Automaatin käyttö
Re: Automaatin käyttö
P,R ja D ... muut ovat kaupunkiajossa täysin turhia, maalla kun kärryä vähän vaikeammissa oloissa kiskonut niin ollut joskus tuo L'lläkin päällä mutta kaupunkiajossa ehdottomast D
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Automaatin käyttö
Aamulla Deelle ja illalla Peelle.
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: Automaatin käyttö
+1espe kirjoitti:Aamulla Deelle ja illalla Peelle.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Re: Automaatin käyttö
joo 3 tulee tempastua joskus päälle, kun oikein hermostuttaa edellä hinkkaava TDI
ja tietenkin, jos kyydissä istuu manuaalimies, niin kylillä ajellaan 2:lla... sillähän ne ilotikun vemppaajatkin kylillä ajaa... heh..
ja tietenkin, jos kyydissä istuu manuaalimies, niin kylillä ajellaan 2:lla... sillähän ne ilotikun vemppaajatkin kylillä ajaa... heh..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Automaatin käyttö
Hirveitä kepin vatkaajia näyttäis olevan automaattimiehissä. Sen manuaaliaskin saa ihan pyytämättäkin ilman lisähintaa.
Tosin en ihmettele, on se automaatti niin huono virkaansa. Aiemmin siitä avauduin 9-3 osiolla ja tämä kaikki vahvistaa käsitystäni Saabin automaatista. Tosin kun katselee keski-iän ylittäneitä kuskeja niin ilmeisesti huomio- reaktiokyky on jo niin heikko että automaatista voi olla hyötyä yleiselle turvallisuudelle.
Tosin en ihmettele, on se automaatti niin huono virkaansa. Aiemmin siitä avauduin 9-3 osiolla ja tämä kaikki vahvistaa käsitystäni Saabin automaatista. Tosin kun katselee keski-iän ylittäneitä kuskeja niin ilmeisesti huomio- reaktiokyky on jo niin heikko että automaatista voi olla hyötyä yleiselle turvallisuudelle.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Automaatin käyttö
Tänään sain pitkästä aikaa ajella mamman ekoautolla, joka siis tietenkin automaatti. En tuntenut mitään tarvetta minkäänlaiselle manuaalitoiminnon käyttämiselle, P ja D riitti kepin asennoiksi startista perille pääsyn sammutukseen. Kotimatkalla joutunee panostamaan näiden lisäksi myös R-pykälään jos ei edessä olevasta ruudusta auto häivy ja puolimetrinen lumivalli sula tuossa päivän aikana.
Sport-asentoa testasin kun saavuin Hyvinkään aamu"ruuhkaan" sillä tuloksella, että risteävästä suunnasta lähestyvän auton takia rivakampaa lähtöä tehdessäni TCS valo loimotti hetken ja Saappi hyökkäsi (Traktoriin tottuneena) eteenpäin kuin villivarsa kevätlaitumella. Aika hyvin näemmä herkistää polkimen toi sport-asento ja veekutonen antaa voimaa heti eikä viidestoistapäivä jahka turpo on spoolannu
Sport-asentoa testasin kun saavuin Hyvinkään aamu"ruuhkaan" sillä tuloksella, että risteävästä suunnasta lähestyvän auton takia rivakampaa lähtöä tehdessäni TCS valo loimotti hetken ja Saappi hyökkäsi (Traktoriin tottuneena) eteenpäin kuin villivarsa kevätlaitumella. Aika hyvin näemmä herkistää polkimen toi sport-asento ja veekutonen antaa voimaa heti eikä viidestoistapäivä jahka turpo on spoolannu
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Automaatin käyttö
Eipä ollut kovin kannustava viesti keski-ikäisistä autoilijoista tuolla kaima-pojalla, mikä lie kannustus meille hieman iäkkäimmille automaattiautoilijoille?!
Itse olen ajellut automaatilla jo vuosikymmenet ja hyväksi sen havainnut! Kokemuksia on jo 60-luvun laatikoista aina näihin uusiin automaatteihin. Kyllä mielestäni D on hyvä eteenpäin ajossa ja R peruutelussa sekä P parkkiin. Noista Saabin ratin nappuloista on todellakin apua noissa alppien ja isojen mäkien moottorilla jarrutuksissa, sillä säästää jarrujaan.
En vaihtaisi automaattia enää manuaaliin!
Risto Suikkari, jäsen 1260 (62v.)
Itse olen ajellut automaatilla jo vuosikymmenet ja hyväksi sen havainnut! Kokemuksia on jo 60-luvun laatikoista aina näihin uusiin automaatteihin. Kyllä mielestäni D on hyvä eteenpäin ajossa ja R peruutelussa sekä P parkkiin. Noista Saabin ratin nappuloista on todellakin apua noissa alppien ja isojen mäkien moottorilla jarrutuksissa, sillä säästää jarrujaan.
En vaihtaisi automaattia enää manuaaliin!
Risto Suikkari, jäsen 1260 (62v.)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Automaatin käyttö
Moi,
Sama täällä. En vaihtaisi automaattia enää manuaalivaihteiseen.
En ainakaan arkiautossa.
Nykyiset automaattilaatikot vaihtaa pehmeästi ja kulutus melkein samaa kun manuaalin kanssa, niin en näe syytä miksi ajaisin manuaalilla.
Miksi vaihtaa itse kun kone voi tehdä sen puolestasi?
Sama täällä. En vaihtaisi automaattia enää manuaalivaihteiseen.
En ainakaan arkiautossa.
Nykyiset automaattilaatikot vaihtaa pehmeästi ja kulutus melkein samaa kun manuaalin kanssa, niin en näe syytä miksi ajaisin manuaalilla.
Miksi vaihtaa itse kun kone voi tehdä sen puolestasi?
Re: Automaatin käyttö
Valitsemalla automaatin etkä manuaalia (9-5 SC 2.0t) joudut tinkimään numeroiden mukaan:
Kiihtyvyys 0-100 km/h 2.3 s
Huippunopeus 5 km/h
kulutus 2.6/1.0/1.6 l/100 km (kaupunki/maantie/yhdistetty)
Kiihtyvyys 0-100 km/h 2.3 s
Huippunopeus 5 km/h
kulutus 2.6/1.0/1.6 l/100 km (kaupunki/maantie/yhdistetty)
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Automaatin käyttö
ei kait kukaan enää edes väitä, että manuaali olisi edes oikeasti vaihtoehto premium tason autoon.. ajelin tuossa taannoin manuaali tonnaria, ja sekin tuntui jo jotenkin auton imagoa vastaan taistelevalta viritykseltä. 96, 99 ja varauksin 900 voi olla manuaali... ei kai nyt enää uudemmat..
edit: ja jos todella haluaa pihavireen kepitettävän, niin pitäiskö samalla haluta takaveto..
edit: ja jos todella haluaa pihavireen kepitettävän, niin pitäiskö samalla haluta takaveto..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Automaatin käyttö
Pari kuukautta on tullut automaatilla ajeltua, eikä paluuta manuaaliin ole.
On se niin vaivaton.
On se niin vaivaton.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Automaatin käyttö
Noniin, tulihan tähän jotain kommenttejakin. Tarkoitus ei ollut käynnistää väittelyä man-aut, vaan kysellä vähän kokemuksia sentronicsin käyttötavoista. Itsellä ollut vähän semmoista uuden kokeilua, miten tämä toimii, miten sitä voisi hyödyntää, mitä jos... Eli turhaa kuten moni muukin asia arkiautoilussa, mutta silti niin mielenkiintoista ja kiehtovaa
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: Automaatin käyttö
dellä, ajetaan eteenpäin.
ärrällä, taaksepäin
änna, on vapaa
pellä, parkissa
Mikä tässä on vaikeeta??.
Automaatti toimii automaattisesti,ei tarvii/joudu vaihtaa.
ÄLÄ koske vaihekeppiin jos auto liikkuu.
Polje yhtä poljinta tarpeen mukaan kerrallaan.
ärrällä, taaksepäin
änna, on vapaa
pellä, parkissa
Mikä tässä on vaikeeta??.
Automaatti toimii automaattisesti,ei tarvii/joudu vaihtaa.
ÄLÄ koske vaihekeppiin jos auto liikkuu.
Polje yhtä poljinta tarpeen mukaan kerrallaan.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Automaatin käyttö
Aika hyvä pito pitää olla jos automaatti antaa periksi vääntöjen tautta.
No jos kaasun pitää pohjassa 0 asti väännöt ei oo onkelma.
Yhtään räjähtynyttä (vääntöjen takia) automaattia en oo nähny.
No palaneita on tullu eteen,pakat on antanut periksi??.
Automaatti EI hajoo vääntöjen takia,se kuluu isoilla tehoilla ja nopeesti jos pakat luistaa.
Turpiini kestää.
Automaatti hajoo jos pakoilla ei oo tarpeeksi paineita siis luistaa.........
Kytkentä "HETKI" on tärkeä.
No jos kaasun pitää pohjassa 0 asti väännöt ei oo onkelma.
Yhtään räjähtynyttä (vääntöjen takia) automaattia en oo nähny.
No palaneita on tullu eteen,pakat on antanut periksi??.
Automaatti EI hajoo vääntöjen takia,se kuluu isoilla tehoilla ja nopeesti jos pakat luistaa.
Turpiini kestää.
Automaatti hajoo jos pakoilla ei oo tarpeeksi paineita siis luistaa.........
Kytkentä "HETKI" on tärkeä.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Automaatin käyttö
Eikös noissa kiihdytysvehkeissäkin ole automaatti ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06