Kytkimen ilmaus!
Kytkimen ilmaus!
Terve! Kytkin oikkuilee 86-vuosimallin 9000:sessa, että yksinkertaisesti kytkin on veltto, eikä vaihteita saa päälle ilman rahinaa. Käynnistäessä vaihde päällä auto nytkähtää sammuen tietysti, koska ei kytkin ei nyt pelaa.
Voiko kytkintä ilmata kotikonstein? Mikä olisi helpoin tapa? Nyt ei välineitä oikein ole saatavilla, kuin oman autotallin ja kodin antimet.
Ja löytyisi purkillinen uutta nestettä myös säiliöön tuossa autotallissa.
Hyvää uutta vuotta saabistit!
Voiko kytkintä ilmata kotikonstein? Mikä olisi helpoin tapa? Nyt ei välineitä oikein ole saatavilla, kuin oman autotallin ja kodin antimet.
Ja löytyisi purkillinen uutta nestettä myös säiliöön tuossa autotallissa.
Hyvää uutta vuotta saabistit!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Kytkimen ilmaus!
Kyllä voi!
Ehdottomasti yksinkertaisin tapa on ruiskuttaa injektioruiskulla työsylinterin ilmausnipasta jarrunestettä sisään. Jollei ruiskullinen riitä, niin nippa kiinni ja proceduuri uudestaan. Poljinta ei tarvitse/saa painella toimenpiteen aikana.
Injektioruisku tuottanee haulla lisävalaistusta em. asiaan, eikä muihin hommiin , nimenomaan tällä palstalla.
Ehdottomasti yksinkertaisin tapa on ruiskuttaa injektioruiskulla työsylinterin ilmausnipasta jarrunestettä sisään. Jollei ruiskullinen riitä, niin nippa kiinni ja proceduuri uudestaan. Poljinta ei tarvitse/saa painella toimenpiteen aikana.
Injektioruisku tuottanee haulla lisävalaistusta em. asiaan, eikä muihin hommiin , nimenomaan tällä palstalla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Kytkimen ilmaus!
tai sitten työ/pää-sylinteri on tullut tiensä päähän ja saa ilmaa sitä kautta.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Kytkimen ilmaus!
Tyypillisesti pääsylinteri alkaa ensin vuotamaan. Eli jos ilmauksen jälkeen ongelma uusiutuu, niin aloittaisin pääsylinterin kumien vaihdolla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kytkimen ilmaus!
Kiitos vastauksista!
Pitää kokeilla tuota ilmausta tuolla ruiskusysteemillä ja raportoida sittemmin. Jospa nyt löytyneekin vuoto niin sittenpä ahertelemaan sen parissa. Lumien sulettua vasta pääsenkin kunnolla vauhtiin projektin parissa.
Olen itse vain lisännyt öljyt ja jäähdytinnesteet oston jälkeen, sillä molemmat olivat todella vähäisissä lukemissa. Mitenköhän jarru ja kytkinnesteiden laita...
Pitää kokeilla tuota ilmausta tuolla ruiskusysteemillä ja raportoida sittemmin. Jospa nyt löytyneekin vuoto niin sittenpä ahertelemaan sen parissa. Lumien sulettua vasta pääsenkin kunnolla vauhtiin projektin parissa.
Olen itse vain lisännyt öljyt ja jäähdytinnesteet oston jälkeen, sillä molemmat olivat todella vähäisissä lukemissa. Mitenköhän jarru ja kytkinnesteiden laita...
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Kytkimen ilmaus!
Itse kun yritin tolla ruiskusystemillä ilmailla, niin tuntui ettei siitä ilmausnipasta liiku neste mihinkään suuntaan.
Sitten kun avas sitä ilmausputkea lisää, niin rupes neste tirisemään sen putken kierteistä kytkinkoppaan. Säiliölle asti en saanu menemään yhtään nestettä.
Mitä kohtaa en osaa? Aukeaako se ilmausnippa jotenkin siitä "päästä" vai kiertyykö oikeesti koko putki?
Hain biltemasta tommosen isomman ruiskun, eikä onnistu silläkään.http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=251
Sitten kun avas sitä ilmausputkea lisää, niin rupes neste tirisemään sen putken kierteistä kytkinkoppaan. Säiliölle asti en saanu menemään yhtään nestettä.
Mitä kohtaa en osaa? Aukeaako se ilmausnippa jotenkin siitä "päästä" vai kiertyykö oikeesti koko putki?
Hain biltemasta tommosen isomman ruiskun, eikä onnistu silläkään.http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=251
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Kytkimen ilmaus!
Koko putki kiertyy. Kyllä se pitäisi onnistua em. tavalla, kun nippa on tarpeeksi muttei liikaa auki.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kytkimen ilmaus!
Uskaltaako tilata samanlaisen ruiskun omaan ilmaukseen?OG900 kirjoitti:Hain biltemasta tommosen isomman ruiskun, eikä onnistu silläkään.http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=251
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Kytkimen ilmaus!
apteekeista saa ostettua 100ml "kinkun suolaruiskuja"sopii hyvin ilmaukseen.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kytkimen ilmaus!
...ja säiliön korkki auki .pevi kirjoitti:Koko putki kiertyy. Kyllä se pitäisi onnistua em. tavalla, kun nippa on tarpeeksi muttei liikaa auki.
Tuo paineruisku on paras ratkaisu , jos ei toimi on masentaja tehnyt jonkin virheen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kytkimen ilmaus!
Hain myös apteekista 150 ml ruiskun. Sillä sai painaa ihan "tuelta" että neste liikkui. Kävin välillä pumppailemassa poljinta, joka mielstäni auttoi ilmaukseen.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Kytkimen ilmaus!
Pojat pojat...
En vielä apteekkiin asti ole päässyt Mutta tuli mieleen vain, että toimiiko taktiikka ilmausruuvi auki ja poljinta painelemaan? Vai mitenpäin nyt menikään tuo, mutta periaate sama
En vielä apteekkiin asti ole päässyt Mutta tuli mieleen vain, että toimiiko taktiikka ilmausruuvi auki ja poljinta painelemaan? Vai mitenpäin nyt menikään tuo, mutta periaate sama
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Kytkimen ilmaus!
Vilho123 kirjoitti:Pojat pojat...
En vielä apteekkiin asti ole päässyt Mutta tuli mieleen vain, että toimiiko taktiikka ilmausruuvi auki ja poljinta painelemaan? Vai mitenpäin nyt menikään tuo, mutta periaate sama
Ei onnistu samalla tapaa, kuin jarrujen ilmaus. Ruiskua peliin, yllätyt kuinka helposti homma onnistuu
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kytkimen ilmaus!
Minimanista löysin tällaisen Jarrujen ja kytkimen ilmauslaitteen. TEE-SE-ITSE lukee tuossa ja valmistaja on ilmeisesti Kina Accessories. Onkohan kelpo? Tuossa näkyy olevan tuota läpinäkyvää putkea ja venttiilejä(?) ja jotain mustia härpäkkeitä. No pitää kokeilla kun ilmat lämpenee.
Sainpas ladata tonnarin akun yön aikana Ei ollut virtaa starttiin. Nyt lähti kuin uusi. On se hemsk!
Sainpas ladata tonnarin akun yön aikana Ei ollut virtaa starttiin. Nyt lähti kuin uusi. On se hemsk!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Kytkimen ilmaus!
Vilho123 kirjoitti:Minimanista löysin tällaisen Jarrujen ja kytkimen ilmauslaitteen. TEE-SE-ITSE lukee tuossa ja valmistaja on ilmeisesti Kina Accessories. Onkohan kelpo? Tuossa näkyy olevan tuota läpinäkyvää putkea ja venttiilejä(?) ja jotain mustia härpäkkeitä. No pitää kokeilla kun ilmat lämpenee.
Sainpas ladata tonnarin akun yön aikana Ei ollut virtaa starttiin. Nyt lähti kuin uusi. On se hemsk!
Eiköhän tuo härpäke ole tehty ns. "polkemista" varten, ts. se on vain ilmausnippaan liitettävä letkupätkä takaiskuventtiilillä. Toimii jarrujen ilmauksessa, muttei tonnarin kytkimen tapauksessa, jota ei siis polkemalla saa kunnolla ilmautumaan.
Kun työsylinterin ilmausnipasta työntää uutta nestettä sisään, tuli ainakin omassa romussa nestesäiliöön todella mustaa nestettä, joka kertoo juuri siitä, ettei kytkimen nestepiirissä aineet normaalitilassa juurikaan liiku vaikka miten sitä poljinta pumppaisi.