Vastakysymys kysymykseen, siis onko ruotsalainen sv.bsr.se/mielestäsi Hirsch tuote?Mimmi kirjoitti:Kai tämä pätee myös Hirschiin ja sinultako saan i-PROn?core2 kirjoitti:siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan.
Uskaltaako ostaa!
Re: Uskaltaako ostaa!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Jos Saabisi on iäkkäämpi kuin -04 niin eiköhän se ainakin lähentele sitä vikaa.timpetti kirjoitti: liittyykö muuten savutus kylmänä Oil sludge-ongelmaan vai perinteisiin venttiilinkumien kulumiseen..?
EDIT: kuva lisätty.
Kuva tarvike remontti sarjasta oil sludge vikaan. Ja se futaa!

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Voi toimia hyvin 9-3:ssa mutta tässä aiheessa käsiteltiin 9-5:ttä ja kyseiseen malliin BSR:n tuotteet ei kovin mairittelevaa kuvaa ole antaneet.core2 kirjoitti:Tässä hyvä firma ruotsissa joka konverteeraa vanhempia autoja etanolille, sekä myy ainoaa hyvin toimivaa chiptrimmaus satsia, testattu useamassa auto ja moottori lehdessä ruotsissa.
Ja ennenkuin viittaat joihinkin lehtijuttuihin niin muutamia ko. puljun 9-5 softien karttoja on tullut tutkittua eikä kovin hyvältä näyttänyt.
Voi olla, että ihan nykypäivinä ovat parantaneet tasoaan mutta historia ei ainakaan kovin hyvä ole.
Ohjaimella taidettiin tarkoittaa PPC-pulikkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Uskaltaako ostaa!
Aivan siis toosa mikä kytketään ohjemoinnin ajaksi.jcarlson kirjoitti:Voi toimia hyvin 9-3:ssa mutta tässä aiheessa käsiteltiin 9-5:ttä ja kyseiseen malliin BSR:n tuotteet ei kovin mairittelevaa kuvaa ole antaneet.core2 kirjoitti:Tässä hyvä firma ruotsissa joka konverteeraa vanhempia autoja etanolille, sekä myy ainoaa hyvin toimivaa chiptrimmaus satsia, testattu useamassa auto ja moottori lehdessä ruotsissa.
Ja ennenkuin viittaat joihinkin lehtijuttuihin niin muutamia ko. puljun 9-5 softien karttoja on tullut tutkittua eikä kovin hyvältä näyttänyt.
Voi olla, että ihan nykypäivinä ovat parantaneet tasoaan mutta historia ei ainakaan kovin hyvä ole.
Ohjaimella taidettiin tarkoittaa PPC-pulikkaa.
Yritän löytää jostain päin lehti reportaasin tästä chiptrimmauksesta. Kysymyksessä oli kuitenkin silloin 9-5:nen
EDIT: lisäys. Löysin Teknikensvärld lehden netiltä, mutta jos haluaa lukea testin missä 9-5 2,3 oli testattavana maksaa 60kr ei kiinnosta niin paljoa.
Tässä kuitenkin jotain tästä uudesta kolmos versiosta joka kuulemma on tiptop versio, mene ja tiedä. Kuitenkin porukka täällä meidän saab verstaalla joilta trimmi löytyy ovat tyytyväisiä niin ysivitosen kuin ysikolmosenkin ppc:hen
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Onko sulla joku poskiontelotulehdus, aivo-ontelon sama vai vain peräpukamat ku noin tökkii.Mimmi kirjoitti:
Missäs kohdassa chiptrimmaus muuttui BSR:ksi?
Sinähän kirjoitit aivan selvästi ruotsissa tehdystä chiptrimmauksesta, etkä tietystä merkistä.
Otan mielelläni vastaan i-PROn, laitan vaikka YVllä toimitustiedot.
Bsr on maahantuoja ja firma joka ensimmäisenä täällä teki chiptrimmauksia. Jos olisit svenski en tuota käyttäytymistäsi ihmettelisi kun heitä joutuu jatkuvasti kädestä ohjaamaan, mutta sulla näyttää olevan samoja oireita kuin heillä.
Liitänpä tähän sen mitä kirjoitin:
Nämä kaksi olivat linkkejä siinä viestissä: Tässä hyvä.... ja seuraa oli PPC. sinulle olis vissiin pitänyt pistää ohje miten niitä linkkejä käytetään.Siihen viestiin?core2 kirjoitti:Tässä hyvä firma ruotsissa joka konverteeraa vanhempia autoja etanolille, sekä myy ainoaa hyvin toimivaa chiptrimmaus satsia, testattu useamassa auto ja moottori lehdessä ruotsissa. Tämä PPC oli se ainoa chippitrimmaus joka ei nykinyt eikä nostanut kulutusta normaali ajossa trimmauksen jälkeen. Mikä siinä on hyvä puoli on se, että voit itse poistaa ja asentaa ohjelman milloin haluat, mukana seuraa ohjain toosa.
Taidat olla lukenut ton mun allekirjoitukseni.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Juuri siksi pistin tuon tekstin.9-5T kirjoitti:Eipä kaikki ruotsalaiset noudata tuota käytäntöä.core2 kirjoitti: siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan.
Muistaakseni jossain Bsr:än paprussakin luki et jos auton myy trimmattuna ppc systeemillä pitää ohjeman poistoon tarkoitettu laite seurata auton mukana. Ja se laite on sama ku käytetään ohjelman asennuksessakin.
Mut täst on jo niin kauan kun näin tästä juttua se voi olla et se oli siinä lehdessäkin jonka luin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
En usko, että siihen mitään muita pykäliä on olemassa kuin nämä kuluttajaviraston asettamat. Täällä on ruotsin oma ja euroopan kuluttajavirasto. Jotka antavat näitä määräyksiä, luultavasti kuluttajilta tulevan palautteen jälkeen ja sen mukaan mitä palaute on? Minä en kutsuisi sitä miksikään pykäläksi vaan ennemminkin virastojen suositukseksi.9-5T kirjoitti:
Löytyykö se pykälä sittenkin? tai sitten vain myyjän mielipide.
Mitens tää suomessa toimii jotenkin samaan tyyliin luulisin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
EI ole LAILLISTA Ruotsissa, jos tehot muuttuu autossa täytyy käyttää rekisterikatsastusessa se maksaa 650kr. On ollut juttua että tulevaisuudessa tarkistetaan katsastuksessa onko autossa hyväksytyt moottorin alkuperäiset arvot. Vakuutus yhtiöt EI korvaa tavallista summaa jos kolaroi. Esim. kaveri joutui maksaa jälkikäteen monen vuoden vakuutus maksuja korkeammasta teholuokasta viritetystä moottoripyörästa, kun ajoi sen nurin, vakuutusyhtiö tarkisti oliko moottoripyörä viritetty.core2 kirjoitti:Tässä hyvä firma ruotsissa joka konverteeraa vanhempia autoja etanolille, sekä myy ainoaa hyvin toimivaa chiptrimmaus satsia, testattu useamassa auto ja moottori lehdessä ruotsissa. Tämä PPC oli se ainoa chippitrimmaus joka ei nykinyt eikä nostanut kulutusta normaali ajossa trimmauksen jälkeen. Mikä siinä on hyvä puoli on se, että voit itse poistaa ja asentaa ohjelman milloin haluat, mukana seuraa ohjain toosa.
Esimerkiksi vaikka Saab 9-3 1.8 150 Hp 2003.
1 aste) 204 Hp 310Nm
2 aste) ----- sama ----
3 aste) 233 Hp 370 Nm
4 aste) 268 Hp 420 Nm
5 aste) 300 Hp 400 Nm
En tiedä varmaksi onko tämä sallittua vai lain vastaista suomessa, mutta se on laillista ruotsissa, siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan. Sillä on helppo palauttaa original arvot esim. katsastukseen ja trimmata kun tulee himaan.
Viimeksi muokannut viggen, Ma Kesä 07, 2010 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Uskaltaako ostaa!
Öhm, ketju pursuaa, mutta paljon kyllä taas oppiikin
Kävin koeajamassa tänään 9-5 Aeron vm 2000, aj.252tkm, meni tosi nätisti ja huoltokirja oli täydellinen, kaikki muuten hyvin mutta kesken lenkin ku pysäytti ja katto pellin alle, nous höyry öljyntäyttökurkun suusta ja oli korkin juuri märkänä..hintaakin autolla oli, 8800 euroa.
Yhdestä Griffinistä, aiempaan kutoskoneheittoon viitaten, soitin tuossa päivemmällä, pirun pitkä matka vaan autoa katsomaan. Taitavat tykätä bensasta aikalailla ja suht kalliit vakuutukset/verot?

Kävin koeajamassa tänään 9-5 Aeron vm 2000, aj.252tkm, meni tosi nätisti ja huoltokirja oli täydellinen, kaikki muuten hyvin mutta kesken lenkin ku pysäytti ja katto pellin alle, nous höyry öljyntäyttökurkun suusta ja oli korkin juuri märkänä..hintaakin autolla oli, 8800 euroa.
Yhdestä Griffinistä, aiempaan kutoskoneheittoon viitaten, soitin tuossa päivemmällä, pirun pitkä matka vaan autoa katsomaan. Taitavat tykätä bensasta aikalailla ja suht kalliit vakuutukset/verot?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uskaltaako ostaa!
Eivät tykkää bensasta yhtään sen enempää kuin nelipyttyiset automaatitkaan, kulutuksen normiarvot on 3,0V6t A:lla jopa pienemmät kuin esim. 2,0t A:lla. Käytännön arvoa sen verran, että mamman nurkkapyörityksessä on mennyt 10-11 litraa satkulle, ajot on pääsääntöisesti 7-15km pyrähdys kylille kauppaan tms. ja takas. Puhdas maantiekulutus ON alle 8l/100km rajoitusten mukaan ajellessa. Käytännön esimerkki: nollasin SIDin Käpylässä josta ajelin Lahdentietä Korson ja Nikkilän kautta Sipoon perämetsiin. Kotona Paippisissa näytti SID 7,3l/100km, oli ilta-aika (vähän liikennettä) ja motarilla oli "testin" aikaan vielä talvirajoitus.timpetti kirjoitti: Yhdestä Griffinistä, aiempaan kutoskoneheittoon viitaten, soitin tuossa päivemmällä, pirun pitkä matka vaan autoa katsomaan. Taitavat tykätä bensasta aikalailla ja suht kalliit vakuutukset/verot?
Verot menee kokonaismassan mukaan oliko se nyt 2002 vuosimalliin asti josta alkaen löytyy "viralliset" päästölukemat ja verotus menee CO2 arvojen mukaan. Kokonaismassa ei ole V6:lla sen kummoisempi kuin öljysmetanavatkaimillakaan (2110kg MY99 V6 isompitavaratilainen versio eli sedan). Vakuutuksia en ole vertaillut, mutta tuskin eroavat senkään suhteen kovin dramaattisesti.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Uskaltaako ostaa!
Ei ne 1999-2001 v6-griffinin (huomaatteko, foorumi opettaa
) kustannukset eroa smetanavehkeistä (hyvä termi muuten). Tosiaan verot menee massan mukaan, eli samat (käytännössä) ja vakuutus samaa luokkaa kuin aerolla tms. Kulutuskin on loppujen lopuksi käytännön ajossa samaa luokkaa. Itellä vei lastutettu aero enemmänkin, v6sen alavääntö on sellainen ettei tarvi juuri kierroksia nostaa. Sitä alavääntöä on nytkin ikävä v6 tidin kanssa.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uskaltaako ostaa!
Juu, ihmetyttää tuo legenda V6:n "kovasta" kulutuksesta, koska se ei oikeasti ole sen kummosempi kuin noilla nelipyttyisilläkään jos niidenkin jatkeeksi lyödään automaattiaski. Tarkennukseksi, puhutaan siis bensakoneista, ei maatalousajoneuvoista.Brewmaster kirjoitti:Kulutuskin on loppujen lopuksi käytännön ajossa samaa luokkaa. Itellä vei lastutettu aero enemmänkin,
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uskaltaako ostaa!
Eiköhän se oo ihan sama legenda kuin se, että ylipäätään "iso" kone vie paljon bensaa. Samaan tapaanhan noita 2.0-2.3 -koneita jotkut karttaa, kun "1.6 corolla menee niin vähällä". Efekti vaan korostuu kun moottorin koko kasvaa entisestään.V.J.S kirjoitti:Juu, ihmetyttää tuo legenda V6:n "kovasta" kulutuksesta, koska se ei oikeasti ole sen kummosempi kuin noilla nelipyttyisilläkään jos niidenkin jatkeeksi lyödään automaattiaski. Tarkennukseksi, puhutaan siis bensakoneista, ei maatalousajoneuvoista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Uskaltaako ostaa!
sitten bensa on kallista ku sitä joutuu hakeen apteekista (tai merkkiliikkeestä). jos kulutusta katsotte, ostakaa joku riisikippo tai vastaava. 1.5l-3.0l/100km kulutusero ei voi kaataa taloutta jos turvallisuutta ja ajomukavuutta halutaan.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Uskaltaako ostaa!
Kai se on myönnettävä oma vanhanaikaisuutensa asian suhteen, eli menin ihan stereotypian siivillä tässä kulutusasiassa. Vakuutuksiakin katselin niin eipä ne paljon kummempia olleet kuin vanhassa Aerossanikaan
Sen puoleen pohjoisenreissu alkaa mieltä kutkuttamaan tuon Griffinin suhteen, halpuus vaan epäilyttää.
Hihnakonehan tuossa on?

Hihnakonehan tuossa on?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..