niin hyvin kuin esim konepellin + etuloksujen ja etuloksujen + etuovien välillä.
Esim Saab 247 on erittäin vaikea väri maalata, jos on vaan suinkin mahdollista, niin kannattaa suosiolla koettaa hankkia oikeanväriset irtopellit tilalle mieluummin kuin lähteä maalaamaan (toki voihan sävy siltikin heittää mm. tehtaan vuoksi, tai haalistumista johtuen tms).

Saab 172 tuntuisi sensijaan olevan hiukan helpompi sävy, kun on sellainen perushopea, eli ei ole taitettu vahvasti mihinkään vaan on perus vannehopean sävyinen (ja nyt kyseessä 99, niin ei haittaa mitään kuinka värikarttamainen tuleekin :D). Mutta jostain syystä jo kahdesta maalikaupasta ostamani maalit on kumpikin osuneet ainakin sinne päin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja mursu »

Pate Mustajärvi.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja AC »

kalle37 kirjoitti:Kun noihin palveri asioihin mentiin.
Niissä vituttaa myös tyypit jotka jauhaa paskaa yksinketaisista asioista.
Asian jonka vois kertoa muutamalla sanalla menee niiltä sen selvittämiseen vaikka 5min :?
Tuohan on ihan normaali piirre ostajissa. 5 min asian takia jaaritellaan tunti ja myyjä hikoilee ja väistelee. Viimeksi kuluneella viikolla tuli istuttua palaverissa, puolivälissä olisi voinut jo kävellä pois.

Onneksi oli kokouspullaa :)
BMW 320dA Coupe LCI
Lukittu