Tässä on oikein kuva vaparin puolasta kun kaikki ei ole sitä nähneet Vihdoin ja viimein opin liittämään kuvan tänne monen epäonnistuneen yrityksen jälkeen, luovuin jo välillä toivosta
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
boschin tulppia ei kannata käyttää,aiheuttivat ainakin itsellä nykimist ja kohta oli di kasetti hajalla tosin tulppien vaihdon jälkeen nykiminen loppui
hobs kirjoitti:boschin tulppia ei kannata käyttää,aiheuttivat ainakin itsellä nykimist ja kohta oli di kasetti hajalla tosin tulppien vaihdon jälkeen nykiminen loppui
Minä laitoin 2006 berun nelikärki tulpat ja ajoin niillä 60000 kilsaa putkeen ongelmitta ja olis ne varmaan kestäneet sinne 80000 asti.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Raser kirjoitti:Minä(kin) kokeilin pari vuotta sitten (?) nelikärkitulppia. Ostin ne Motonetista, mutten muista merkkiä. Nyt siellä ei näköjään enää olekaan.
Tuli niiden kanssa heti ongelmia. Kävi oudosti ja taisi nykiäkin, en muista tarkkaan. Ongelmat poistuivat kun vaihdoin vanhat yksikärkiset takaisin.
Kovasti täällä on suositeltu ngk:ta, mutta nyt mennään berun yksikärkisillä toistaiseksi kun aloin epäillä 5-kuukautta paikalla olleita boscheja, jotka eivät olleet kuitenkaan syylliset nykimiseen. Ngk tulppia ei tahdo kotipitäjästä löytyä, vaan pitäis nekin muistaa naapurikaupunkireissulla hankkia
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
ysitonnari93 kirjoitti:Kovasti täällä on suositeltu ngk:ta, mutta nyt mennään berun yksikärkisillä toistaiseksi kun aloin epäillä 5-kuukautta paikalla olleita boscheja, jotka eivät olleet kuitenkaan syylliset nykimiseen. Ngk tulppia ei tahdo kotipitäjästä löytyä, vaan pitäis nekin muistaa naapurikaupunkireissulla hankkia
NGK:n ärrätulpat ovat melko ässä valinta, jos pellin alla on DI. Jakajasytkä on vähemmän kranttu, joten sille uskaltaa kokeilla muidenkin valmistajien kirjoista löytyviä tulppasuosituksia. Eli sitten joskus kun innostut päivittämään tonnarin turboversioon tahi muuten vaan uudempaan (tuskin 5 vuotta vanhempaan vaihdat, turboihin tuli DI viimeistään 89), kannattaa katsella tarkemmin, mitä sinne tunkee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
ysitonnari93 kirjoitti:Kovasti täällä on suositeltu ngk:ta, mutta nyt mennään berun yksikärkisillä toistaiseksi kun aloin epäillä 5-kuukautta paikalla olleita boscheja, jotka eivät olleet kuitenkaan syylliset nykimiseen. Ngk tulppia ei tahdo kotipitäjästä löytyä, vaan pitäis nekin muistaa naapurikaupunkireissulla hankkia
NGK:n ärrätulpat ovat melko ässä valinta, jos pellin alla on DI. Jakajasytkä on vähemmän kranttu, joten sille uskaltaa kokeilla muidenkin valmistajien kirjoista löytyviä tulppasuosituksia. Eli sitten joskus kun innostut päivittämään tonnarin turboversioon tahi muuten vaan uudempaan (tuskin 5 vuotta vanhempaan vaihdat, turboihin tuli DI viimeistään 89), kannattaa katsella tarkemmin, mitä sinne tunkee.
Jotain tällaista minä olen jo tässä aavistellutkin. Saattaa hyvinkin olla, että tulee vielä turbo tonttukin laitettua kaikilla herkuilla Ellei sitten tule hypättyä suoraan femmaan. Kyllä tässä tietämys karttuu pikkuhiljaa koko ajan kun seuraa juttuja ja osallistuu välillä itsekkin keskusteluun.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
t.t.j kirjoitti:Poista tuo "kaikilla herkuilla" -termi tai muuten tänne tulee eräs sankari (ja ehkä toinenkin) pätemään.
Täh, meinaatko että RAC-varusteinen, CS:n vetomassan omaava CD-korinen GriffinAero olisi jotenkin hankalasti saavutettavissa?
Lähinnä mietityttää, mahtuuko tonnariin sähkösäätöiset nahkapenkit (lepakot ja tavalliset), manuaalisäätöiset nahat, sähkösäätöiset kangaspenkit, manuaalisäätöiset kangaspenkit jne. Tosin tonnarissa manuaalisäätöiset kangaspenkit eivät ole tainneet olla lisävarusteita?
t.t.j kirjoitti:Lähinnä mietityttää, mahtuuko tonnariin sähkösäätöiset nahkapenkit (lepakot ja tavalliset), manuaalisäätöiset nahat, sähkösäätöiset kangaspenkit, manuaalisäätöiset kangaspenkit jne. Tosin tonnarissa manuaalisäätöiset kangaspenkit eivät ole tainneet olla lisävarusteita?
Eivät, eikä etenkään herkkuja . Lepakot on saanut vain Aeroon, nahkaovipahvit vain Aeroon, lampaanvillapenkit vain Griffiniin, RAC:n vain CD-koriin, 1800kg vetomassan vain CS-koriin, Mitsun TD-ahtimen vain manuaaliin jne .
Mut ehkä tää riittää jo varustejauhamisesta (ettei synny sivuväittelyä, kun yritetään välttää sitä oikeatakin väittelyä), eli takaisin nykimiseen (vieläkö se alkuperäisen kysyjän tonttu edes nykii?).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
t.t.j kirjoitti:Lähinnä mietityttää, mahtuuko tonnariin sähkösäätöiset nahkapenkit (lepakot ja tavalliset), manuaalisäätöiset nahat, sähkösäätöiset kangaspenkit, manuaalisäätöiset kangaspenkit jne. Tosin tonnarissa manuaalisäätöiset kangaspenkit eivät ole tainneet olla lisävarusteita?
Eivät, eikä etenkään herkkuja . Lepakot on saanut vain Aeroon, nahkaovipahvit vain Aeroon, lampaanvillapenkit vain Griffiniin, RAC:n vain CD-koriin, 1800kg vetomassan vain CS-koriin, Mitsun TD-ahtimen vain manuaaliin jne .
Mut ehkä tää riittää jo varustejauhamisesta (ettei synny sivuväittelyä, kun yritetään välttää sitä oikeatakin väittelyä), eli takaisin nykimiseen (vieläkö se alkuperäisen kysyjän tonttu edes nykii?).
Ei ole nykinyt enää puolan vaihron jälkeen kertaakaan. Ja jos suraava auto on turbotonttu niin laitan sen sitten MELKEIN kaikilla herkuilla ennen kuin tää karkaa lapasesta (kohtuus kaikessa)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
ysitonnari93 kirjoitti:Ihan vain ilmastointi ja vakkari ensi alkuun
Noilla tosiaan pääsee jo pitkälle. Vielä kun on turbo ja automaatti niin vot.
Niin no olishan sähkölasit ja peilit vielä plussaa. No se peilin lämmityskin olis kova sana Suomen talvessa, mut sähkösäätöisistä istuimista ei niin väliä, kun se saa aina siirtää takimmaiseen asentoon tappiin asti Käy nopeammin manuaaliversiolla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008