![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Minulla ei ole tonnaria ollut mutta olen ollut ihan tyytyväinen tähän nykyiseen 9-5:een.
Vahvistakoon poikkeus säännön sitten. Omassani avattiin yläpää jaopäärempan yhteydessä, alle 100tkm, samassa rempassa vaihdettiin vuotava bensapumppu. ABS keskusyksikkö hajosi n. 110tkm, koiranluut sun muut lisukkeet auton alta vaihdettu jo 70-90tkm mennessä. Iskarit kahteen kertaan 135tkm mennessä jolloin puslat on jo vaihtokunnossa takana. Viiksestä sen verran että tihkupyyhkimen ajastinrulla lopetti toimimasta n. 100tkm kohdalla. Näiden lisäksi kaikki ne muutkin vakioviat joita täällä on ollut useimmilla sid, oranssi rele, asentoanturi. Positiivisena puolena sanottakoon että vaimo on oppinut ohjaamaan hinattavaa autoa kun kahdesti on jo vedetty tämä 9-5 länsiautoon 9000:lla. Sivupeilien säädöt ei toimi kuin satunnaisesti katkonaisesti. Voisin ottaa valokuvan siitä n.4cm paksuisesta kuittinipusta mikä on 9-5:n korjaamokäynneistä muistona jos asia ei vituttaisi niin paljon jo muutenkin.9-5T kirjoitti:Femmassa on todella kestävä moottori, istuin, ABS, PA-pumppu, viikset, ratin etäisyysäätö, lämpömittari, etupään ripustukset yms.
Eli 9000:nen loppupään malli ja 9-5:nen alkupään malli. 9-5 alustaan ei ole tehty muutoksia ja puslia hajoaa n. 100 000 välein. Uretaani puslat kestävät paremmin. Täällä palstalla kirjoittaa useampi M2000 9-5 Aeron omistaja jolla ollut paljon ongelmia autonsa kanssa. Haulla lisää aiheesta. Itselläni oli 2002 Aero ja siinä oli myöskin riittävästi korjattavaa. Nykyiseen olen teettänyt perus huollot, mittarissa reilut 60 000KM ja olen ollut erittäin tyytyväinen. (alustana Hirsch:n madalusjouset ja Konin iskarit + uretaanit, sillä perus puslat +jäykkä alkusta + iso pyörät eivät kestä)Saappi Kuski kirjoitti:00 aero wagon on ollut minulla vuodesta -04, ostaessa mittarissa oli 70tkm -95 9000 on ollut vuodesta -99 ostaessa mittarissa oli 70tkm.
Nyt 9-5:ssa on 136tkm ja tonnarissa n.150tkm.
Näinhän se on ja on se niinkin että autoissa on yksilöitä. Ja suunnilleen kaikilla muillakin merkeillä laatukehitys on ollut samanlaista. Karmeampiakin juttuja kuulee mersuista ja volvoistakin. Näitä vaan on hyvä verrata kun ne on olleet minulla saman verran vanhoista/ajetuista lähtien samanlaisessa käytössä. Ei tämä varmaan mikään yllätys eikä erikoistapaus ole sinänsä, kuvastaa vaan sitä samaa mikä on nähtävissä 1990-2000 luvun laitteista oli sitten kysessä jääkaapit pölynimurit tai mitkä vaan niin elinikä laitteilla on puoliintunut ja remontteja tehdään jo takuuaikana. Hyvin tuon kanssa nyt tuossa pärjää kun on metri lunta päällä ja ajaa sillä kerran 2 viikossa kun tarvii kuljettaa suksia rinteisiineklunto1 kirjoitti: Eli 9000:nen loppupään malli ja 9-5:nen alkupään malli. 9-5 alustaan ei ole tehty muutoksia ja puslia hajoaa n. 100 000 välein. Uretaani puslat kestävät paremmin. Täällä palstalla kirjoittaa useampi M2000 9-5 Aeron omistaja jolla ollut paljon ongelmia autonsa kanssa. Haulla lisää aiheesta. Itselläni oli 2002 Aero ja siinä oli myöskin riittävästi korjattavaa. Nykyiseen olen teettänyt perus huollot, mittarissa reilut 60 000KM ja olen ollut erittäin tyytyväinen. (alustana Hirsch:n madalusjouset ja Konin iskarit + uretaanit, sillä perus puslat +jäykkä alkusta + iso pyörät eivät kestä)
Tonnarissa ei koskaan tarvinnut, femmassa piti taas tänään9-5T kirjoitti:9-5:ssa ei tarvitse pakkasella ajonaikana raapia etu sivuikkunoita jäästä sisäpuolelta kuten tonnarissa.
Auto talliin yöksi, kaikki matot pois, lohko paikalleen ja sisätilan puhallin täysille. Jos löytyy kaksi puhallinta niin toinen takatilaan. Pari ikkunaa vähän raolleen ja kotiin. Aamulla kuumaan/kuivaan autoon matot paikalleen, eikä jäädy ikkunat sisältä vähään aikaan.Ässä kirjoitti:Tonnarissa ei koskaan tarvinnut, femmassa piti taas tänään9-5T kirjoitti:9-5:ssa ei tarvitse pakkasella ajonaikana raapia etu sivuikkunoita jäästä sisäpuolelta kuten tonnarissa.
Kodinkoneissa on onneksi mahdollisuus ostaa kunnollista laatua, nimittäin valitsemalla Miele.Saappi Kuski kirjoitti:Ei tämä varmaan mikään yllätys eikä erikoistapaus ole sinänsä, kuvastaa vaan sitä samaa mikä on nähtävissä 1990-2000 luvun laitteista oli sitten kysessä jääkaapit pölynimurit tai mitkä vaan niin elinikä laitteilla on puoliintunut ja remontteja tehdään jo takuuaikana. Hyvin tuon kanssa nyt tuossa pärjää kun on metri lunta päällä ja ajaa sillä kerran 2 viikossa kun tarvii kuljettaa suksia rinteisiin