No niin, semmoinen tuli sit hommattua ja näin kertoo saabcentral: "The head from the early 2.3litre flows about 20% better than the 2.0litre head. The newer T5 2.3litre head flows up to 30% better than the older 2.3litre head."
Yksinkertaistin tän itselleni niin että 900/9000 2.0 kansi virtaa 100 yksikköä, vanha 9000 2.3 kansi virtaa 120 yksikköä, ja uudempi 9000 2.3 T5 kansi virtaisi silloin 156 yksikköä. Joten T5 kannessa (mun tapauksessa 2.3t 9000 -95) olisi teoriassa n. 56% parempi virtaus verrattuna og900 2.0 kanteen. Kuulemma vaatii hieman töitä että sen saa kohdilleen, joten olisiko täällä ketään joka tietäisi miten vaativasta projektista on kyse?
Jos menee yli mun osaamisen niin vaihdan ton T5 kannen vanhempaan 2.3t kanteen joka meneekin sit heittämällä paikalleen. Mut tosissaan, pitää se ainakin ensin katsoa ensin miten paha nakki toi T5 kannen ujuttaminen ogsatkuun on, joten; kommentteja/tietoa/vinkkejä?
-John
T5 kansi ogSatkuun
Joo, siis turbon kansista on koko ajan puhe. Mutta käsittääkseni turbon ja vaparin kannet eivät Saabeissa paljon toisistaan eroa. Nokka-akseleissa jotain pientä muutosta mutta ei mitään hirveän isoa eroa vaparin ja turbon kansilla... kai?
EDIT: Tämän verran löytyi tietoa T5 kannen muokkaamisesta b202 lohkoon: http://students.washington.edu/hea/small/head_swap.htm
-John
EDIT: Tämän verran löytyi tietoa T5 kannen muokkaamisesta b202 lohkoon: http://students.washington.edu/hea/small/head_swap.htm
-John
Lippaa läheltä T7 kansi satkuun,
http://www.saabscene.co.uk/cgi-bin/ulti ... 000746;p=0
Kuvia ei näemmä enää ole, mutta kannattaa tiedustelle asiaa keskuteluun osallistuneilta.
http://www.saabscene.co.uk/cgi-bin/ulti ... 000746;p=0
Kuvia ei näemmä enää ole, mutta kannattaa tiedustelle asiaa keskuteluun osallistuneilta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member