tuiisa kirjoitti:Otetaas uppista samaan aiheeseen.
Tästä omasta on vaihdettu turbo -08 ja sen jälkeen mittariin on ajettu vain 25tkm. Nyt auto syö öljyä kuin bensaa ja pölläyttää sinistä ja harmaata savua kylmänä. Kävin nyt makoilemassa auton alla etsimässä syytä tuohon öljykatoon. Huomasin, että siellä on Garret hoitamassa turbon virkaa.
Onko potilas allekirjoituksen mukainen Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00?
Ei kai kyseessä voi olla Garrett GT17 -lelu, jos Hirsch -viriä on pellin alla?
On juurikin tuo auto. En tiedä turbosta tarkempia speksejä, koska kuitissa lukee kuvaavasti vain turbo (hinta reilut 900) ja turbon kyljessä Garret. Tulipa mieleeni, että kuuluuko tuohon Hirschin pakettiin oma turbonsa? Oiskos voinut mennä niin, että ne on vaihtanut Metrossa väärän turbon auton valmistenumeron perusteella?
Alkaa tulla kiire kun kaks vuotta tulee täyteen kuukauden kuluttua.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
tuiisa kirjoitti:[ Tulipa mieleeni, että kuuluuko tuohon Hirschin pakettiin oma turbonsa? .
Tähän pakettiin ei kuulu.
•Part number
E270002251
•Description
Performance upgrade with optimised software. Experience a more powerful engine with Saab Original factory warranty.
•Price
EUR1,342.00, incl. VAT
Sain Metroautosta nyt ajan, mutta pitää mennä sinne sopimaan tarkemmin.
Onko tuo osanumero nyt Mitsun vai Garretin turbon? Google ei kerro. Tarkoitus siis olisi yrittää, jos vaihtaisisivat siihen tuon Mitsun, kun sitä on suvussa
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Kävin Metro-autossa ja homma menee tosiaan takuusta. Sensijaan en saanut Mitsua vaan Garrettin (paitsi jos maksan Mitsun ite). Kaveri siellä sanoi, ettei näissä Garreteissa mitään vikaa ole jos vaihtaa öljyt riittävän usein ja että hänelläkin on sama auto ja yli 200t mittarissa. Meinasin sanoa, että kannattaa pistää sit lotot vetämään.
Mut kattellaan taas pari vuotta sitten Garrettia.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Tietääkö kukaan mitä eroa on Garrettin GT17 ja GT1752 turboilla? Jälkimmäistä olisi eBayssa tarjolla, jota mainostetaan sopivaksi 9-5:een. Käykö se omaan 2002, 2,0:an?
Jaahas, makasin tuolla sateessa auton alla yrittäen varmistua turboviasta. En saanut pakopuolen liitäntää irti turbosta, kun siinä on kiinni 3 tuuman putki eikä vain mikään työkalu mahdu sinne väliin. Pitäisi purkaa koko keula, että onnistuisi. Aukasin sentään ilmanpuhdistimen kotelon ja kopeloin kädellä sitä imuputkea. Se oli paskanen, mutta ei siellä selvää märkää öljyä tuntunut. Pistin pahvin myös pakoputkien eteen ja polkasin pari kertaa oikein kunnolla, eikä sieltäkään lentänyt öljyä. Sellasen huomasin, että auto sirittää kuin heinäsirkka tyhjäkäynnillä.
Öljyä katoaa nyt niin paljon, että pakko laittaa sitä parin kymmenen kilsan välein tai syttyy öljyvaroitusvalo. Mittasin aikasemmin viime viikolla puristukset ja ne olivat jossain 10-11 barin välillä. Sekään ei siis vaikuta syylliseltä.
Miten voisin varmistua siitä, että vika on turbossa? Ettei tule reilun tonnin laskua turhasta turbon vaihdosta... Näkeekö sen jotenkin esim. ahtojen käytöksestä? Mulla on ahtomittari kyllä tossa.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Ota se imuputki (norsunkärsä) irti ja kokeile akselin välystä? Jos irrotat IC:ltä lähtevän lekuliitoksen ja tunkkaat auton toista reunaa ylös niin sieltä saattaisi tulla öljyä, jolloin diagnoosi varmistuisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jyyrä kirjoitti:
Onkohan kiina kamaa, ainakaan missään ei lue että olisi genuine Garrett vaan Garrett type? Tuskin on järkeä maksaa tuollaista summaa näkemättä.
Hemmetti soikoon! Totta! Se selittää hinnan.
Aika hämäävä ilmoitus. Suomesta saisi kloonin samaan hintaan tai jopa halvemmalla.
jyyrä kirjoitti:
Onkohan kiina kamaa, ainakaan missään ei lue että olisi genuine Garrett vaan Garrett type? Tuskin on järkeä maksaa tuollaista summaa näkemättä.
Hemmetti soikoon! Totta! Se selittää hinnan.
Aika hämäävä ilmoitus. Suomesta saisi kloonin samaan hintaan tai jopa halvemmalla.
Myyntipalstalla näyttää olevan käytetty garretti myynnissä 100€:lla.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
ng900aero kirjoitti:Ota se imuputki (norsunkärsä) irti ja kokeile akselin välystä? Jos irrotat IC:ltä lähtevän lekuliitoksen ja tunkkaat auton toista reunaa ylös niin sieltä saattaisi tulla öljyä, jolloin diagnoosi varmistuisi?
Irrotin turbosta tuon välijäähyyn menevän putken enkä yltänyt sormella siipiin. Se letku oli pikkasen öljyssä mutta ei mitenkään paljon. Turbon päässä ei näkynyt öljyä mutta oli sekin sormella koettaessa pikkasen kostea. Eli tämäkään ei nyt kyllä ratkaisevasti varmistanut mitään. Pitää siis yrittää päästä siihen välijäähyyn kiinni. On vaan niin pirun ahtaat paikat.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)