Nettiautossa näyttää vielä olevan neljässä tonnissa pyynnöt mutta kyllä se siitä Ruotsin hintojen mukana tippuu.
Tuli myös mieleen että ehkä niissä alkupään malleissa joissa käyttöverot menee kokonaismassan mukaan saattaa tippua hinnat. Vai onko päästöjen perusteella verot pienemmät ? Toisaalta taas katsastus ilman OBD testejä saattaa tehdä vanhempia vuosia suositummiksi samaan tapaan kuin 80/90 luvun vaihteen kynnys vähäpäästöiseen.
Käyttöveron suhteen katselin mobilessa ilmoitettuja CO2 arvoja, niiden perusteella näyttäisi menevän 180-200 euron tienoille maksut. Eipä siinä huomattavaa eroa näyttäisi massaperusteiseen verrattuna olevan joten näistäkin vanhat lienee aikanaan "loppuunkäyttäijlle" suositumpia.
Korkeammat käyttömaksut yleensä alentaa vanhojen autojen hintoja vähitellen.
Kyllä ne kaikki muut kuin tosi erikoiset ja harvinaiset autot tonniin ja alle menee aikanaan, kyse on vaan siitä milloin. Ehkä ysivitosilla jo 2012 mutta viimeistään 2015 veikkaisin. Taidan laittaa kalenterimerkinnän tästä niin muistetaan palata asiaan muutaman vuoden kuluttua
6+ litraa?
edit: josta tulikin mieleen, että mahtuisko chevyissäkin käytetty 6.5 nokalle?
Kyl kolmelitranen puhaltimella riittää. Pääasia että on luotettava ja kestää noin 500tkm ilman isompia remppoja. Siitä on mun mielestä Saabissa kyse - iso ja luotettava.
Nettiautossa näyttää vielä olevan neljässä tonnissa pyynnöt mutta kyllä se siitä Ruotsin hintojen mukana tippuu.
Tuli myös mieleen että ehkä niissä alkupään malleissa joissa käyttöverot menee kokonaismassan mukaan saattaa tippua hinnat. Vai onko päästöjen perusteella verot pienemmät ? Toisaalta taas katsastus ilman OBD testejä saattaa tehdä vanhempia vuosia suositummiksi samaan tapaan kuin 80/90 luvun vaihteen kynnys vähäpäästöiseen.
Noista 2 ensimmäistä Ruotsin autoa oli mäntävikaisia ja kolmas vaati "hieman hoitoa" jne. Ensimm'inen, missä ei mainittu suurempia ongelmia oli jo pyynniltää 2263€, joten alle kahden tonnin ei ehjää autoa ollut ruotsista saannissa. Pistä vielä 500€ hakuja, ja et ilmeisesti ollut tietoinen, että tuontiautosta pitää maksaa tuontiverojen (autovero) lisäksi myös rekisteröintimaksu n.300€. Pienin autovero, mitä on viimeisimmän lain voimaan tultua maksettu, on -97 270tkm femmasta 1065.52€. Näin ollen valitettavasti halvinkin ehjähkö femma Ruotsista kotona parkkiruudussa maksaa jo lähelle neljä tonnia.
Suhtaudun varauksella väitteisiin edes ehjistä turbotontuista välttämättömillä perusvarusteilla tonnilla (mm. cruise, automaatti ilmastointi). Tietysti mun ehjä ei varmaankaan ole sama kuin jonkun toisen ehjä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Nyt tarvitaan lastenvaunuille kombi, mutta kun suinkin se tarve parin vuoden sisällä loppuu niin sitten 9-5 sedanina. Ellei sitten hankita taas koiraa
Onko lastenvaunut nykyisin jotenkin isoja? 90-luvulla mahtuivat helposti 9000 ja 9-5 sedaniin.
Oon aina luullut, että lastenvaunut on farkun (lue: isomman auton) ostamiselle hyvä tekosyy. Mutta kun kuljimme koiran, kahden lapsen, rattaiden (välillä vaunujenkin) ja tavaroiden kanssa Nissan Micralla (vm.90) mummolareissuja niin olen sallinut nauraa noille tekosyille En toki väitä etteikö farkku olisi kätevämpi, mutta 9-5:een menee vaunut aivan varmasti sedaniinkin. On se sen verran tilaihmeeksi tässä 1,5 vuoden aikana todettu kolmen lapsen sekä >50cm säkäkorkeuden omaavan koiran kanssa.
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
Mepis kirjoitti:.
Nyt tarvitaan lastenvaunuille kombi, mutta kun suinkin se tarve parin vuoden sisällä loppuu niin sitten 9-5 sedanina. ...
Oon aina luullut, että lastenvaunut on farkun (lue: isomman auton) ostamiselle hyvä tekosyy...
Tekosyitä kaikki tyynni. Mahtui ne rattaat ostettaessa OG9-3:en, mutta SC:hen on helpompi nostaa ja vielä mahtuu muutakin. Jollakin se uuden auton osto pitää perustella. Farkku tilatarpeella ja sedan vaikka tuolla kuraantumisella. Mikä perustelu sitten parhaiten menee läpi toiselle maksajalle, onkin sitten eri juttu.
mike kirjoitti:
Sedanina ehdottomasti niin pääsee eroon tuosta kuraperse farkusta.
Viikon verran hihitellyt "kuraperse" -termille aina auton takaluukkua käpälöidessä. Osuva ilmaus kevätkeleillä. Kertakaikkiaan.
Toivottavasti farmariin tulee sähkökäyttöinen, kauko-ohjattava tavaratilan "ovi". Pari kertaa olen muissa merkeissä sellaista ihaillut. Nykyisessä on aina kädet ja hihat ravassa.
mike kirjoitti:
Sedanina ehdottomasti niin pääsee eroon tuosta kuraperse farkusta.
Viikon verran hihitellyt "kuraperse" -termille aina auton takaluukkua käpälöidessä. Osuva ilmaus kevätkeleillä. Kertakaikkiaan.
Toivottavasti farmariin tulee sähkökäyttöinen, kauko-ohjattava tavaratilan "ovi". Pari kertaa olen muissa merkeissä sellaista ihaillut. Nykyisessä on aina kädet ja hihat ravassa.
No tuohon voisi sanoa, että olisi äärimmäisen noloa, jos ko. varustetta ei farkkuun tulisi....
Ehdoton ehkä. Seuraava vaihtoajankohta lienee 2014-15, jolloin alkaisi NG-Femmatkin olla budjetin rajoissa. Riippuu oikeastaan, onko tuolloin vielä tarvetta Femman kuljetuskapasiteetille ja minkälainen 93 (sic!) tulee markkinoille 2012.
Komppaaja kirjoitti:No tuohon voisi sanoa, että olisi äärimmäisen noloa, jos ko. varustetta ei farkkuun tulisi....
Ja sieltä ja syvältä, jos mahdollista (sekä todennäköistä ja toivottavaa) kauko-ohjaimella-avausta ei saa kytkettyä pois päältä. Pari kertaa tuli aamulla huomattua, että audista oli peräkontti auki (onneksi ei puskenut ihan luukkua auki, lukon vain) tai ikkunat levällään. Tonnarin hälärikin on joskus huutanut yksistään pihalla.
...joo, tuppaa välillä painumaan nappi pohjaan taskussa, millä on tiettyjä haittapuolia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Bob kirjoitti:En - rinnakkaismallin saa edullisemmin.
Ainiin, kerroppas taas, kun päässyt unohtumaan, että mikä se rinnakkaismalli olikaan?
Oliskos se niin, että vanhoilla femmoilla vectra ja uudella insignia? Vai buickista vai Cadillakistako tässä nyt puhutaan...älä nyt iso mies viitti. Vaikka olis sama pohjalevy ja samoja alustaratkaisuita ja konserniosia useampiakin - mootterieta myöten, niin silti rinnakkaismallista puhuminen on kuitenkin jo ehkä pikkasen trollausta. Ja aika läpinäkyvää sellaista...mihin minunkin puuttuminen menköön väsymyksen piikkiin.
Veit jalat suustani. Olen joutunut mm. faijalle selittämään sen tuhannen kertaa, että jos pohjalevy onkin xepelin kanssa yhtenevä niin ei se tarkoita, että olisi koko auto paska....
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Oli ostoslistalla, mutta esitteiden tullessa putosi pois hankinnoista ainakin toistaiseksi, kunnes taas löytävät jostain värikartan ja tuovat tarjolle taas autojen värisiä autoja, ei pelkkiä pliisuja harmaita, hopeita, mustia ja valkoisia.
Sapettaa. Korjaan nykyisen punaisen ja ajan sillä vielä kertaalleen kuuhun ja takaisin.