Eli Saab 900i rupeaa täristämään, kun n.80:ssä kiihdyttää. Tärinää ilmenee sekä 4:s, että 5:s vaihteilla ainakin. Renkaat pitäisi olla tasapainossa ja vaihteistossakin on öljyä ylämerkissä. Tärinät loppuvat kun nopeus on 100.
18.9- lisäys
Eli siis nimenomaan kiihdyttäessä täristää...todennäköisesti siis niissä vetonivelissa on väljyyttä. Kyllä täältä tietoa irtoaa, kiitos!
Tärinöitä 80 - 90 km/h
Tärinöitä 80 - 90 km/h
Viimeksi muokannut mara81, La Syys 18, 2004 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, allekirjoitan. Mun sininen kasinelkku tekee just tota, just noissa 80-90 nopeuksissa, just kiihdytyksissä. ja ne on ne sisemmät vetarit.Mimmi kirjoitti:Vetoakselien sisänivelet (väljyys) tekevät tärinää kiihdytyksessä, mutteivat tasakaasulla tai moottorijarrutuksella.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mä voisin yhtyä tuohon Mimmin mielipiteeseen....
Satkussa oli ostettaessa jotkut ihmeen ambassadorit...
Ihmettelin myös aikani tärinää noin 100:sen nopeudessa, vaihtelin renkaitten paikkaa jne, kunnes testasin talvipyörää siihen kulmaan mistä ajatelin tärinän olevan peräisin... Tadaa tärinä poissa, diagnoosina kudosvikainen rengas... Ja huom. rengasliikkeen härveli ei tietenkään huomannut mitään, kun pyysin tarkasteleman pyörää ennen ja jälkeen kumien vaihdon, kun vaihdatin ambassadorit
pois...
99:ssäni on ollut myös tuota tärinää johtuen juuri tuosta sisävetarien väljyydestä..... Täristi aika pirusti vedätettäessä, huntukaasulla taas ei juuri mitään moitittavaa....
Satkussa oli ostettaessa jotkut ihmeen ambassadorit...



Ihmettelin myös aikani tärinää noin 100:sen nopeudessa, vaihtelin renkaitten paikkaa jne, kunnes testasin talvipyörää siihen kulmaan mistä ajatelin tärinän olevan peräisin... Tadaa tärinä poissa, diagnoosina kudosvikainen rengas... Ja huom. rengasliikkeen härveli ei tietenkään huomannut mitään, kun pyysin tarkasteleman pyörää ennen ja jälkeen kumien vaihdon, kun vaihdatin ambassadorit


99:ssäni on ollut myös tuota tärinää johtuen juuri tuosta sisävetarien väljyydestä..... Täristi aika pirusti vedätettäessä, huntukaasulla taas ei juuri mitään moitittavaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Ei ehkä vielä...
Talvella varsinkin tarvikekapselit keräs lunta, joka suli ja jäätyi ja aiheutti hauskaa täristelyä ihme nopeuksissa
Saabi on kyllä aika ronkeli stiflojen suhteen, pinnatut aiheuttaa päänvaivaa...

Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Joo, kyllä se on renkaista aika paljon kiinni. Viime kesänä oli Satkus alla jotkun Kormoran merkkiset 185/65 sarjan renkaat peltivanteilla.
No, tänä kesänä oli alla 195/60 Hakkapeliitan kitkat ja TSW:n alut.
Nuo Kormoranit oli niinkuin jotkut katujyrät ja piti niin kovaa ääntä ja tärinää ettei meinannu ruiskun "vihellystä" kuulla

No, tänä kesänä oli alla 195/60 Hakkapeliitan kitkat ja TSW:n alut.

Nuo Kormoranit oli niinkuin jotkut katujyrät ja piti niin kovaa ääntä ja tärinää ettei meinannu ruiskun "vihellystä" kuulla

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*