dimebak kirjoitti:V.J.S kirjoitti:Hiukan kyllä epäilen, että noihin olisi tehty millään tavalla vaihtoystävälliseksi toi pumpun uusiminen. Eli ihmettelen syvästi jos on viiden minuutin homma, eikä vaadi jotain kolvailuja, Bosch-testerillä pumpun aktivointia, salasanakoodin syöttöä etupanelin näppäimillä, kuun oikeaa asentoa ja Bosch-jumalien suotuisaa asennetta tms... Pumppu on kuitenkin tehtaalla "integroitu" kokoonapnoajan lyhentämiseksi jonkun ikävän osakokonaisuuden osaksi, jota et saa yhtään mistään halvalla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja jos on yhtään "nykystandardien" mukaan pumppu sijoitettu niin joudut kaiken tämän tekemään pää edellä koneen sisällä.
Olin väärässä ja perun parjaukseni Bosch-kodinkoneista. Pumpun siipipyöräkoteloon oli uinut jostain (varmaan hajonneesta pakastusrasian kannesta tms.) parisenttinen muovinkäikäle, joka aikansa räpätettyään kiilasi pumpun jumiin. Pumppuun pääsi tosiaan käsiksi pelkän etulevyn (2x torx ruuvi) irrottamalla, joskin tuli myös pohjalevykin irroitettua. Edelleenkään en pysty käsittämään, että miten tuo muovinkäikäle on suodatinhärdellien ohi uinut pumpulle asti, täysi mysteeri
Muovin palan poiston jälkeen pumppu toimii ku junan vessa. Pumpun vaihtoon menee tuon nyt kerran avanneenna Lahelan fiiattimiehen (sillähän on tonnari ja Alffa, ysiysin raato ei oo liikkunu omin voimin varmaan viiteen vuoteen, eli sitä ei lasketa, siis pelkkiä fiiatteja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) povaamat 5 minuuttia, oikeasti. Pumppu lähtee muotolukituksen auki painamalla pyöräyttämällä irti, piuhat (2kpl) on abikoilla pumpun liittimessä. Oppia ikä kaikki. Nyt ei vituta muut ku pakkaset. Ne rajoittaa hiihtolenkkien pituutta eikä huvita Saabin ACC:n muovihimmeleitä ruveta ropaamaan näillä keleillä, rapsahtavat salettiin paskaksi pelkästä henkäsystä.