Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
No on kyllä viimeisen päälle komia
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Saab 99 S special Airflow
Tyhmä kyssäri, mutta eikös se economy mittari ole ihan vaan alipainemittari? Eikös se siinä tapauksessa pysty myös näyttään ahtopaineet, ainakin jos asteikko riittää? Neula vissiin taitaa vain ahdoilla mennä ihan toiseen suuntaan kuin oikeassa.900turbo3d kirjoitti:Jees, nyt pitäs olla ruostepeikkoa jahdattu ainakin sen verran, että leimasetä auton hyväksyy.
Ovet vielä vaihtoon ja sitten helmasarja paikalleen ja leimaan. Sitten katselee mitä sitä autolle tekeen.
Mietin tuossa, että kun löytyy yksi economy mittari joka on samoilla kuorilla kuin tuo turbon mittari, eli tulee törröttämään kojelautaa, että vaihtaisin sinne sisuksiin esim equussin mittarin, siinä oli muistaakseni skaala -1=>1,5 bar, niin se olisi kohtalaisen järkevä. tarkkuudellahan ei ole väliä. Sitten netistä tulostaa tuollaisen pohjan mikä orggisturbomittarissa on ja asettelee sen sopivaan kohtaan. Vois tulla ihan toimiva ratkaisu..funtsin...
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
Enpä tiedä tuosta, näyttäisikö ahtoja, mutta asteikko ei ainakaan pelaatsaarela kirjoitti:Tyhmä kyssäri, mutta eikös se economy mittari ole ihan vaan alipainemittari? Eikös se siinä tapauksessa pysty myös näyttään ahtopaineet, ainakin jos asteikko riittää? Neula vissiin taitaa vain ahdoilla mennä ihan toiseen suuntaan kuin oikeassa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Saab 99 S special Airflow
Moottorin ollessa sammuksissa economy-mittarin neula nojaa stopparitappiin.tsaarela kirjoitti:Tyhmä kyssäri, mutta eikös se economy mittari ole ihan vaan alipainemittari?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
jep jep, ja tuo economy mittarin "neula" on aivan liian löysä, eli hakkaisi tappiin jo varmaan n 0,5 bar ahdoilla. Tuli testailtua avatulla economymittarilla ja turbon aidolla mittarilla.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
Kiitos. Kyllähän 99:n pitää olla sedani ja kattoluukulla. Vielä kun saan tähän laitettua tuon EMS:sän nopsamman hammastangon ja muuta kivaa, taitaa tästä tulla sen verran kiva peli, että ei raaski luopua
Vielä on mietinnän alla, laittaisinko EMS detaljit vai turbo.
Huomena laittelen kuvia ranetetusta 99 turbo mittarista vs orggis..
Vielä on mietinnän alla, laittaisinko EMS detaljit vai turbo.
Huomena laittelen kuvia ranetetusta 99 turbo mittarista vs orggis..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
Mun mielestä ainakin turbot, sopii ehkä tohon väriin paremmin.
On kyllä siisti vehje!
On kyllä siisti vehje!
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
Joo, vähän myöhässä, mutta tulipa raneiltua toi mittari.
Saa luvan kelvata ja on orggistyylinen
Raneiltu mittari kohtaa tapin n 1,8 bar ja alipainepuolella -1 bar on himpun vajaa valkoisen asteikon loppua. Tämähän on virimiehen mittari, menee punaiselle kun on yli 1 bar Siis tuon tarvikemittarin asteikosta katsottuna. -1-1,5 bar asteikollinen mittari olisi ollut parempi, mutta ei tähänhätään sattunut käsiin. Mutta eihän tämän mittarin olekkaan tarkotus näyttä jämptisti, kunhan ali/yli ja vähän suuntaa antavaa paineiden suuruudesta.
Saa luvan kelvata ja on orggistyylinen
Raneiltu mittari kohtaa tapin n 1,8 bar ja alipainepuolella -1 bar on himpun vajaa valkoisen asteikon loppua. Tämähän on virimiehen mittari, menee punaiselle kun on yli 1 bar Siis tuon tarvikemittarin asteikosta katsottuna. -1-1,5 bar asteikollinen mittari olisi ollut parempi, mutta ei tähänhätään sattunut käsiin. Mutta eihän tämän mittarin olekkaan tarkotus näyttä jämptisti, kunhan ali/yli ja vähän suuntaa antavaa paineiden suuruudesta.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
Perjantaina pitäs sitten vihdoin ja viimein saada se leima tähänkin vehkeeseen... Kerran nääs käyty jo konttuurilla, ja huomenissa korjaillaan viimeisetkin viat jotka katsastussetä löysi.
Eräs inssikin tuli kovin ihmettelemään, että onko tämä ihan oikeasti 16 venttiilinen 99 turbo. Tuumin vaan, että ei vielä...siis laillisesti... Kahtesi pysäytti virkavaltakin, mutta toki ajolupa oli kunnossa..
Viikonloppuna pitänee hitusen paikkailla maalipintaa ja sen semmosta. Hyvä tästä vielä tupsahtaa. Ja on vielä yksi ilonen uutinen auton suhteen, kerron ehkä sitten perjantaina.
Mutta todella suuri KIITOS JA KUMARRUS Veljekset Laakkonen Kouvola loistavasta palvelusta auton leimauksen tiimoilta.
**Just love the sound of this turbo sh*t**
Eräs inssikin tuli kovin ihmettelemään, että onko tämä ihan oikeasti 16 venttiilinen 99 turbo. Tuumin vaan, että ei vielä...siis laillisesti... Kahtesi pysäytti virkavaltakin, mutta toki ajolupa oli kunnossa..
Viikonloppuna pitänee hitusen paikkailla maalipintaa ja sen semmosta. Hyvä tästä vielä tupsahtaa. Ja on vielä yksi ilonen uutinen auton suhteen, kerron ehkä sitten perjantaina.
Mutta todella suuri KIITOS JA KUMARRUS Veljekset Laakkonen Kouvola loistavasta palvelusta auton leimauksen tiimoilta.
**Just love the sound of this turbo sh*t**
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow *melkeen valmis*
Nyt alkaa olla jo projektista ns. niskaote..joskin on vielä tekemistä, nyt vaan kaikki puolet helpompaa kun autoa voi helposti siirrellä
Ps. Otteessa lukee 118kw
Ps. Otteessa lukee 118kw
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 Special Airflow *laputettu*
Kiitos, kyllähän tämäkin kesti.
Sikälis hyvä tuo muutoskatsastus, että ei periaatteessa tullut mitään erikoisehtoja, kun tyypitetty tuolle koneelle. Esim ahtopaineet, ic:n koko, ahdin yms...
Sikälis hyvä tuo muutoskatsastus, että ei periaatteessa tullut mitään erikoisehtoja, kun tyypitetty tuolle koneelle. Esim ahtopaineet, ic:n koko, ahdin yms...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 Special Airflow *laputettu*
Tuli ruuvailtua ahdot nyt kiloon, että kehtaa ajella. Pitäisi vielä tehdä autolle sellainen "käyttöönottohuolto", jossa laittais kaikki pikkujutut kondikseen.
Keulacooleri ois hyvä myös asennella tässä taven aikana.
Suurin piirtein samala lailla tää nyt kulkee kun mun ex ässä, siis sen mitä tuolla nyt uskalsi kokeilla. Vähän sais ripeämpikin olla.
Keulacooleri ois hyvä myös asennella tässä taven aikana.
Suurin piirtein samala lailla tää nyt kulkee kun mun ex ässä, siis sen mitä tuolla nyt uskalsi kokeilla. Vähän sais ripeämpikin olla.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 Special Airflow *laputettu*
Liika leikki, se on pahasta, jos ei ole tarkkana. Eli meni pahvi. Noh, nyt sitten on syytä laakeroida...ja jtn muutakin, 550*180*65 cooleri ainakin tulee samalla. Tarkoitus ois saada rempattuna nippuun ja penkkiin parin viikon sisällä...
Heh. BTW viides ote mulla, eli ei oo mikään kiertopalkinto tää...
Heh. BTW viides ote mulla, eli ei oo mikään kiertopalkinto tää...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 Special Airflow *laputettu*
Tulipa samaan syssyyn kansipahvin laiton ohessa laakeroitua kone. Samalla sai tiivistettyä mottia.
Vähän jäi vielä rojekti kesken, mutta eiköhän se jo perjantaina taas liiku omin voimin.
Vähän jäi vielä rojekti kesken, mutta eiköhän se jo perjantaina taas liiku omin voimin.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 Special Airflow *laputettu*
Taas on tovi pörrätty, nyt latausongelmia, ja alkoi myös pätkimään ahdoilla. Ja onnistuin rikkomaan syylärin, kun konepellin vaijeri katksei, ja ropasin sitä nokkapeltiä auki maskin ja pellin välistä...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S