VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

M6 ei meinaa pärjätä Ladalle.... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdt0DHKm ... re=related
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

9000CD23T kirjoitti:M6 ei meinaa pärjätä Ladalle.... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdt0DHKm ... re=related
Yhdellä tyypillä oli aikoinaan tuollainen lada jolla se härnäs bemareita. No kerrankin yksi bemu yritti saada sitä kiinni tuskassa, mutta niin kävi et bemarista laukes kone ja se jäi tien varteen parkkiin koneesta höyry nousten :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

9000CD23T kirjoitti:Joo ja sitten soralle.....
Siellähän se BMW on kuin kotonaan... :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=UMBVzsEWvW4
Ja legenda ( BMW:llä ei taida tällaista ollakkaan, vai tietääkö joku jonkun
BMW legendan. Amis 315:ttä lukuunottamatta )
http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8
http://www.youtube.com/watch?v=Ceeyrmn2 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=GDR7T-G6u4U

Niistä voittajista ja merkeistä...
1951 Arvo Karlsson/Vilho Mattila, Austin Atlantic
1952 Eino Elo/Kai Nuortila, Peugeot 203
1953 Vilho Hietanen/Olof Hixen, Allard
1954 Osmo Kalpala/Eino Kalpala Eino, Dyna Panhard
1955 Elo/Nuortila, Peugeot 403
1956 Kalpala/Kalpala, DKW Donau
1957 Erik Carlsson/Mario Pavoni Ruotsi, Saab 93
1958 Kalpala/Kalpala, Alfa Romeo
1959 Gunnar Callbo/Väinö Nurmimaa, Volvo PV 544

1960 Carl Otto Bremer/Juhani Lampi, Saab 96
1961 Rauno Aaltonen/Väinö Nurmimaa, Mercedes-Benz
1962 Pauli Toivonen/Jaakko Kallio, Citroen DS 19
1963 Simo Lampinen/Jyrki Ahava, Saab 96 Sport
1964 Lampinen/Ahava, Saab 96 Sport
1965 Timo Mäkinen/Pekka Keskitalo, BMC Cooper S
1966 Mäkinen/Keskitalo, Morris Cooper
1967 Mäkinen/Keskitalo, BMC Cooper S
1968 Hannu Mikkola/Anssi Järvi, Ford Escort TC
1969 Mikkola/Järvi, Ford Escort TC

1970 Mikkola/Gunnar Palm Ruotsi, Ford Escort TC
1971 Stig Blomqvist/Arne Hertz, Ruotsi, Saab 96 V4
1972 Simo Lampinen/Klaus Sohlberg, Saab 96 V4
1973 Mäkinen/Henry Liddon Britannia, Ford Escort RS
1974 Mikkola/John Davenport Britannia, Ford Escort RS
1975 Mikkola/Atso Aho, Toyota Levin
1976 Markku Alen/Ikka Kivimäki, Fiat 131 Mirafiori
1977 Kyösti Hämäläinen/Martti Tiukkanen, Ford Escort RS
1978 Alen/Kivimäki, Fiat 131 Abarth
1979 Alen/Kivimäki, Fiat 131 Mirafiori
1980 Alen/Kivimäki, Fiat 131 Mirafiori

1981 Ari Vatanen Ari/David Richards Britannia, Ford Escort RS
1982 Mikkola/Hertz, Audi Quattro
1983 Mikkola/Hertz, Audi Quattro
1984 Vatanen/Terry Harryman Britannia, Peugeot 205
1985 Timo Salonen/Seppo Harjanne, Peugeot 205 Turbo
1986 Salonen/Harjanne, Peugeot 205 Turbo
1987 Alen/Kivimäki, Lancia Delta
1988 Alen/Kivimäki, Lancia Delta
1989 Mikael Ericsson/Claes Billstam Ruotsi, Mitsubishi Galant

1990 Sainz Carlos/Luis Moya Espanja, Toyota Celica
1991 Juha Kankkunen/Juha Piironen, Lancia Delta HF Integrale
1992 Didier Auriol/Bernard Occelli Ranska, Lancia Delta HF Integrale.
1993 Kankkunen/Denis Giraudet Ranska, Toyota Celica Turbo 4WD
1994 Tommi Mäkinen/Harjanne, Ford Escort RS Cosworth
1995 Tommi Mäkinen/Harjanne, Mitsubishi Lancer Evolution
1996 Tommi Mäkinen/Harjanne, Mitsubishi Lancer Evolution
1997 Tommi Mäkinen/Harjanne, Mitsubishi Lancer Evolution
1998 Tommi Mäkinen/Risto Mannisenmäki, Mitsubishi Lancer Evolution
1999 Juha Kankkunen/Juha Repo, Subaru Impreza WRC 99

2000 Marcus Grönholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206 WRC
2001 Marcus Grönholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206 WRC
2002 Marcus Grönholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206 WRC
2003 Markko Märtin Viro/Michael Park Britannia, Ford Focus WRC 03
2004 Marcus Grönholm/Timo Rautiainen, Peugeot 307 WRC
2005 Marcus Grönholm/Timo Rautiainen, Peugeot 307 WRC

Eihän tossa kovinkaan montaa BMW:tä näy... :lol:
No onhan siellä sentään peräti yksi VOLVO kuin ihmeen kaupalla :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

ysitonnari93 kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:M6 ei meinaa pärjätä Ladalle.... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdt0DHKm ... re=related
Yhdellä tyypillä oli aikoinaan tuollainen lada jolla se härnäs bemareita. No kerrankin yksi bemu yritti saada sitä kiinni tuskassa, mutta niin kävi et bemarista laukes kone ja se jäi tien varteen parkkiin koneesta höyry nousten :lol:
Nonii, aika hassua! :D:D
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

9000CD23T kirjoitti: Ja legenda ( BMW:llä ei taida tällaista ollakkaan, vai tietääkö joku jonkun
BMW legendan. Amis 315:ttä lukuunottamatta )
328 Roadster, Isetta :D, 507, 700 RS, 1500 ja etenkin M10-moottori, 2002 Turbo, M1, 3.0 CSL "batmobile", 635Ci, E30 M3(ehkäpä kaikista suurin), E28 M5, E36 M3 EVO 2, E39 M5. Tuossa nyt muutama legenda, ja ehkäpä niitä uusia tulee tiimalasin valuttua riittävästi.

Kilpailumenestyksellä rehvastelulla saattaa olla tässä tapauksessa hiukan heikko menestys, jos punnuksen toisella puolelle on tarjota vain viimeiseksi jäänyttä Suurajo voittoa 38 vuoden takaa. Sen jälkeen on ehditty ajaa sangen monta kilpailua.

Esimerkiksi E30 M3 oli 80-luvulla ja 90-luvun alussa menestyksekäs niin radalla kuin rallissakin. Sillä ehdittiin ajaa yli 1500 osakilpailuvoittoa ja voittaa yli 50 kansainvälistä titteliä.

Muutenkin tilasto on hiukan yksipuolista luottavaa, kansainvälisiä saavutuksia ovat mm.
Kuljettajien F1 mestaruus, Le Mansin 24H voittoja, Daytona 24h, useampia kymmeniä mestaruuksia DTM, ETTC, WTTC, JTCC ja BTCC-sarjoissa, 6 Paris-Dakar erämaarallin voittoa ja Korsikan Rallin voitto E30 M3:lla vuonna 1987.

Lisäksi BMW ajattaa tällä hetkellä omaa Formula BMW-sarjaa F1-kisojen kanssa samalla radalla, osallistuu F1:siin Sauberin taustalla ja Superbiken MM:n sarjaan.

Saabilla on toki pieneksi valmistajaksi ihan kiva historia takanaan menneiltä vuosikymmeniltä, mutta ei sillä oikein voi juhlia kun niitä vertaa muihin moottoriurheilussa aktiivisesti toimineisiin merkkeihin.

Jos BMW:n historian niputtaa vain "teinipemari 315:ksi", niin vastaavaa olisi kun Saabista ei mainitsisi kuin Saabon. Kumpikaan ei tee oikeutta kummallekaan merkille.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Keskustelu alkaa vihdoin valua oikealle tielle :)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Suppari kirjoitti:Keskustelu alkaa vihdoin valua oikealle tielle :)
Eli kehua saa mutta haukkua ei? :D Eipä siinä mitään, hyvä auto bemari varmasti on vaikka kaikki eivät niistä pidäkään.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Esimerkiksi E30 M3 oli 80-luvulla ja 90-luvun alussa menestyksekäs niin radalla kuin rallissakin
Ja missä rallissa tämä tapahtui...?
Varmaankin vetomiehet luokka neste rallissa...?
Eli kehua saa mutta haukkua ei?
Jep puimuri miehen itsetunto ei kestä, jos hiekkalaatikon "upeinta ja kalleinta" lelua mennään arvostelemaan...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

9000CD23T kirjoitti:
Esimerkiksi E30 M3 oli 80-luvulla ja 90-luvun alussa menestyksekäs niin radalla kuin rallissakin
Ja missä rallissa tämä tapahtui...?
Varmaankin vetomiehet luokka neste rallissa...?
1987
- Bernard Beguin/Jean-Jacques Lenne win the Corsica race for the World Rally Championship in a BMW M3

- Jose Maria Ponce/Jose Carlos Deniz win the Spanish Rally Championship in a BMW M3

1989
- Marc Duez/Alain Lopes win the Belgian Rally Championship in a BMW M3

- Francois Chatriot/Michel Perin win the French Rally Championship in a BMW M3

1990
- Josep Bassas/Antonio Rodrigues win the Spanish Rally Championship in a BMW M3

Tuossa nyt aluksi, ja jos vaikkapa nimi Patrick Snijers on tuttu(enemmin ehkäpä Bastos Escort Cosworthistaan), niin hänellä on myös hienoja tuloksia M3:lla eurooppalaisista ralleista. Mm. Manx-rallin voitto vuodelta 1988

http://www.youtube.com/watch?v=ZJB8BtkSEHM
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kilpailumenestyksellä rehvastelulla saattaa olla tässä tapauksessa hiukan heikko menestys, jos punnuksen toisella puolelle on tarjota vain viimeiseksi jäänyttä Suurajo voittoa 38 vuoden takaa.
Ei siitä nyt ihan noin kauaa ole kuitenkaan.....

1971 Stig Blomqvist wins the Swedish Rally in a Saab V4.
1976 Stig Blomqvist wins the Belgian Rally Boucles de Spa.
1977 Stig Blomqvist wins the Swedish Rally in a Saab 99 EMS.
1979 Stig Blomqvist wins the Swedish Rallye in a Saab 99 Turbo - the first win by a turbo-charged car in a World Championship rally.
1980 Saab shuts down its competition department and retires from all rally activities.
2000: Per Eklund achieved the record time of 11:21.58 in his Saab 9-3 Viggen 4x4 while racing the Pikes Peak Open category.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

9000CD23T kirjoitti:
1971 Stig Blomqvist wins the Swedish Rally in a Saab V4.
1976 Stig Blomqvist wins the Belgian Rally Boucles de Spa.
1977 Stig Blomqvist wins the Swedish Rally in a Saab 99 EMS.
1979 Stig Blomqvist wins the Swedish Rallye in a Saab 99 Turbo - the first win by a turbo-charged car in a World Championship rally.
1980 Saab shuts down its competition department and retires from all rally activities.
2000: Per Eklund achieved the record time of 11:21.58 in his Saab 9-3 Viggen 4x4 while racing the Pikes Peak Open category.
Sen verran huomattaisin, että Eklundin aika joka on ainoastaan Open-luokan ennätys, joka ei ole nopein ajettu aika Pikes Peakissa. Mm. Unlimited, Open Wheel ja IMSA-luokat ovat nopeampia. Ennätystä pitää tällä hetkellään hallussaan Unlimited-luokan Nobuhiro "Monster" Tajima vuonna 2007 Suzuki XL-7:llä ajamallaan ajalla 10:01.41.

Tiesitkö muuten, että Saabilla on ajettu myös Euroopan rallimestaruus vuonna 1957? Kuljettaja toimi saksalainen Ruprecht Hopfen ja autoina toimivat Borgward ja Saab 93.

31 vuotta viimeisestä voitosta on silti aika pitkä aika, toki lyhyempi kuin 38 vuotta.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

No nyt alkaa olla jo asiaakin palstalla ja pian ihan wikipedia tasoa. Tässähän alkaa olla jo sellaista tietoa jota mahdollisesti puuttuu wikipediasta. Ei ole tullut tosin tarkistettua asiaa :roll: Eikä kyllä taida niin paljoa olla virtaakaan että jaksaisi alkaa surffaamaan :mrgreen:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Suppari kirjoitti: Otahan huomioon ettei kyseessä ole pikkupaja saab,nykyauto voi olla samalla tehokas,että taloudellinen.
:lol: No joo, mietin vaan kaverin E90 325i manuaalilla joka vie 11L/100km sunnuntaiajelulla sekalaisessa.. Paaaaljon pienempi kone kun tuo 550i. Mutta nää on taas näitä BMW antamia lukuja, ihan tuulesta temmastuja. Toi kuluttaa tavallisessa ajossa semmoset 15+l/100km. Odotellaan testiä.. ;)

http://www.teknikensvarld.se/files/0910 ... w-evox.pdf
Tuossa on 335i testattu. Mutta tuo kolmelitranen tuplaturbo on varmaan niin helvetin vanha paskakiikku ettei sitä voi verrata uuteen viislitraseen kasivinkkeliin. Hohho.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: VINKKEJÄ. ''Bemari'' miehelle vastalause?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

vjbremer kirjoitti:
Suppari kirjoitti: Otahan huomioon ettei kyseessä ole pikkupaja saab,nykyauto voi olla samalla tehokas,että taloudellinen.
:lol: No joo, mietin vaan kaverin E90 325i manuaalilla joka vie 11L/100km sunnuntaiajelulla sekalaisessa.. Paaaaljon pienempi kone kun tuo 550i. Mutta nää on taas näitä BMW antamia lukuja, ihan tuulesta temmastuja. Toi kuluttaa tavallisessa ajossa semmoset 15+l/100km. Odotellaan testiä.. ;)

http://www.teknikensvarld.se/files/0910 ... w-evox.pdf
Tuossa on 335i testattu. Mutta tuo kolmelitranen tuplaturbo on varmaan niin helvetin vanha paskakiikku ettei sitä voi verrata uuteen viislitraseen kasivinkkeliin. Hohho.
Kaverisi joko ei osaa ajaa,tai auto on rikki.

Linkkisi ei toimi,mutta jos m5 e39 menee sekalaisessa sopivalla kuskilla sekalaisessa 10litraan,niin en epäile yhtään etteikö uudempi 550i menisi ilmoitettuihin lukuihin.
Ei kai ne autovalmistajat noita ihan tuulestakaan saa temmata?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin