Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Motonetista ostin veneenkuomuihin tarkoitettua kyllästettä ja olen käsitellyt 3krt kesässä. Hienosti hylkii vettä ja pesussa käytän pehmeetä harjaa sekä pelkkää vettä. Irtopölyt puhallan paineilmalla ennen pesua
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Moi,
Puhdistin ja suojasin caben katon eilen AutoGlymin aineilla. Ihmettelin puhdistusaineen kanssa kun ohjeissa ei ollut ainaan pois huuhtomisesta mitään mainintaa... Todella paljon sai käyttää vettä, että aineen sai pois katosta.
Myös aineiden levittäminen oli aika mielenkiintoista kun ainetta menee helposti lasille ja peltiin. Sain kyllä pestyä roiskeet pois.
Suoja-aineen laitoin märkään kattoon. Annoin kuivua ulkona noin 1 tunnin ja ajoin kotiin. Kotona katto sai kuivua rauhassa viime yön.
Mitä mieltä olette kannattaako suoja-aine laittaa kuivaan vai märkään kattoon? Purkin ohjeiden mukaan voi laittaa kosteaan tai kuivaan pintaan.
Puhdistin ja suojasin caben katon eilen AutoGlymin aineilla. Ihmettelin puhdistusaineen kanssa kun ohjeissa ei ollut ainaan pois huuhtomisesta mitään mainintaa... Todella paljon sai käyttää vettä, että aineen sai pois katosta.
Myös aineiden levittäminen oli aika mielenkiintoista kun ainetta menee helposti lasille ja peltiin. Sain kyllä pestyä roiskeet pois.
Suoja-aineen laitoin märkään kattoon. Annoin kuivua ulkona noin 1 tunnin ja ajoin kotiin. Kotona katto sai kuivua rauhassa viime yön.
Mitä mieltä olette kannattaako suoja-aine laittaa kuivaan vai märkään kattoon? Purkin ohjeiden mukaan voi laittaa kosteaan tai kuivaan pintaan.
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Itse laitoin katon pestyäni suoja-aineen vasta kuivaan kattoon. Mitään muuta merkitystähän sillä ei ole laittaako kuivaan vai märkään kattoon kuin se että kuivassa katossa huomaa helpommin minne kaikkialle suoja-ainetta on jo levitetty. Märässä levitysalueita ei näe niin helposti.samhiort kirjoitti:Mitä mieltä olette kannattaako suoja-aine laittaa kuivaan vai märkään kattoon? Purkin ohjeiden mukaan voi laittaa kosteaan tai kuivaan pintaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Minä käsittelen myös katon kuivana.tami kirjoitti:Itse laitoin katon pestyäni suoja-aineen vasta kuivaan kattoon. Mitään muuta merkitystähän sillä ei ole laittaako kuivaan vai märkään kattoon kuin se että kuivassa katossa huomaa helpommin minne kaikkialle suoja-ainetta on jo levitetty. Märässä levitysalueita ei näe niin helposti.samhiort kirjoitti:Mitä mieltä olette kannattaako suoja-aine laittaa kuivaan vai märkään kattoon? Purkin ohjeiden mukaan voi laittaa kosteaan tai kuivaan pintaan.
Itse auton pesun aikana, en joko kastele kattoa ollenkaan tai sitten vaan huuhdon vesiletkulla irtopölyt pois.
Turha tuota kattokangasta on varjella kuin posliinikuppeja, se kyllä kestää järkevän käytön ja rasituksen.
Painepesurillahan ei pitäisi pestä edes peltipintoja.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Eipä auta ei vaikka ois renovot tunnin ja vaikka kuinka harjaa ja kuinka monesti. Kuratäplät on imeytyneet aikas tiukkaan ja syvälle. Eihän nuo näy ellei tarkemmin katso, mutta eipä tee mieli paskan päälle renovatoria ja prooferia laittaa.J8 kirjoitti:Moro.
Vinkkejä kaivattaisiin katon puhdistamiseen. Suomen talvi/kevät jätti pieniä paska/kuraläikkiä kattoon sinnetänne. Renovolla ja juuriharjalla hinkattu useempaan otteeseen ja silti ne läikät ei lähde irti. Pitäs saada katto puhtaaksi että pääsee renovatorin ja prooferin levittämään. onko muita aineita(tehokkaampia) mitä voisi käyttää? Pitäskö vaan jättää cleaneri pitemmäks aikaa vaikuttaan? nyt ollut n. 15min ja sitte harjannu.
No, tänään kuitenkin putsailin kattoa sisäpuolelta, siellä oli muutama öljyinen rantu.. Luotin pinkkiin ja olin mainoksien uhri. Levittelin sienellä Vanish oxi action tahranpoistoainetta tahroille, annoin vaikuttaa 5min ja huuhtelin Kärcher se4001 pesevällä imurilla. Tadaa ja tahrat oli poissa ja sisäverhoilu oli kuin uus! Kohta luotan taas pinkkiin ja levitän Vanishit katon ulkopuolelle
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Mikä tuon Renovon menekki? Riittääkö tuo 500ml puhdistus + 500ml kylläste vai pitääkö olla isommat purkit? Yhdessä ohjeessa on mainittu Renovon riittävyydeksi 500ml purkeilla "Suitable For 2 Seater Covertibles : MX5, Z3, Z4, MGF, Etc.", mikä viittaisi siihen, että Saabiin pitää olla litran purkki?
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Itse laitoin 0,5 l Renovon kyllästettä, mutta en ollut oikein tyytyväinen tulokseen. Varmaan olisi pitänyt olla enemmän, koska kattoon jäi laikkuja joissa vesi ei helmeillyt. Testasin Star Briten kuomun kylläste ainetta ja oli kyllä eri myrkkyä Renovoon verrattuna. Talli haisi muutaman päivän melko pahalle, mutta aine on tehokasta. Vesi lähtee kuin hanhen selästä.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Onkos joku löytänyt jotain erittäin tehokasta kangaskaton/kuomun puhdistusainetta? Tuolla Autoglymin kamalla ei kaikkein pinttynein orgaaninen kuona tunnu lähtevän.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
- Paikkakunta: Pusula
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Autoglymin Fabric Hood Kit kokemuksia... parilta vuodelta, onneksi loppui; pääsee testaamaan muita:
- Heti hankinnan jälkeen piti käyttää, no molemmissa pulloissa pumput jumissa . Eikun reklamaatio Autokemin asiakasPalveluun ja parin päivän päästä uudet toimivat Kangasalalta postitse kotiin + vähän tuotenäytteitä hyvitykseksi.
- Käyttöohjeet pulloissa, ruåtsiksi ristiriitainen ohje suomalaisen kanssa.
- Ylimääräisen puhdistusshown välttämiseksi kannattaa suojata muovilla lasit + konepelti + takaluukku ennen käsittelyä, sama varmaan muillakin vastaavilla tuottelilla.
- 500ml (pullollinen) kyllästettä riittää kahteen käsittelykertaan mutta pesuainetta sama määrä ja sitä jäi yli puoli pulloa??? Ihan kaheli pakkauskoko, no brittejä on aina vaikea ymmärtää. Vaikka laittaa käyttöohjeen "älä anna kastua liikaa" mukaisesti pientä määrää niin huuhtoessa todella hankala saada vaahtoamista loppumaan ennen kyllästeen laittoa.
- Ja ensimmäisen käsittelyn jälkeen kannattaa noudattaa valmistajan kotisivujen ohjetta "Wash the supplied accessories as required in clean, warm water and allow to air dry" mikäli haluat käyttää pumppuja seuraavan kerran niin huuhtele ne käytön jlk lämpimällä vedellä, muuten ovat tukossa. Tätä ei mainita pulloissa olevissa ohjeissa!. Huomasin vaan...
- Heti hankinnan jälkeen piti käyttää, no molemmissa pulloissa pumput jumissa . Eikun reklamaatio Autokemin asiakasPalveluun ja parin päivän päästä uudet toimivat Kangasalalta postitse kotiin + vähän tuotenäytteitä hyvitykseksi.
- Käyttöohjeet pulloissa, ruåtsiksi ristiriitainen ohje suomalaisen kanssa.
- Ylimääräisen puhdistusshown välttämiseksi kannattaa suojata muovilla lasit + konepelti + takaluukku ennen käsittelyä, sama varmaan muillakin vastaavilla tuottelilla.
- 500ml (pullollinen) kyllästettä riittää kahteen käsittelykertaan mutta pesuainetta sama määrä ja sitä jäi yli puoli pulloa??? Ihan kaheli pakkauskoko, no brittejä on aina vaikea ymmärtää. Vaikka laittaa käyttöohjeen "älä anna kastua liikaa" mukaisesti pientä määrää niin huuhtoessa todella hankala saada vaahtoamista loppumaan ennen kyllästeen laittoa.
- Ja ensimmäisen käsittelyn jälkeen kannattaa noudattaa valmistajan kotisivujen ohjetta "Wash the supplied accessories as required in clean, warm water and allow to air dry" mikäli haluat käyttää pumppuja seuraavan kerran niin huuhtele ne käytön jlk lämpimällä vedellä, muuten ovat tukossa. Tätä ei mainita pulloissa olevissa ohjeissa!. Huomasin vaan...
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
itse pesin viime viikolla ng9-3 cabben Bilteman rättikaton hoito pakkauksella. Vähän samoja huomioita kun täälläkin. Pesuainetta oli hankala saada pois hinkkaamisen jälkeen. Ihan kaikki skeidat ei lähteneet, ainakin parit pihlajanmarja paskat jäi vaikka miten hinkkas. Pesuainetta huuhtelin varmaan noin 5 kertaa ettei enään juurikaan vaahdonnut. Auto kuivumaan yöksi talliin. Ehkä reilu puolet pesuaineesta meni vaikka todella reilulla kädellä läträsin. Seuraavana päivänä sit suoja-ainetta suihkimaan oikein huolella päälle. Kyllästin oikein koko katon aineella ja yksi 500mm pullo riitti 2/3 rätistä. Tuli ehkä aivan liikaa ruiskutettua mutta kaupan kautta uusi setti ja loput viimeistellen. Taas auto yön yli kuivumassa tallissa ennen käyttöä. Sama homma oli ohjeessa että maali ja ikkunapinnoilta pitää pyyhkiä pois heti. Lopputuloksesta ei vielä tietoa kun ei oo vielä satanut. Raportoidaan sitten myöhemmin tuliko halvalla paskaa vai ok vai siltä väliltä. Hinnan kiroissa ei ainakaan taida setti olla:
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Pes ... 000032975/
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Pes ... 000032975/
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
- Paikkakunta: Pusula
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Kun en edellä aiemmin kirjoittamistani syistä tuota AutoGlymiä osta vaikka sitä on joka puolella tarjolla, onko muilla kokemusta venepuolen "Star brite" KUOMUN PUHDISTUSAINE ja PTEF KUOMUN KYLLÄSTEAINE - yhdistelmän toimivuudesta?
Foorumin haku ei löytänyt kuin yhden vanhan: "Renovon aineet on myös hyviä ja motonetistä saa sellaista kyllästettä ku star brite. varsin hyvä lopputulos tuli kesällä kun laittoi renovon "reviveriä" -eli kunnostajaa ja starbriten kyllästettä. tuntuisi tuo starbriten kylläste kestävän hiukka paremmin kuin renovon vastaava."
Muita kokemuksia? Olisi kiva kuulla ennenkuin alan stuntmänniksi ko. aineen kanssa.
Foorumin haku ei löytänyt kuin yhden vanhan: "Renovon aineet on myös hyviä ja motonetistä saa sellaista kyllästettä ku star brite. varsin hyvä lopputulos tuli kesällä kun laittoi renovon "reviveriä" -eli kunnostajaa ja starbriten kyllästettä. tuntuisi tuo starbriten kylläste kestävän hiukka paremmin kuin renovon vastaava."
Muita kokemuksia? Olisi kiva kuulla ennenkuin alan stuntmänniksi ko. aineen kanssa.
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Tuolla StarBrite yhdistelmällä, kuomun puhdistusaine ja PTFE kylläste mennyt nyt sen kaksi kesää minkä cabbe minulla ollut. Ei tarvetta kokeilla muita aineita. Kylläste on kestävä - minulla melkein riittäisi yksi kyllästys kauden alussa. Ennen kyllästystä pesu puhdistusaineella ja kevyt harjaus. Runsas huuhtelu juoksevalla vedellä. Kuivaus mikrokuituliinalla kevyesti painelemalla ja sitten odotellut että kuivaa kokonaan ennen kyllästystä. Kuivaukseen pitää olla käsillä useampi mikrokuituliina, Jos sopivan kuiva ja tuulinen päivä niin aamulla kun pesee, voi illalla kyllästää. Muuten hoitanut kattoa imuroimalla mahdollliset hiekkajyvät ym ja sitten vesipesu juoksevalla vedellä. Kyllästeen levityksen ajaksi olen teipannu auton kylkiin muovikelmut ja suojannut lasit, se kylläste on aika ikävä aine pestä pois jos lipsahtaa väärään paikkaan.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
- Paikkakunta: Pusula
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Pitikin päivittää viime kauden (2018) lopun kokemus Starbriten kyllästeen kestosta. Vielä jaksoi pisaroida pienellä sateella, mutta rankemmalla kattoon tiskirätti-ulkonäkö, eli vaatisi tuokin uusintakyllästyksen elo-syyskuussa vaikka ihmeen kauan kestää. Edellisinä kausina kokeilemani Autoglym menetti tehonsa jo kauan aiemmin.
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
Re: Cabrioletin rättikaton hoito-ohjeet + kemikaalit
Mitä suosittelisitte tomun ja muun irtonaisen poistamiseen katosta? Tuntuu, että pelkällä vedellä ei ainakaan hiekkapöly tahdo lähteä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621