Miten on mahdollista ettei jutussa ole yhtään negatiivista sanaa?J8 kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985
Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
#3834
Re: Saabin tulevaisuus
Kuka noissa muuten ollut toimittajina aikaisemmin? Nyt oli:siiseli kirjoitti:Miten on mahdollista ettei jutussa ole yhtään negatiivista sanaa?J8 kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985
Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
Jussi Turtiainen
jussi.turtiainen@kauppalehti.fi
+358-10-665 101
Ja olihan siinä maahantuojan pomo, joka varmasti vaikutti myönteisesti tekstiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Väitettiin, että kilpailee mm. C-Marsun kanssa... Oiskohan E-mersu lähempänä totuutta.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Hinta voinee osua lähemmäksi C:tä, auton koko varmaan E:tä...? Kumpaan sen sit noista sijoittaa.peinu kirjoitti:Väitettiin, että kilpailee mm. C-Marsun kanssa... Oiskohan E-mersu lähempänä totuutta.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Saabin tulevaisuus
AInakin mitä vertailuissa on tähän asti ollut, niin E:tä niissä on tarjottu. Ei C-sarjalaiseen voi aikuista ihmistä takapenkille laittaa...vaikka niitä takseina joskus näkee (jos kuski on pygmi ja penkki edessä)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
Eipä montaa riviä tarvinnut lukea kun tuli selväksi, että kirjoittaja on vaihtunut.juhokare kirjoitti:Kuka noissa muuten ollut toimittajina aikaisemmin? Nyt oli:siiseli kirjoitti:Miten on mahdollista ettei jutussa ole yhtään negatiivista sanaa?J8 kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/03/31985
Kauppalehtihän meni "Saab uutisoinnissaan" jo ison harppauksen eteenpäin. Hienoa.
Jussi Turtiainen
jussi.turtiainen@kauppalehti.fi
+358-10-665 101
Ja olihan siinä maahantuojan pomo, joka varmasti vaikutti myönteisesti tekstiin.
Ei ollut "rutiköyhä Spyker" ja muita lisukkeita tekstissä. Liki jokainen kauppalehden Saab-artikkeli on tähän asti lähtenyt Auli Maunon näppäimistöstä ja kirjoitushistoriaan pohjaten hän varmaan ottaisi lopputilin ennenkuin kirjoittaisi noin pitkän jutun Saabista ilman vahvoja negatiivisia värityksiä.
Tämä Jussi Turtiainenhan uutisoi/raportoi asioista peräti neutraalisti. Ei kehunut mitenkään muttei haukkunutkaan. Vaikuttaa ammattitaitoiselta toimittajalta
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä. Kertoo asian sellaisenaan kuin se on.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Kaikenlaista sitä väitetäänkin:
"Olemme saaneet viime aikoina osaksemme runsaasti sympatiaa. Liikenteessä on paljon vanhoja Saabeja ja asiakkaat ovat merkkiuskollisia. Tästä on hyvä ponnistaa eteenpäin. "
En muista milloin oli viimeksi juttua Suomessa rekisteröityjen Saabien ikäjakaumasta mutta taitaa vieläkin olla puolet 80-luvulta ja vanhempia.
Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn"
"Olemme saaneet viime aikoina osaksemme runsaasti sympatiaa. Liikenteessä on paljon vanhoja Saabeja ja asiakkaat ovat merkkiuskollisia. Tästä on hyvä ponnistaa eteenpäin. "
En muista milloin oli viimeksi juttua Suomessa rekisteröityjen Saabien ikäjakaumasta mutta taitaa vieläkin olla puolet 80-luvulta ja vanhempia.
Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn"
Re: Saabin tulevaisuus
Ainakin minua kiinnostaisi uusi Saab, mutta voi olla, etten pysty ihan heti laittamaan sellaista.wesku kirjoitti:... monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Täähän oli tosiaan (jos ei tuota C-luokkaan vertaamista lasketa) ensimmäinen neutraali juttu, suorastaan oikea toimtettu uutinen. Hyvä hyvä.
Minä en kyllä ymmärrä tuota hintavouhotusta - ilmainen ei voi olla ja jos 9-5 on saman hintainen kuin Geely S80 mutta varustetaso hurjasti parempi niin ei se minusta pielessä ole.
Minä en kyllä ymmärrä tuota hintavouhotusta - ilmainen ei voi olla ja jos 9-5 on saman hintainen kuin Geely S80 mutta varustetaso hurjasti parempi niin ei se minusta pielessä ole.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Saabin tulevaisuus
Uskoisin tulevan hinnan olevan ihan kohdillaan. Olihan minulla veikkauksena tuo aikaisemmin mainitsemani lukema.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus
Jos nyt ajatellaan markkinataloutta ylipäätään, niin koko ketju vaikuttaa lopputulokseen. Mitä enemmän merkin käytetyille edustajille on kysyntää, sitä parempi niiden hinta ja arvostus on ja efekti siirtyy seuraavalle portaalle, joka ne autot ostaa uutena. Tästä portaasta osa ostaa auton suureltakin osin jälleenmyyntiarvon perusteella (muistattehan, tämä ainakin jokunen vuosi sitten oli M-B:n tärkein ominaisuus), jolloin uusien autojen myyntiä parantaa myös käytettyjen autojen ostajien merkkiuskollisuus. Jopa klubitapahtumissa, joihin kuitenkin moni valitsee sen enemmän harrastusta kaipaavan pelin (minäkin aion ainakin CSM:ään ajaa 9000CD:n (edelleen se sama punainen, jonka ehkä muistat Trollhättanin reissulta 2003), enkä suinkaan 9-3SC:tä), näkyy mielestäni aika hyvin nuorempaakin edustusta. Toki jos vielä saataisiin vanhempien ja harvinaisten hinta ylös (Sonett II:n lisäksi) ja esim. myyntipalstalla näkyvä T16-finkku (EOEA) olisi suorastaan käsistä revittävää materiaalia, ketjuefekti paranisi varmasti. Suomessa vain vanhojen Saabien tarjonta ylittää kysynnän, minkä vuoksi sinäkin voit ajaa halvalla, hyvinvarustetulla turbotonnarilla (vielä - hinnat ei ihan helpolla nouse, mutta ne kelvolliset yksilöt loppuu joskus).wesku kirjoitti:Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn"
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus
Kyllä minulla ainakin on ja tunnen tuttavapiiristä muitakin, joilla on aito kiinnostus.wesku kirjoitti: Jos nyt ajatellaan vaikka klubilaisia, foorumilaisia ja support kokoontumiseenkin osallistuneita, monellakohan oikeasti on mitään kiinnostusta ostaa uusia autoja. Yli 20-vuotiailla muuten vaan ajavista puhumattakaan. Ponnistakaa vaan siitä hyvin eteenpäin, sympatiat ja onnea "hyppyyn"
Turha siis tehdä yleistyksiä omaan tilanteeseesi peilaten.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: Saabin tulevaisuus
Jutussa tietysti tarkan euron miehenä pisti silmään tuo, että vanhoja ysifemmoja on ja niitä halutaan uusia. Siinä voikin tietysti olla saab-kauppiaiden ongelma, kun ottaa huomioon ettei vanha ysifemma ole todellakaan kovin korkeassa kurssissa ollut mitä vaihtoarvoon tulee. Eikä toisaalta kauppiailla ole varaa ruveta ylihintoja hyvittämään, jos meinaavat että käytetyt saabit vielä liikkeestä johonkin suuntaan myytyäkin saadaan.
Re: Saabin tulevaisuus
Nyt kun Saabin "kilpailija" Volvo meni Kiinalaisille olisiko mahdollista että Saab saisi uusia ostajia pettyneistä Volvon omistajista. Saisi uusi alku lisäpotkua tuotantoon heti ensimmäisenä vuonna.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08